Facebook a raportat astazi mai multe erori in masurarea audientelorintr-o serie de continuturi in reteaua sa, recunoscand ca acestea au fost adesea supraevaluate, si a anuntat o serie de masuri pentru a le rezolva, relateaza France Presse.
Aceasta este a doua oara in ultimele luni cand reteaua socialaamericana se confrunta cu probleme de acest tip: ea a recunoscut deja la sfarsitul lunii septembrie ca a furnizat timp de doi ani statistici gresite privind durata medie de vizionare a videoclipurilor, umflata artificial cu rate cuprinse intre 60% si 80%.
De data aceasta, Facebook sustine, de exemplu, ca, incepand din luna mai, datele agregate pentru 7 sau 28 de zile pentru audienta "pagini" (create in reteaua sa de catre companii sau branduri) au uitat sa "de-duplice'' persoanele care au revenit in mod repetat in timpul acestor perioade. Odata corectia facuta, numarul de vizitatori ar trebui sa fie revizuit in scadere cu 33% si 55%.
De asemenea, Facebook recunoaste ca a supraestimat cu 7% pana la 8% in medie, incepand cu luna august, timpul petrecut pe articolele publicate de editorii de ziare utilizand instrumentul sau Instant Article.
De asemenea, reteaua a optat pentru o definitie mai restrictiva a numarului de vizionari ale reclamelor platite si integrate in fluxul de noutati al utilizatorilor sai, ceea ce ar trebui sa reduca in medie cu 20% cifrele de audienta pe care le furnizeaza agentilor de publicitate.
Facebook da asigurari, in schimb, ca a subestimat numarul persoanelor care urmaresc integral clipurile publicate pe retea. Numarul "clipurilor vizualizate 100%" ar trebui, prin urmare, sa creasca cu aproximativ 35%.
Comentarii (0)