News Flash:

Procesul de producție a noile tramvaie care vor circula în Timișoara, avansează

La sfârșitul lunii martie ajunge în Timișoara primul tramvai galben

26 Februarie 2024
95 Vizualizari | 0 Comentarii


Noile tramvaie ce vor ajunge în Timișoara vor avea aceleași caracteristici ca cele deja existente în oraș, cu excepția culorii. Producătorul turc Bozankaya a început producția celor 17 noi tramvaie pentru Timișoara la mijlocul lunii ianuarie. Potrivit reprezentanților companiei, livrările vor începe la sfârșitul lunii martie a acestui an, odată cu transportul primului tramvai din lot către Timișoara. Aceste informații au fost furnizate într-un interviu acordat Ziarului expressdebanat.ro.

„În ceea ce priveşte producția primului tramvai, proiectarea, ingineria, selectarea echipamentelor esențiale, dar și producţia tuturor echipamentelor, aprobarea, realizarea primului eșantion, efectuarea testelor de calitate și a testelor din fabrică, putem afirma cu încredere că tramvaiele sunt pregătite pentru a fi livrate în 18 luni. Dacă aspectele de mai sus sunt finalizate și pregătite și dacă capacitatea este adecvată, un tramvai de 30 de metri va fi produs în aproximativ 40 de zile”, afirmat Aytunç Günay, președintele Consiliului de Administrație al companiei Bozankaya.

Noile tramvaie vor fi similare celor deja livrate în oraș, cu excepția culorilor, care vor fi diferite.


„Culorile tramvaielor care vor fi produse odată cu ultima comandă suplimentară vor fi galben, alb și negru, la cererea clientului nostru. Toate tramvaiele Timișoarei sunt de ultimă generație și dețin recordul pentru cea mai mare autonomie cu baterii din lume. De asemenea, tramvaiele vor avea aceleași caracteristici ca până acum, adică o lungime de aproximativ 30 de metri, o capacitate de transport de 251 de locuri, podea 100% coborâtă și aer condiționat. Obiectivul Bozankaya este de a oferi cea mai înaltă tehnologie în cele mai favorabile condiții. Faptul că vom produce încă 17 tramvaie pentru Timișoara este o dovadă că tramvaiele noastre de înaltă tehnologie sunt apreciate”, a mai precizat Aytunç Günay.


Tramvaiele Bozankaya care sunt deja în circulație în oraș au fost implicate în diverse incidente în trecut, iar reprezentanții companiei au menționat că acestea au fost în principal cauzate de mașinile care nu au respectat regulile de circulație. Cu toate acestea, aceste incidente nu au ridicat probleme majore în ceea ce privește funcționarea corectă a tramvaielor.

„Tramvaiul din Timișoara este proiectul câștigător al premiului de inovație care are o autonomie de 70 kilometri, aproximativ 100 km în testele de linie, pe baterie fără suspensie catenară. Autonomia bateriei a fost cerința Primăriei Timișoara în specificația tehnică, iar Bozankaya a realizat acest lucru prin designul și producția proprie de baterii, ceea ce a dus la un caz win-win pentru ambele părți. Pe lângă autonomia bateriei, tramvaiul este eficient și are un consum redus de energie cu emisii zero, contribuind la atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor de carbon. Tramvaiul din Timișoara este primul tramvai cu baterii cu autonomie mare pentru Timișoara și Bozankaya, care a făcut un pas important pentru inovare și proiecte viitoare, fiind o etapă importantă și un punct de referință pentru Bozankaya.”, a concluzionat președintele Consiliului de Administrație al companiei Bozankaya.

Fiecare dintre cele 17 noi tramvaie galbene costă în jur de două milioane de euro. Finanțarea provine din PNRR, o extensie a unui contract anterior, care a adus în Timișoara un total de 21 de garnituri, începând din 2021.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1280 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005805 (s)