News Flash:

Se infiinteaza Agentia de Achizitii Publice Timisoara. Fritz: Reformarea din temelii a sistemului de achizitii locale

25 Noiembrie 2021
395 Vizualizari | 0 Comentarii
Primaria

Toate achizitiile publice facute de Primaria Timisoara si de institutiile din subordine vor fi centralizate de Agentia de Achizitii Publice Timisoara (UCA), o structura noua care va functiona ca o societate comerciala si care va avea sediul in cladirea Incuboxx. Aceasta va avea cinci sau sase angajati si apare in urma unui protocol de colaborare cu Agentia Nationala pentru Achizitii Publice.
 
 
Primaria Timisoara pune in consultare publica un proiect de hotarare „privind infiintarea unei unitati de achizitii publice centralizate in municipiul Timisoara sub forma unei societati comerciale cu raspundere limitata, cu denumirea Agentia de Achizitii Publice Timisoara S.R.L.”. Va functiona ca unitate de achizitii centralizate (UCA), conform Legii 98/2016 privind achizitiile publice si va fi, de fapt, o societate comerciala cu raspundere limitata.

Reprezentantii PMT sustin ca municipalitatea a fost selectata de Agentia Nationala a Achizitiilor Publice pentru a participa la un proiect pilot.

„Anual, din bugetul local, cheltuielile pentru achizitia de bunuri si servicii se ridica la circa 300 de milioane de lei. 60% din aceste achizitii se deruleaza de mai multe entitati din subordinea CLT. Estimarile echipei de proiect arata ca in cazul achizitiilor centralizate la o singura entitate, economiile la bugetul local ar fi intre 18 si 27 milioane de lei/ anual, intr-un scenariu minimal”, transmite Serviciul Comunicare din cadrul Primariei Timisoara.

Potrivit aceleiasi surse, costul operarii agentiei este estimat la aproximativ 1,5 milioane de lei in primul an de functionare, urmand sa ajunga la 3 milioane de lei in anul al patrulea de la infiintare. In primii trei ani finantarea va veni de la bugetul local, prin aprobari date de consiliul local, sub forma de majorare a capitalului social.

Fiecare institutie care va face parte din UCA va plati o taxa procentuala aplicata la valoarea achizitiilor derulate, pentru plata serviciilor externalizate. Iar sustinerea de la consiliul local va scadea gradual, pe masura ce tot mai multe institutii isi vor derula procesele de achizitie prin agentie. Calculul celor din PMT spune ca, in al patrulea an de functionare, noua structura se va autofinanta in intregime.

Fritz: Vorbim de reformarea din temelii a sistemului de achizitii publice local
„Noul mod de lucru va genera economii semnificative la bugetul local, de ordinul zecilor milioane de lei. Cum se vor derula achizitiile publice? O singura entitate – noua Agentie – cu personal specializat in achizitii publice va organiza procedurile pentru toate cele 13 institutii: caiete de sarcini mai bine intocmite, criterii de atribuire mai clare si stricte pentru a ne asigura de calitatea produselor si serviciilor cumparate, conformitate cu legislatia pentru a reduce intarzierile. In urmatorii ani, vorbim practic de reformarea din temelii a sistemului de achizitii publice local”, a transmis primarul Dominic Fritz.

Principalii „clienti” ai Agentiei de Achizitii Publice Timisoara vor fi: Municipiul Timisoara, Directia Fiscala, Serviciul Public de Administrare a Centrului Regional de Competente si Dezvoltare a Furnizorilor in sectorul Automotive, Sport Club Municipal Timisoara, Politia Locala, Directia de Asistenta Sociala, Serviciul Public Crese, Centrul de Proiecte, Casa de Cultura, Teatrul Maghiar de Stat Csiki Gergely, Teatrul de Stat German, Filarmonica Banatul, Serviciul Public Asistenta Medicala Scolara.

Categoriile de achizitii care vor fi incluse in actul de infiintare a Agentiei se refera la cheltuieli de functionare a acestor entitati: tehnologia informatiei, managementul cladirilor de birou/facilitatilor, servicii profesionale, energie, management birou. Adica achizitii de pixuri, de calculatoare, de servicii de consultanta si altele.

Potrivit reprezentantilor primariei, Agentia va avea cinci sau sase angajati, in prima faza, dar daca numarul utilizatorilor va creste vor fi angajati mai multi oameni.

Pentru ca noua structura sa fie infiintata, consiliul local trebuie sa aprobe infiintarea UCA, structura care va avea sediul social in cladirea Incuboxx de pe Calea Circumvalatiunii, unde vor fi inchiriate de la primarie doua birouri – 105 si 106 – in suprafata de 108,16 mp. Chiria va fi de 5 euro/mp/luna timp de cinci ani.

Conform proiectului de hotarare care va ajunge pe mesele consilierilor locali, UCA va fi condusa de asociatul unic, Municipiul Timisoara, prin Consiliul Local al Municipiului Timisoara. Agentia va avea trei administratori, numiti de asociatul unic, imputerniciti conform Actului constitutiv.

Printr-o alta hotarare de consiliu local se va numi un administrator provizoriu, care va avea un mandat de patru luni. Organigrama UCA nu poate fi vazuta inca, pentru ca proiectul de hotarare urcat pe site-ul primariei nu are toate „fisierele atasate”. Nu a fost anuntata nici data dezbaterii publice, in cazul in care aceasta va avea loc, desi primaria transmite ca proiectul intra in consultare publica.

Oficialii municipalitatii spun ca sunt ajutati in implementarea proiectului de expertiza celor de la Banca Europeana pentru Investitii, Consortiul Ernst&Young, Agentia Federala pentru Achizitii Publice din Austria si Ramboll Europa de Sud-Est.


 

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1219 (s) | 32 queries | Mysql time :0.004854 (s)