News Flash:

O nouă investiție importantă!

Magistrala feroviară Arad – Timișoara – Caransebeș urmează să fie modernizată

7 Mai 2024
72 Vizualizari | 0 Comentarii

Cea mai importantă secțiune a rețelei de căi ferate care traversează județul Timiș este un amplu șantier: cu o finanțare de 8,8 miliarde de lei (din care 5,7 miliarde prin programul național de redresare și reziliență), magistrala feroviară Arad – Timișoara – Caransebeș urmează să fie modernizată pe o lungime de 162 de kilometri, transformându-se într-o linie dublă electrificată și adaptată la viteze de până la 160 km/h. Efortul de punere în practică a acestei investiții este vizibil de mai multe luni pe teren, pe întreg traseul timișean dintre Ronaț și Lugoj, unde, pe lângă lărgirea magistralei, sunt prevăzute aproximativ o sută de podețe, poduri și pasaje, precum și lucrări de relocare a utilităților aflate pe traseu.

În plus, în viitorul apropiat, șantierul de modernizare a rețelei feroviare din Timiș se va extinde și pe alte linii în afara magistralei menționate.

Recent, a fost lansată în licitație o investiție distinctă în valoare de aproape 1,1 miliarde de lei, care vizează înlocuirea traverselor pe linia 125 Lugoj-Buziaș și, respectiv, linia 126 Lugoj – Ilia, pe raza stațiilor CFR Buziaș, Coșteiu, Cliciova, Mănăștiur, Făget și Margina. Termenul-limită stipulat în oferta de licitație este 8 mai, dar, pentru a acoperi orice situație, ofertele solicitate trebuie să-și păstreze valabilitatea până în data de 8 noiembrie.

Aceste investiții sunt binevenite și vor contribui la creșterea siguranței și confortului circulației pe căile ferate regionale, precum și la reducerea timpului de călătorie.

Un aspect mai puțin discutat referitor la acest subiect este însă faptul că obiectivul general este adaptarea vitezei de circulație pe magistralele feroviare românești la doar 160 km/h, în condițiile în care transportul feroviar din alte țări europene se adaptează la viteze de peste 200 km/h. Luna trecută, de exemplu, Serbia (care nu este membră a UE și, deci, nu are acces la finanțările PNRR) a anunțat că va moderniza magistrala Belgrad – Niș pentru viteze de circa 200 km/h. De asemenea, președintele Klaus Iohannis a promovat tot luna trecută, la Vilnius, în cadrul "Inițiativei celor Trei Mări", proiectul transeuropean Gdansk – Constanța, care include și sectorul de magistrală bănățeană aflat în modernizare, dar care are pe cele mai multe sectoare viteze proiectate de 220 km/h.


 

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1201 (s) | 32 queries | Mysql time :0.007035 (s)