News Flash:

Patronii de terase, nemultumiti de modificarea Regulamentului pentru functionarea acestora. Discutii la dezbaterea publica

20 Mai 2022
95 Vizualizari | 0 Comentarii
terasa

Dezbaterea privind modificarile pe care municipalitatea vrea sa le aduca Regulamentului care vizeaza functionarea teraselor a avut loc joi dupa-masa, la Primaria Timisoara.
 
 
Intrunirea, care a avut loc la sediul institutiei, a starnit interesul proprietarilor de terase si a durat mai bine de trei ore. Reprezentantii HORECA au expus mai multe nemultumiri.

Conform Regulamentului, exista unele modificari prevazute, precum tipul de mobilier de terasa care poate fi amplasat in Timisoara, modul de amplasare a acestuia pe o serie de strazi din zona cartierelor istorice, dar si obligatia ca societatile care amplaseaza terase in zona pietonala sa asigure spatiu pentru trecerea autospecialelor de politie si pompieri si sa faciliteze circulatia pietonala, lasand 1-2 metri liberi.


Topul autoturismelor preferate de romani in 2021
De asemenea, ca o prevedere noua s-a stabilit faptul ca se poate amplasa mobilier de terasa pe o adancime de maximum 1 metru pe toata lungimea frontului stradal, exclusiv mese si scaune, cu conditia prezentarii unui plan de amenajare a terasei care va fi avizat de catre arhitectul-sef.

La inceputul dezbaterii, arhitectul-sef al orasului, Gabriel Almajan, le-a spus celor prezenti ca isi doreste ca folosirea spatiului public sa fie una calitativa.

„Aceste amenajari exterioare pe care le vedem astazi si pe care am dori sa le vedem in viitor sa fie integrate cu mediul construit, in special in zonele protejate, astfel incat sa nu le afecteze imaginea si functionalitatea. Mentenanta spatiului public, care inseamna curatenie, ar trebui asigurata”, a spus arhitectul-sef al orasului, Gabriel Almajan.

Consilierul local Paula Romocean (USR) a facut parte din grupul de lucru care a gandit modificarile Regulamentului de functionare a teraselor si a spus ca revizuirea era necesara deoarece acestea isi desfasurau activitatea dupa niste reguli aprobate in anul 2011, inainte ca zona Cetate sa devina pietonala.

„Am observat ca a crescut o indisciplina in ceea ce priveste cromatica, dimensiunile, dar si tipul de mobilier folosit in special in zona protejata. Dorim sa aducem prin acest nou Regulament echilibru pentru cei care stau la terase sau se plimba, echilibru cromatic si echilibru fonic”, a explicat consilierul Paula Romocean.

Patricia Bociu, presedintele Uniunii Gazdelor Banatene, initiatorul dezbaterii, a afirmat, in numele colegilor de breasla, ca unele puncte ale regulamentului par redactate din birou.

In privinta masurii retragerii definitive a autorizatiei prin dispozitie a primarului, dupa trei abateri consecutive, Patricia Bociu a spus ca trebuie sa se tina cont de faptul ca angajatii ar putea sa nu respecte unele prevederi, iar patronii sa fie sanctionati. Un exemplu ar fi nepurtarea ecusonului, o abatere minora.

Potrivit noile reglementari, umbrelele si copertinele trebuie sa fie crem-bej si sa nu fie inscriptionate.

Consilierul local Roxana Iliescu (Pro Romania) a fost de parere ca modelul este limitativ.

„Post-pandemie, oamenii s-au obisnuit sa aiba o anumita distanta la mese. Daca ne-ati forta sa comprimam acest spatiu, mesele ar fi mult mai apropiate si atunci s-ar crea un disconfort. Suntem de acord cu distanta de trei metri de la cladire, dar ar fi bine sa se interzica accesul pe biciclete in zona pietonala”, a fost de parere reprezentantul altei terase. Acesta a cerut si stabilirea unui orar fix de aprovizionare.

Consilierul judetean Ioan Sorincau (PSD) a reusit sa faca o gluma deplasata in timpul dezbaterii. Acesta a intrebat cine este initiatorul proiectului de hotarare privind modificarea Regulamentului ce priveste functionarea teraselor. City-managerul Matei Creiveanu i-a raspuns ca aparatul primarului, prin Directia de Urbanism.

„De aparatul primarului cateodata se bucura sotia, asa ca sa lasam aparatul deoparte”, a spus Ioan Sorincau, care, abatandu-se de la subiectul dezbaterii, a inceput apoi sa vorbeasca despre faptul ca pe site-ul Primariei Timisoara nu se respecta ortografia si punctuatia.

Proprietarul unei terase din Piata Libertatii s-a plans ca, dupa o investitie de 500.000 de euro in reabilitarea imobilului istoric unde are restaurant, acum afla ca nu mai poate functiona cu terasa deoarece vestigiile fostelor bai publice trebuie puse in valoare.

„Avem o problema cu latimea de trei metri, asta inseamna ca vom ramane cu jumatate dintre mese la cele trei puncte de lucru din centrul istoric”, a spus reprezenta unei societati comerciale, iar Matei Creiveanu i-a raspuns: „n-as vrea sa fiti in locul unui pacient care asteapta intr-o salvare sa faca slalom printre terase”.

Arhitectul-sef Gabriel Almajan a atras atentia ca ISU are reguli stricte in aceasta privinta, iar acestea trebuie respectate astfel incat toata lumea sa fie in siguranta.

O alta problema ridicata de participantii la dezbatere a fost cea a bransarii teraselor la curent. Regulamentul, in forma lui actuala, prevede ca terasele nu vor mai putea fi bransate la curent electric, deci nu vor mai putea fi iluminate vara, pe timpul noptii, si nici incalzite iarna. Alternativa pentru incalzire? Buteliile.

„Viziunea administratiei despre terase este ca acestea reprezinta mobilier amplasat pe domeniul public, nimic mai mult”, a spus city manager-ul Matei Creiveanu.


 

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2022 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1243 (s) | 33 queries | Mysql time :0.039045 (s)