News Flash:

Municipalitatea timișoreană se digitalizează!

Primăria Timișoara lansează Portalul Unic, platforma de servicii digitale pentru timișoreni

26 Februarie 2024
98 Vizualizari | 0 Comentarii

Primăria Timișoara introduce Portalul Unic, o platformă digitală destinată serviciilor pentru locuitorii orașului. Aceasta va facilita interacțiunea cu administrația locală prin intermediul internetului.

Lansarea oficială a Portalului Unic este programată pentru miercuri, 28 februarie, la Cinema Timiș. Evenimentul va fi unul amplu, inclusiv o dezbatere privind procesul de digitalizare a Timișoarei și a întregii Românii.

„În ultimii 3 ani, cu o echipă de excelenți profesioniști am început digitalizarea Primăriei Timișoara și recuperarea decalajelor uriașe între nivelul serviciilor digitale oferite de administrație timișorenilor, comparativ cu mediul privat. E un proces care continuă, dar mă bucur că am ajuns în punctul în care putem să le oferim timișorenilor servicii moderne, adaptate secolului în care trăim și să reducem drastic timpul pe care îl pierd de la un ghișeu la altul”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Odată cu lansarea Portalului Unic, peste 300 de tipuri de cereri, precum și plata taxelor și impozitelor, vor fi posibile fără a fi necesară deplasarea la ghișeu. Fiecare locuitor al orașului își poate crea o identitate digitală unică, recunoscută la nivel național (ROeID), prin intermediul căreia va putea accesa serviciile oferite de primărie și își va putea gestiona dosarul unic personal.


„Am gândit întreaga platformă astfel încât să răspundă nevoilor pe care le are cetățeanul și să reducă și să simplifice cât mai mult birocrația. Practic, indiferent de problemă – că e vorba despre un aviz de la Urbanism, o plată la Direcția Fiscală sau orice act de la un departament al Primăriei – cetățeanul știe la orice pas ce are de făcut, poate completa și trimite formularele cerute de lege, poate urmări unde se află solicitarea lui, și, la final, primește răspunsul în contul său unic. Economism nu doar timpul oamenilor, ci și creștem transparența informațiilor”, a mai spus primarul.

Prin identificarea cu ROeID în Portalul Unic, dosarul fiscal al cetățeanului este interogat automat, iar informații despre impozite sau amenzi, atât actuale cât și istorice, sunt prezentate. Cererile depuse online împreună cu documentele atașate digital sunt transformate automat în dosare digitale, care sunt procesate exclusiv digital în Primărie. Acest lucru mărește transparența și viteza de procesare a cererilor.

Acest serviciu reprezintă o premieră pentru administrațiile publice din România și a fost realizat în cadrul primului proiect de digitalizare cu fonduri europene câștigat de Primăria Timișoara în 2022.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1233 (s) | 43 queries | Mysql time :0.005938 (s)