News Flash:

Lipsesc avizele esențiale

Modernizarea căii ferate care traversează Timișoara, încă blocată

4 Septembrie 2023
146 Vizualizari | 0 Comentarii

Modernizarea căii ferate care traversează Timișoara încă blocată din cauza lipsei unor avize esențiale care trebuie emise de Primăria Timișoara. Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a explicat că acest lot este singurul care încă nu dispune de toate documentele necesare pentru a demara proiectarea și construcția.

Într-o întâlnire cu Dominic Fritz, primarul Timișoarei, Grindeanu a încercat din nou să găsească o soluție pentru acest blocaj.

„În acest moment nu are toate avizele de la primărie (n.r. Primăria Timișoara). Am ajuns în punctul pe care nu mi-l doream, să fie ultimul proiect care primește avize. S-au primit toate avizele pe Cluj, că sunt două proiecte majore: Cluj-Napoca –  Episcopia Bihorului și Caransebeș Arad. Cu primăria Oradea lucrurile au fost scurte, cu Primăria Cluj la fel… Rostul întâlnirii cu domnul primar (n.r. Dominic Fritz, primarul Timișoarei) este să depășim odată aceste obstacole și să dăm drumul la proiect”, a transmis ministrul Transporturilor.

Administrația Timișoarei a dorit să facă modificări la proiect, dar Sorin Grindeanu susține că acest lucru este in fezabil. Motivul este că proiectul beneficiază de finanțare europeană și orice schimbare ar putea duce la pierderea fondurilor.

Întâlnirea a fost, totuși, productivă, conform viceprimarului Ruben Lațcău, care a explicat că există anumite propuneri care nu pot fi acceptate.

„Pe Gheorghe Adam, inelul IV, se îngustează la o bandă pe sens, pe o bucată de niște zeci de metri. Am fi avut o gâtuire. Nu putem să acceptăm o astfel de soluție. Ministrul Grindeanu a fost de acord cu noi și a cerut proiectantului să vină cu o soluție care să rezolve această situație”, a precizat viceprimarul Ruben Lațcău.


Pasajul suspendat de pe strada Radu de la Afumați va fi construit, dar au apărut probleme legate de spațiul disponibil. Proiectantul a propus o șosea cu două benzi, dar spațiul disponibil are doar 4 metri lățime.

Săptămâna viitoare, o delegație a Primăriei Timișoara va avea o întâlnire la București, unde se speră că se vor găsi soluții la aceste probleme. Până atunci, antreprenorul va încerca să propună soluții noi.

Această lucrare face parte din proiectul mai amplu de modernizare a căii ferate Caransebeș - Arad, care se întinde pe o distanță de 162 de kilometri și este împărțit în patru loturi. Valoarea totală a lucrărilor care vor permite circulația trenurilor cu o viteză de 160 km/h depășește 8 miliarde de lei.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1162 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006412 (s)