News Flash:

Cum va functiona "unda verde" la Timisoara? Explicatiile primarului Robu

21 Noiembrie 2016
1053 Vizualizari | 0 Comentarii
semafor
Soferii pot circula cu 50 km/h de pe Calea Dorobantilor pana in centrul orasului, la Punctele Cardinale. Este prima artera de circulatie pe care functioneaza unda verde, ne asigura edilul-sef. La orice ora, spune Robu, pe Simion Barnutiu si pe Take Ionescu, va fi unda verde.
Potrivit lui Robu, luni ar urma sa fie pusa in functiune si unda verde pe Bd. Liviu Rebreanu, din Calea Sagului pana la intersectia de la AEM, scrie tion.ro.
„Acum facem unda verde mai mult pentru a arata ce inseamna unda verde, pentru ca cetatenii sa iasa de sub efectul intoxicarii la care au fost supusi de catre unii altii si sa dobandeasca incredere in acest sistem. De ce spun asta? In timp, noi nu o sa avem unda verde non-stop pe un anumit sens de deplasare. La orele de varf de dimineata va fi unda verde pe sensul de la intrarea in oras inspre centru, dupa-amiaza, cand se iese de la serviciu, intre 17 si 19, spre exemplu, intervalul se va ajusta dupa nevoi, se va asigura unda verde pe sensul invers, care devine el cel mai intens circulat in intervalul respectiv. Intre aceste perioade de varf se va asigura o functionare optimizata echilibrata pe cele doua sensuri, fara a fi unda verde de la un capat la altul al unui asemenea traseu. Logic matematic nu se poate face sa fie pe ambele sensuri in permanenta. Acolo unde nu exista treceri de pe un sens pe altul, unde nu exista si artere perpendiculare, nicio problema, poti avea unda verde si de o parte si de alta”, a explicat Robu.
Primarul Timisoarei sustine ca sistemul este foarte complicat si ca in multe locuri se va merge pe un regim de lucru adaptiv. Ce inseamna asta?
„Intr-o intersectie exista senzori in asfalt si camere video, care transmit spre sistemul informatic, de control, informatii privind situatia pe fiecare artera incidenta la intersectia respectiva. Intersectia are niste parametri care sunt setati empiric la inceput, la niste valori luate din carti. Si apoi, empiric, se fac ajustari pana se gasesc cei mai buni parametri, adica cate masini trebuie sa fie stranse in coada pe o artera pentru a ii da ei prioritate. Se stabilesc prioritati in fiecare intersectie”, a completat Nicolae Robu.
Edilul-sef sustine ca intersectia Marasti va fi in continuare aglomerata, pentru ca, „cu cat merge mai fluent traficul pe toate arterele care vin in final incidente in sensul giratoriu, cu atat va fi mai aglomerata zona din vecinatatea intersectiei”.

robu
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1137 (s) | 43 queries | Mysql time :0.005963 (s)