News Flash:

Municipalitatea timișoreană are ambiții mari

Primăria Municipiului Timișoara intenționează să depună cereri de finanțare pentru eficientizarea energetică a clădirilor rezidențiale

20 Martie 2024
88 Vizualizari | 0 Comentarii


Primăria Municipiului Timișoara plănuiește să depună o nouă serie de cereri de finanțare pentru îmbunătățirea eficienței energetice a clădirilor rezidențiale, în cadrul Programului Regional Vest 2021-2027.

Odată cu lansarea Programului Regional Vest 2021-2027 (Prioritatea 3 – O regiune cu orașe prietenoase cu mediul), Timișoara, în calitate de municipiu reședință de județ, beneficiază de o alocare distinctă de 10.115.229 euro (din Fondul European de Dezvoltare Regională + Bugetul de Stat + Bugetul Local), echivalentul a 50.326.298 lei.

„Ambiția noastră este să atragem toate fondurile europene pe care le avem la dispoziție și să reușim ca în timp scurt să reabilităm cât mai multe din blocurile din această zonă. Deja avem experiență acumulată, în ultimii 2 ani jumătate avem 51 de blocuri reabilitate sau în curs de reabilitare termică. Dacia e un cartier cu o mare densitate, cu multe blocuri deja vechi care au nevoie urgentă de lucrări care să crească confortul celor care locuiesc aici. În scurt timp, noi vom trimite înștiințări către fiecare bloc din această zonă și sper ca interesul proprietarilor să reabiliteze locuința cu bani europeni să fie ridicat”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Primăria Municipiului Timișoara are planificată depunerea unei noi serii de cereri de finanțare pentru îmbunătățirea eficienței energetice a clădirilor rezidențiale, în cadrul Programului Regional Vest 2021-2027.

Pentru acest apel de proiecte, s-a aprobat identificarea și selecția blocurilor de locuințe situate între bulevardul Cetății, strada Gheorghe Lazăr, Calea Circumvalațiunii și Calea Torontalului. Aria de intervenție a fost selectată pentru a asigura o dezvoltare integrată în zonă, ținând cont și de alte proiecte de regenerare urbană și investiții finanțate din fonduri nerambursabile sau din bugetul local care se desfășoară în cartier.

Apelul de proiecte finanțează următoarele activități/lucrări legate de creșterea eficienței energetice:

Reabilitarea termică a elementelor de învelitoare a clădirii (fațadă, pereți, planșeu, tâmplărie);
Îmbunătățirea sistemului tehnic al clădirii, inclusiv utilizarea surselor regenerabile de energie;
Alte intervenții legate de măsurile conexe care contribuie la implementarea proiectului.
Pentru a obține finanțare prin Programul Regional Vest 2021-2027, trebuie îndeplinite cumulativ următoarele condiții de eligibilitate:

Cel puțin 30% din numărul total de spații cu destinație de locuință trebuie să fie ocupate de proprietari persoane fizice care necesită cheltuieli de natură socială.
Pentru apartamentele cu destinație de locuință aflate în proprietatea persoanelor fizice, este necesar acordul a cel puțin 2/3 din totalul proprietarilor de apartamente.
Pentru apartamentele cu destinație de locuință și pentru apartamentele cu destinație de spații comerciale sau spații cu altă destinație decât cea de locuință aflate în proprietatea persoanelor juridice, a UAT Municipiul Timișoara sau a altor autorități și instituții publice, este necesar acordul tuturor proprietarilor acestor apartamente.
În cazul în care blocul de locuințe a fost construit cu spații comerciale sau cu altă destinație decât cea de locuință la parter sau mezanin, și proprietarii acestor spații nu sunt de acord cu lucrările de intervenție prevăzute prin proiect, proiectul poate fi implementat fără aceste spații comerciale, cu condiția ca blocul să îndeplinească condițiile de eligibilitate privind reducerea consumului de energie și a emisiilor de gaze cu efect de seră.

Documentele necesare includ:

Solicitarea Asociației în vederea mandatarii UAT Municipiul Timișoara;
Hotărârea Adunării Generale a proprietarilor și anexele;
Lista proprietarilor și destinația spațiilor din bloc;
Fișa tehnică a blocului de locuințe.
Asociațiile de proprietari trebuie să trimită documentele prin e-mail la adresa primariatm•primariatm.ro sau să le depună la ghișeu (Camera 12 a primăriei) în termen de 2 săptămâni de la primirea notificării din partea primăriei.

În cazul în care asociația de proprietari îndeplinește condițiile de eligibilitate, este necesar să se încheie contracte pentru mandatarea Municipiului Timișoara în vederea depunerii și derulării proiectului. După semnarea acestor contracte, se va elabora documentația tehnică necesară pentru depunerea cererilor de finanțare.

În situația în care asociația de proprietari nu îndeplinește condițiile de eligibilitate, va rămâne în baza de date a primăriei, iar alte surse de finanțare pentru lucrările de creștere a eficienței energetice.


 

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1227 (s) | 43 queries | Mysql time :0.009201 (s)