News Flash:

Inca o discutie pe tema Timpark. Ruben Latcau, despre demolarea garajelor, parcari supraetajate si sistematizare

20 Octombrie 2021
374 Vizualizari | 0 Comentarii
parcare

Viceprimarul Ruben Latcau a explicat inca o data, intr-o noua dezbatere publica, ce presupune noul regulament de parcare din sistemul Timpark. De la cele „printre cele mai mici tarife din tara”, pana la abonamente rezidentiale care se dau doar celor cu buletin sau cu flotant de Timisoara, desi nu sunt suficiente locuri de parcare in cartiere.
 
Primaria Timisoara face cateva modificari regulamentului de parcare. In centrul orasului vom plati parcarea pana la ora 20, urmand ca pe unele strazi sa aiba voie sa parcheze doar cei care locuiesc in zona centrala. Apar si abonamentele rezidentiale, care sunt valabile incepand cu ora 17 si pe care le vor putea face doar cei cu buletin sau flotant de Timisoara. Reprezentantii PMT spun ca acestea sunt un fel de incurajare pentru timisoreni.

„Abonamentul rezidential va incuraja si rasplati”
„Sistemul nou de abonament rezidential va incuraja si va rasplati locuitorii dintr-un anumit cartier care au domiciliu stabil in acel cartier. Practic, pentru a rezerva un abonament rezidential intr-o noua subzona rezidentiala, o sa ai nevoie fie de buletin, fie de viza de flotant. Intaietate vor avea la parcare locuitorii din respectivul cartier”, a explicat Ruben Latcau.

15% din strazile din oras sunt incluse in noul Timpark, iar tarifele au fost marite. Cu toate astea, spune viceprimarul Ruben Latcau, Timisoara are „printre cele mai mici tarife din tara”.

„Daca e sa vorbim de tarife, a fost o discutie destul de mare vizavi de tarife. Adevarul este ca, in Timisoara, tarifele sunt printre cele mai mici din tara. In zona centrala, doar la zona verde, vom avea un tarif de 4 lei/ora, la Cluj avem un tarif dublu, la Brasov este un tarif cu 25% mai mic si din cate stiu si Brasov are in lucru un regulament nou. Obiectivul nu este acela de a creste pretul sau incasarile, ci acela de a face un nou sistem ca toti banii pe care ii incasam sa se duca in parcari. Formula de calcul a avut la baza exclusiv inflatia. La nivelul intregului oras, in Timisoara vom avea un cost mediu de 72 lei/luna, in timp ce in Oradea este chiar de 120 lei/luna”, a transmis edilul Timisoarei, la dezbaterea publica de luni.

S-a discutat si despre parcarea in zona centrala, unde se va plati pana la ora 20, nu pana la 17 cum era pana acum. PMT vrea sa descurajeze folosirea masinii personale si sa incurajeze utilizarea transportului public si deplasarea cu bicicleta. Astfel, in zona zero a orasului nu se vor mai emite abonamente. Se va parca doar la ora si costul parcarii va creste de la o ora la alta.

Parcari pentru biciclete intre blocuri
Nu au fost prea multi timisoreni curiosi de dezbaterea primariei. Cei care si-au facut timp sa participe totusi la discutia de luni dupa-amiaza, anuntata de Tion in repetate randuri, au vrut sa stie daca primaria continua sa demoleze garajele din oras. Au aflat ca se merge mai departe cu operatiunea inceputa de fostul primar Nicolae Robu, dar altfel. Nu vor mai fi zone doar cu asfalt in cartiere, ci se pregatesc si alte amenajari.

„Am lucrat la formarea unei echipe de proiectanti care sa vina cu solutii de amenajare pentru aceste zone. Tocmai de asta am vrut sa angajam niste proiectanti, ca in momentul in care facem amenajari sa nu tragem doar niste dungi, sa ne gandim la locuri de parcare, puncte de depozitare a gunoaielor in mod civilizat, spatii in care sa putem lasa bicicletele ca sa nu le lasam pe casa scarii. Ce s-a facut pana acum s-a lucrat pe reparatii, direct cu SDM, care are proiectanti de drumuri. Si eu imi doresc lucrul acesta, pentru ca saptamana trecuta mi s-a furat o bicicleta din curtea cladirii in care locuiesc”, a explicat Ruben Latcau.

Sistematizare pe zone
Viceprimarul Timisoarei a dezvaluit ca, desi regulamentul nu a fost inca aprobat, Societatea de Drumuri Municipale a inceput deja marcarea locurilor de parcare din zonele rezidentiale, in Girocului si Soarelui. Iar in anii urmatori vor fi incluse si alte strazi din cartiere in Timpark.

„Toata Calea Sagului, Dambovita, Steaua au nevoie de sistematizare. Sunt foarte multe garaje in zona. Pe masura ce sistematizam zonele introducem si aici parcarea de resedinta, incepand cu anul viitor intentionam sa incepem. Ceea ce putem sa facem este sa daramam aceste garaje, sa sistematizam zona si acolo unde se poate sa construim si parcari supraetajate”, a completat edilul.

La dezbaterea publica de luni a participat si reprezentantul Federatiei Asociatiilor de Locatari Timisoara, care a transmis deja primariei o lista de probleme regasite in noul regulament. S-a plans, din nou, despre parcarea progresiva, despre masinile de firma care sunt parcate in cartiere si despre abonamentele rezidentiale.

Un timisorean a propus ca cei care platesc deja impozit pe imobil sau pe autoturism sa aiba o facilitate atunci cand se vor elibera abonamentele de rezident. Viceprimarul Timisoarei a replicat ca facilitatea este chiar abonamentul de rezident si a recunoscut ca locurile de parcare sunt limitate, tocmai de aceea in unele zone, cum ar fi Dacia, nu va fi reglementata parcarea.

„Dumneavoastra o sa vindeti 10.000 de abonamente pentru 1.000 de locuri de parcare? Haideti sa nu ne uitam la Arad si Oradea, sa ne uitam la Germania, la alte zone civilizate”, s-a plans un alt participant care i-a rugat pe oficialii PMT sa mai verifice o data situatia masinilor abandonate din oras care ocupa destul de multe locuri de parcare. Omul a tinut sa-i transmita viceprimarului Timisoarei ca noua administratie „este o rusine pentru oras”.

„Dumneavoastra sunteti de un an, administrati orasul, deci nu s-a schimbat nimic in orasul asta, nu ati facut absolut nimic. Deci, fara suparare, sunteti o mare dezamagire si o rusine pentru orasul asta. Intr-un an de zile, nimic. Toata lumea va respecta, isi cere scuze, nu trebuie, pentru ca din taxele noastre va luati salariile. Inclusiv la primarie”, a completat acesta.

„Am primit si alte propuneri foarte bune si foarte aplicate pe e-mail, unele dintre ele cu siguranta le vom include si vom face anumite ajustari. Pe masura ce le vom face, vom comunica public. Cred ca mai putem face o discutie publica pe acest subiect”, a conchis Ruben Latcau.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1270 (s) | 43 queries | Mysql time :0.007840 (s)