News Flash:

Ministerul Educatiei: Peste 75% dintre parinti si elevi considera ca temele de acasa sunt multe si obositoare

14 Decembrie 2017
236 Vizualizari | 0 Comentarii
elev cl4

Ministerul Educatiei anunta ca, in urma unui chestionar completat de parinti si elevi, peste 75% dintre acestia considera ca temele pentru acasa sunt multe, obositoare si ocupa foarte mult timp liber, pe de alta parte acestia precizand ca ele sunt necesare pentru imbunatatirea invataturii.
"Conform raportului, 75-80% dintre elevii si parintii, care au completat chestionarele, considera ca temele sunt adesea prea obositoare si prea multe, si ca acestea consuma o mare parte din timpul liber. Un alt efect negativ face referire la faptul ca temele pentru acasa conduc la neliniste, ingrijorare sau stres. Aceasta afirmatie este sustinuta cu prioritate de catre parinti (70,7%) si de catre elevi (67,8%), in ponderi mai ample la liceu si la gimnaziu, unde si complexitatea temelor este mai mare. In acelasi timp, aproape 80% dintre parinti afirma ca elevii au nevoie de sprijin in rezolvarea temelor", reiese dintr-un comunicat remis miercuri de catre Ministerul Educatiei.

Potrivit sursei citate, temele pentru acasa sunt considerate utile si necesare pentru imbunatatirea invatarii de catre cei mai multi dintre respondenti, acestia mentionand o preponderenta a temelor repetitive, monotone si dificile, care intaresc ceea ce s-a predat la clasa.

In timp ce profesorii se centreaza pe explicarea sarcinilor si pe feedback-ul frontal, elevii si parintii isi doresc teme diferentiate, provocatoare, pe care sa le rezolve creativ si eventual in echipa. Peste jumatate dintre profesori declara ca nu dau teme pentru vacanta.


"In privinta adoptarii unui act normativ care sa reglementeze rolul temelor pentru acasa si timpul necesar efectuarii acestora, opiniile cadrelor didactice sunt polarizate: o parte considera ca temele pentru acasa trebuie sa beneficieze de o reglementare juridica pentru o raportare la un cadru comun, evitandu-se astfel excesele legate de volumul temelor, gradul de dificultate, timpul necesar efectuarii acestora etc. La polul opus se situeaza opinia potrivit careia aceasta chestiune trebuie sa fie si poate fi gestionata de catre profesionisti (cadrele didactice), in functie de particularitatile fiecarei clase, reglementarea acestei problematici fiind vazuta drept o constrangere a libertatii de actiune a profesorilor", se mai arata in comunicatul institutiei.

Raportul ministerului arata ca fetele sunt mult mai dornice sa lucreze suplimentar acasa decat baietii.

Printre recomandarile propuse de respondenti, se subliniaza "nevoia de stabilire a unor teme pentru acasa cu caracter interdisciplinar sau transdisciplinar, alternarea temelor clasice, traditionale, cu cele cu caracter practic-aplicativ, legate de viata reala (proiecte, machete), diferentierea intre teme zilnice si teme cu termen mai lung de realizare (saptamanal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea/dezvoltarea abilitatilor si competentelor elevilor legate de managementul timpului".

Ministerul Educatiei Nationale si Institutul de Stiinte ale Educatiei au organizat, in perioada 7 - 20 noiembrie 2017, o consultare publica, la nivel national, privind rolul temelor pentru acasa, la care au participat, completand integral un chestionar on-line, 70.952 de actori din invatamantul preuniversitar, dintre care 27.383 parinti (84% - mame), 32.786 de elevi si 10.783 de cadre didactice din toate judetele tarii.

In decembrie 2016, Ministerul Educatiei a emis un ordin care prevede ca temele pentru acasa sunt pentru cel mult doua ore la toate disciplinele, in asa fel incat timpul alocat activitatilor scolare sa fie de cinci-opt ore, iar in vacanta elevilor din invatamantul primar si gimnazial, nu se vor da teme pentru acasa.

„Timpul necesar realizarii temelor pentru acasa pentru un elev este de cel mult doua ore insumand toate disciplinele, in asa fel incat media zilnica a pregatirii elevului, in clasa si in afara ei, sa se incadreze in 5-8 ore zilnic. La clasa pregatitoare nu se vor da teme pentru acasa. (...) In perioada vacantelor, de regula, nu se vor da teme pentru acasa elevilor din invatamantul primar si gimnazial”, se arata in documentul semnat de ministrul Educatiei Nationale de la acea vreme, Mircea Dumitru.

 Citeste si: Oficiali UE evoca riscul disensiunilor in negocierile Brexit / Reuters: Irlanda si Romania ar putea avea prioritati diferite

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0986 (s) | 23 queries | Mysql time :0.018900 (s)