News Flash:

Primarul Fritz renunta la autostrada de biciclete „spectaculoasa”, dar vrea o retea urbana de piste bine conectata

20 Iulie 2021
719 Vizualizari | 0 Comentarii
dominic fritz

Timisoara nu va mai avea autostrada de biciclete. Dominic Fritz a renuntat la proiectul fostei administratii, care prevedea un traseu de 17,5 km pentru cei care se deplaseaza cu vehiculele pe doua roti. Reteaua urbana de piste de biciclete este o alta poveste, dar ambele proiecte erau gandite ca niste bucati de piste, fara conectivitate, spune edilul-sef.

Se lucreaza inca din anul 2020 la un proiect pentru o retea urbana de piste de biciclete la Timisoara. Licitatia primariei fusese castigata inca din aprilie 2020 de asocierea Novensa din Bucuresti – FIP Consulting din Bacau – Walhalla Invest Prodcomimpex din Cluj, care s-au angajat ca pregatesc documentatia cu 406.469 lei cu tot cu TVA, echivalentul a 82.000 de euro. Proiectul ar fi trebuit predat primariei in 180 de zile, dar este inca in lucru.

„Ne-am trezit ca nu era nicio retea, erau doar bucati de piste”

Planul era sa fie amenajate piste de biciclete care se intind pe aproape 68 de kilometri, dar si parcari pentru biciclete de-a lungul acestor trasee, cat si sa fie dublate statiile VeloTM existente. Proiectul trebuie sa respecte si normativele in vigoare privind pistele de biciclete: o latime de 0,75 metri si o distanta de siguranta fata de traficul rutier de minimum 1,5 metri. 

Tot anul trecut au fost stabilite si strazile care urmau sa intre in santier, 55 la numar. Printre acestea se numara Ioan Slavici, Ardealul, Liviu Rebreanu, 16 Decembrie 1989, Calea Aradului, Antenei, Aristide Demetriade, Avram Imbroane, Calea Dorobantilor, Aleea Ghirodei, Circumvalatiunii, Stan Vidrighin, Stefan cel Mare, Martirilor, Gheorghe Doja, Ciprian Porumbescu, Constantin Brancoveanu, Drubeta, Mures, Ion Dragalina sau E. Zola.

Proiectul aflat in lucru inca din prima jumatate a anului trecut inca nu a ajuns la primarie. Primarul Dominic Fritz spune ca s-au purtat nenumarate discutii cu proiectantul, pentru ca, de fapt, era vorba doar de niste piste fara conectivitate.

„Tot suntem in contract cu proiectantul. Un contract trebuia sa-l reziliem. Celalalt contract, pentru aceasta retea… ne-am trezit ca nu era nicio retea, ci, de fapt, erau doar bucati de piste, dar fara sa fie conectivitate. Noi lucram cu proiectantul sa identificam niste culoare, de fapt, de piste. Acolo, din cate stiu eu, suntem intr-o faza finala”, a declarat Fritz.

„Am renuntat” la autostrada de biciclete

Celalalt proiect al primariei, cel pentru autostrada „spectaculoasa” de biciclete, asa cum era numita de fostul primar Nicolae Robu, nu merge mai departe.

„Am renuntat”, spune edilul-sef, pentru ca era un proiect de proasta calitate.  Acesta a povestit, in trecut, ca atunci cand a ajuns in primarie si-a dat seama „ca aceste proiecte sunt de o atat de proasta calitate ca nu le putem implementa asa”.

Se discuta din 2019 despre o autostrada de biciclete la Timisoara. Pentru studiul de fezabilitate au fost pusi deoparte 100.000 de lei inca din bugetul local pe anul 2019. 

Prin ianuarie 2020 a fost pornita si licitatia pentru desemnarea unei firme care sa intocmeasca acest studiu si sa faca o „demonstratie tehnologica”. Era vorba, de fapt, de doua „autostrazi”, de la nord la sud pe 8 kilometri si de la est la vest pe aproape 9,5 kilometri. Estimarea investitiei la care primarul Dominic Fritz a renuntat era de 4 milioane de euro.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1210 (s) | 32 queries | Mysql time :0.004811 (s)