News Flash:

Vom avea trenuri de mare viteza si in Romania, dar nu stim unde vor circula. Ministrul Grindeanu ”certat” de o asociatie

15 August 2022
145 Vizualizari | 0 Comentarii
tren de mare viteza

Ministrul Sorin Grindeanu anunta faptul ca Romania va cumpara mai multe trenuri de mare viteza, trenuri care sa circule si cu 200 km/h. Totusi, Asociatia Pro Infrastructura a dat un comunicat prin care se intreaba, retoric, unde vor circula aceste trenuri in contextul in care caile ferate din tara nu permit asemenea viteze.

„Domnule ministru, unde anume vor circula trenurile cu 200 km/h? Din seria «sa ne facem imagine cu infrastructura si materialul rulant», ministrul Grindeanu se lauda pe persoana fizica folosind poze din Elvetia ca o institutie a statului (ARF) a trimis «spre SICAP» o licitatie de rame electrice care pot atinge 200 km/h si indica rutele pe care vor fi puse. Pe portiuni lungi din aceste trasee viteza maxima este sub 100 km/h!

In Romania nu exista linii unde trenurile pot atinge 200 km/h si, probabil, nici nu vor exista mai devreme de 20 de ani. Viteza maxima a trenurilor autohtone este 160 km/h, pe aproximativ 170 km din cei 225 km de pe Bucuresti-Constanta”, transmit cei de la Asociatia Pro Infrastructura.

 

„Ce ne lipseste sa mergem cu 200 km/h pe o linie «dreapta» cum e cea de Constanta? Principalul impediment este ca la peste 160 km/h mecanicii nu mai vad la timp semnalele luminoase de pe marginea caii ferate. Asa ca sistemul arhaic de semnalizare BLA, adus in Romania in 1960, trebuie inlocuit cu semnalizare in cabina mecanicului, folosita de multe decenii in alte tari.

Uniunea Europeana impune si finanteaza sistemul de semnalizare ERTMS/ETCS si teoretic noi il avem instalat pe Ghioroc-Curtici si in curs de instalare pe Sighisoara-Simeria, dar practic a functionat doar cateva zile pe zona pilot Buftea-Peris. Lipsa de interes pentru ERTMS din intreaga industrie feroviara, de la CFR SA la operatorii privati, nu ne da sperante ca se va depasi curand pragul de 160 km/h.

Trecerile la nivel sunt un alt factor major: cresc foarte mult timpul de asteptare pentru soferi daca viteza maxima pe calea ferata este ridicata la 200. Proiectele de reconstructie de sute de milioane de euro pe coridorul Constanta-Curtici au prevazut, inexplicabil, pastrarea multor treceri la nivel, inclusiv cu drumuri judetene sau nationale! Chiar si studiile de fezabilitate aflate acum in derulare pe Ploiesti-Vicsani si Pascani-Iasi nu desfiinteaza toate trecerile la nivel cu drumuri judetene. Spre comparatie, in Germania mai exista doar 9 treceri la nivel pe linii de 200 km/h, toate cu drumuri locale sau agricole”, mai spun reprezentantii Asociatiei Pro Infrastructura, care cer Autoritatii pentru Reforma Feroviara (ARF) sa explice public cum a ajuns la concluzia ca tara noastra trebuie sa achizitioneze rame electrice de 200 km/h.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2022 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1207 (s) | 33 queries | Mysql time :0.045167 (s)