Consumul de combustibil, fiabilitatea si costurile cu întretinerea sunt primele trei criterii de care tin cont românii când cumpara un autoturism, dar în urmatorii ani accentul se va muta pe aspecte care vizeaza bugetul pe termen lung alocat utilizarii masinii, potrivit Daedalus Millward Brown.
Astfel, 77% dintre cei intervievati au ales consumul de combustibil, 60% fiabilitatea si 59% costurile cu întretinerea.
La distanta relativ mare se afla siguranta autoturismului/testele NCAP (28%), iar pe locurile urmatoare în topul criteriilor se afla aspectul exterior (18%) si cel interior (12%).
"Procentajul relativ scazut al acestor ultime doua criterii denota o alegere mai degraba rationala a românilor când vine vorba despre alegerea masinii", noteaza studiul realizat de Daedalus Millward Brown pentru portalul vezicatface.ro
Marimea portbagajului este unul dintre primele trei criterii pentru 11% dintre respondenti, cu un procent în plus fata de cei 10% care se uita la pastrarea valorii în timp a autoturismului (deprecierea auto) atunci când cumpara o masina.
Nivelul de poluare (8%), desi are valori relativ modeste în criteriile principale de alegere, este totusi mai important decât culoarea masinii (4%), demarajul (3%) si atributul “masina mare/impunatoare” (2%).
"În urmatorii ani ne asteptam sa fim martorii unei schimbari majore în procesul decizional al românilor atunci când vine vorba despre autoturisme. Accentul se va muta pe aspecte care vizeaza bugetul pe termen lung alocat utilizarii masinii, fenomen care practic înseamna maturizarea consumatorului român”, a declarat Alexandru Govoreanu, director de dezvoltare al vezicatface.ro.
Prin comparatie cu femeile, barbatii aleg într-o mai mare masura un autoturism dupa fiabilitate (62% barbatii vs. 54% femeile), aspect exterior (19% vs. 13%) si aspect interior (14% vs. 8%).
La rândul lor, femeile sunt mai interesate decât barbatii de consumul de combustibil (81% femeile vs. 76% barbatii) si de nivelul de siguranta al autoturismului (36% vs 27%).
Veniturile afecteaza de asemenea importanta criteriilor în alegerea unui autoturism. Astfel, pe masura ce veniturile cresc, românii sunt atrasi mai mult de fiabilitate si siguranta. În acest sens contrar, persoanele cu venituri mici sunt mai interesate de criterii precum costul combustibilului si nivelul de poluare.
Prin comparatie cu celelalte categorii de educatie, românii cu studii superioare aleg într-o mai mare masura un autoturism dupa fiabilitate si nivelul de siguranta si se uita mai putin la consumul de combustibil si la aspectul exterior al masinii.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 2.686 de proprietari de autoturisme din România. Mediafax.ro
Comentarii (0)