News Flash:

Prima linie de firobus din Romania, la 80 de ani. A fost inaugurata in Al Doilea Razboi Mondial

15 Noiembrie 2022
264 Vizualizari | 0 Comentarii
firobus

In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, la Timisoara are loc o premiera nationala. La 15 noiembrie 1942, s-a dat in functiune prima linie de troleibuze din Romania, care inca mai functioneaza.

In 5 noiembrie 1942, Intreprinderile Electromecanice Timisoara trimiteau o telegrama catre Ministerul Afacerilor Interne - Directia Exploatarilor Comunale prin care se anunta onoratul public despre punerea in circulatie a firobuselor pe traseul Piata Lahovari - Catedrala – Gara D. Elena, incepand cu 15 noiembrie.

Comunicatul incununa incheierea unui proiect inceput in 1938 si coordonat de inginerul Corneliu Miklosi (1887-1963), care a fost directorul companiei de tramvaie din Timisoara in perioada 1920-1949.

Datorita inceperii celui de-al doilea Razboi Mondial realizarea acestui proiect s-a intins pe o perioada de patru ani.

Primele vehicule timisorene sunt „filobusele” de la Fiat, fabricate la Torino. Termenul timisorean „firobuz” este traducerea directa in romana a cuvantului italian „filobus” si nu se utilizeaza decat la Timisoara.

Livrarea celor sapte firobuze produse de Fiat Marelli a avut loc in luna iulie 1942, iar trei dintre acestea au intrat in serviciul public in luna noiembrie.

Prima linia a fost proiectata de firma germana Brown-Bovery din Mennheim. Aceasta lega Gara de Nord si zona Iosefin de cartierul Lahovary - Elisabetin (Piata Nicolae Balcescu), pe traseul: Gara de Nord - bulevardul Republicii - bulevardul Regele Ferdinand I - bulevardul Mihai Viteazul - strada Ciprian Porumbescu si retur.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1270 (s) | 32 queries | Mysql time :0.007251 (s)