News Flash:

Pasajul Solventul va fi depus pe Programul „Anghel Saligny”. E mai scump cu 4 milioane de euro decat in contract

3 Noiembrie 2021
455 Vizualizari | 0 Comentarii
pasaj solventul

Primaria Timisoara vrea bani de la bugetul de stat pentru cel mai mare proiect de infrastructura al orasului. Este vorba despre Pasajul Solventul, care va lega Calea Bogdanestilor de strada Garii. Proiectul va fi depus pe Programul „Anghel Saligny”, de unde PMT vrea 25,6 milioane de euro din totalul de 26,7 milioane de euro. Santierul ar fi trebuit sa inceapa in aceasta vara si costa mult mai mult decat valoarea la care s-a semnat contractul.

 
Pasajul Solventul este in pregatire pentru a fi depus pe Programul „Anghel Saligny”, ne informeaza Primaria Timisoara. Consilierii locali sunt pusi, joi, sa aprobe cererea de finantare si devizul general estimativ.

„Pasajul Solventul este unul dintre proiectele strategice ale municipalitatii, facand legatura intre Calea Bogdanestilor si strada Garii, pe sub liniile de cale ferata. Aceasta legatura este cruciala pentru fluidizarea traficului, avand in vedere ca intre cartierele Ronat si Blascovici si cartierul Iosefin singura traversare rutiera este la Pasajul Jiul. Prin Pasajul Solventul va fi construita o linie de tramvai, amplasata pe axa drumului, care va face legatura intre linia de tramvai de pe Calea Bogdanestilor (aflata in curs de modernizare printr-un proiect pe fonduri europene) si o linie de tramvai noua pe strada Garii”, transmit reprezentantii municipalitatii.

Pasajul costa mai mult cu 4 milioane de euro decat in contract
Primaria Timisoara vrea ca aproape 127 de milioane de lei (echivalentul a 25,6 milioane de euro – n.r.) din totalul de 132,2 milioane de lei (echivalentul a 26,7 milioane de euro – n.r.) necesare pentru construirea Pasajului Solventul sa vina prin Programul „Anghel Saligny”. Doar constructiile si montajul costa 114,5 milioane de lei (23,1 milioane de euro), conform devizului.

Potrivit informatiilor furnizate de PMT, valoarea investitiei este mai mare decat in contractul cu firma care a castigat licitatia, care a fost semnat in urma cu mai bine de un an, la valoarea de 111,6 milioane de lei cu tot cu TVA (echivalentul a 22,6 milioane de euro – n.r.). Consilierii locali voteaza acum devizul aparent actualizat. Conform SEAP, trebuie sa fie facut un act aditional la contract prin care sa fie ajustata valoarea acestuia.

Diferenta de 20,6 milioane de lei, echivalentul a peste 4 milioane de euro, dintre contract si devizul general, este reprezentata, potrivit municipalitatii, de obtinerea terenului, amenajarea terenului, amenajari pentru protectia mediului, cheltuieli pentru relocarea/protectia utilitatilor, cheltuieli pentru asigurarea utilitatilor necesare obiectivului si alte cheltuieli conexe.

De construirea Pasajului Solventul se ocupa asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iasi) – Sylc Con Trans (Arad), cu tertii Arcada Company (Galati) si Conextrust (Bacau) si subcontractantii Teoval & Co (Iasi), FDF Electric Grup SRL (Iasi), ISPCF (Bucuresti), Radaria (Galati) si SC Yda Proiect Consulting SRL (Iasi), care s-a angajat ca face lucrarea cu 111,6 milioane de lei cu tot cu TVA (22,5 milioane de euro). Totul trebuie sa fie gata in 26 luni.

Solventul inca asteapta autorizatia de construire
Despre Pasajul Solventul se vorbeste inca de pe vremea administratiei Ciuhandu. Fostul primar, Nicolae Robu, in cei opt ani petrecuti in fotoliul de primar, a reusit sa faca un studiu de fezabilitate si licitatia pentru proiectare si executie. Proiectul tehnic e gata de ceva timp, cu toate modificarile cerute de noua administratie, iar viceprimarul Ruben Latcau spunea, in septembrie, ca in curand va fi emisa autorizatia de construire.

„Este depusa la primarie, au mai fost de facut niste completari pe documentatie. Toate completarile au fost depuse de vreo saptamana, probabil ca va iesi saptamana aceasta sau saptamana viitoare”, ne-a declarat acum viceprimarul Ruben Latcau.

Edilul spune ca santierul va incepe in acest final de an, iar timp de cateva luni se va lucra la relocarea retelelor de utilitati, mai ales ca pe traseu trece si o magistrala Aquatim.

Pasajul va fi amenajat pe sub zece linii de cale ferata, va lega Calea Bogdanestilor de strada Garii, va avea cate doua benzi pe sens si o linie dubla de tramvai, precum si trotuare si piste de biciclete integrate in trotuare.

Primaria Timisoara mai vrea bani prin Programul „Anghel Saligny” si pentru Tunelul Luminii si Pasarela Gelu, ambele in valoare de peste 17 milioane de lei.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1128 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006329 (s)