News Flash:

Probleme mari cu mancarea la Spitalul Judetean Timisoara

14 August 2016
1491 Vizualizari | 0 Comentarii
Spitalului Judetean Timisoara
Firma care a inceput sa livreze mancare in sistem catering pentru bolnavii si doctorii de la Spitalul Judetean Timisoara de la 1 august 2016 nu va mai face acest lucru. Cel putin deocamdata. Conform reprezentantilor Spitalului Judetean Timisoara, activitatea firmei a fost suspendata de catre Directia Sanitar-Veterinara (DSV) din Timis, motiv pentru care si cea mai mare unitate sanitara din vestul tarii a decis suspendarea contractului cu firma.
La cateva zile dupa ce firma a inceput sa livreze mancare la Spitalul Judetean Timisoara au fost numeroase obiectii ale pacientilor vizavi de mancarea pe care o livra firma care a inceput contractul de la 1 august 2016. S-a reclamat faptul ca mancarea nu a venit la timp, s-au incurcat portiile intre sectii, mese incomplete si alte disfunctionalitati, recunoscute, de altfel, de managerul spitalului Marius Craina. De sambata va incepe livrarea mancarii o alta firma, care va fi stabilita vineri, prin negociere directa. Aceasta va livra mancare pentru maxim sase luni, pana cand se va face o noua licitatie sau se va relua contractul cu firma care a livrat pana acum – Dio Eden.  Activitatea firmei a fost suspendata de DSV, insa in urma unei solicitari venita chiar de la agentul economic, care a spus ca intra intr-un proces de extindere si modernizare pentru a face fata cantitatii de mancare care trebuie livrata spre „Judetean”, scrie tion.ro.
„Deocamdata contractul este suspendat pana vedem ce se intampla cu firma respectiva”, spune Marius Craina.
Controlul DSV Timis a dus la concluzia ca firma nu are capacitatea de a asigura cele peste 1.000 de portii de mancare pentru Spitalul Judetean Timisoara. Firma, de altfel, a trimis o notificare cu privire la marirea capacitatii de productie, motiv pentru care activitatea i-a fost suspendata. Termenul de remediere dat de DSV este 15 septembrie.
Externalizarea serviciului de livrare a hranei la Spitalul Judetean Timisoara a avut loc in anul 2006, a venit o firma exterioara, care a amenajat bucataria si a inceput sa livreze mancare in spitalul judetean. Contractul expira in 30 iunie 2016. Avand in vedere modificarile in distributia hranei, spitalul a avut un consiliu medical in care s-a stabilit ca mancarea sa fie adusa in sistem de catering, la caserola de unica folosinta, pahare de unica folosinta. S-au parcurs pasii necesari in ceea ce priveste externalizarea si atribuirea acestui sistem de catering unei firme care urma sa participe la licitatie. In aprilie 2016 a inceput o licitatie deschisa. A fost incheiat un acord cadru in 23 iunie, care urma sa demareze activitatea in 1 august. La licitatie au participat patru firme, find aleasa cea care a pus in fata pretul cel mai mic.
„In 28 iulie, impreuna cu directorii am efectuat o vizita la adresa unde functiona firma respectiva. Am trimis doua adrese catre Directia de Sanatate Publica a Judetului Timis si la DSV: va rugam sa ne transmiteti avizul firmei SC. Dio Eden SRL pentru a asigura hrana in cuantum de 1.000 de portii pentru spital. DSP a recomandat SC. Dio Eden sa adapteze fluxul. O alta adresa catre Directia Sanitar-Veterinara, care au spus ca si-au adaptat fluxul. A fost un element asigurator, firmele au prezentat toate documentele necesare. In saptamana urmatoare, in urma controlului unei echipe de la DSV, firmei i se suspenda activitatea in data de 9.08.2016, nemaiavand aviz de functionare. Am fost pusi in situatia de a demara o noua procedura, pentru ca mancarea trebuie asigurata. Vorbim de 700 de bolnavi plus medici. Am demarat o procedura de negociere directa, in vederea identificarii unei noi firme, pe o perioada de sase luni, atata timp cat activitatea firmei este suspendata. Suntem perfect de acord cu ceea ce s-a semnalat de catre pacientii din spitalul judetean, au fost probleme mari de livrare a alimentelor, nu s-a respectat orarul, s-au incurcat mai multe sectii intre ele, a fost necesar ca unele portii sa fie retrase, altele sa fie aduse. Aceste lucruri au inceput pe parcursul urmatoarelor zile sa se imbunatateasca, mancarea a fost livrata din ce in ce mai normal, pe zi ce trecea se imbunatatea sistemul. Avand in vedere faptul ca DSV le-a suspendat activitatea, urmeaza ca de maine sa facem negociere directa”, a spus Marius Craina.
Contractul cu firma a fost facut pe doi ani. Reprezentanti DSV spun ca spitalul avea obligatia sa verifice capacitatea firmei de a livra portiile de mancare.
„Firma de catering functioneaza din septembrie 2014. Ei au fost autorizati pe o capacitate de aproximativ 200 de portii de mancare, pe care le-au livrat la Oncohelp. Nu au fost sesizari si reclamatii vizavi de calitatea produselor si serviciilor. In data de 29 iulie, firma de catering ne-a facut solicitare pentru a intra intr-un program de extindere si modernizare si au prezentat un contract de prestari servicii catre un alt spital. Ne-am dus acolo si am spus ca suntem de acord sa faca acest program, dar cu suspendarea activitatii. Cel care a facut aceasta achizitie trebuia sa verifice capacitatea concurentilor. Firma a participat la licitatie, avea dreptul ei, doar ca nu avea capacitate pentru 1.400 de portii de mancare, capacitatea era redusa la 200-300 de portii, ei (spitalul judetean – n.r.) i-au atribuit acest contract, Spitalul avea obligatia sa verifice. Caietul de sarcini a fost gresit conceput, iar cel care l-a realizat nu l-a verificat. Pe o luna este facuta suspendarea activitatii firmei, dupa care se va face evaluarea activitatii. Am decis suspendarea activitatii la solicitarea lor, in spatiul respectiv si tehnic ei nu pot sa realizeze cele 1.000 de portii. Aici s-a gresit la achizitii”, spune Csaba Daroczi, director adjunct la DSV Timis.
Managerul Spitalului Judetean Timisoara spune ca DSV si-a schimbat opinia, o data a a zis ceva, iar peste cateva zile lucrurile s-au schimbat radical.

timis marius craina
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1198 (s) | 32 queries | Mysql time :0.006438 (s)