News Flash:

Ministrul Transporturilor, despre autostrada Bucuresti-Ploiesti: Daca nu va fi gata la timp, ne mutam pe santier. Cand va incepe efectiv lucrarile la Autostrada Sibiu-Pitesti

29 Martie 2018
545 Vizualizari | 0 Comentarii
autostrada lugoj deva2

Lucrarile pentru finalizarea intrarii in Bucuresti, zona Petricani, a autostrazii Bucuresti-Ploiesti ar trebui incheiate „pana incepe anul scolar 2018-2019”, iar daca nu vor fi gata la timp „ne mutam pe santier”, a declarat miercuri ministrul Transporturilor, Lucian Sova.
„Daca acesti greci (n.n.- Aktor SA, constructorul desemnat impreuna cu Euroconstruct Trading 98 sa continue executia) nu vor incheia lucrarile la timp, ne mutam pe santier. Tronsonul acela ar trebui sa fie gata pana la inceputul anului scolar”, a declarat Lucian Sova, intr-o emisiune la Antena 3.

Lucrarile la acest tronson, intre Soseaua Petricani si Centura Capitalei, erau programate sa fie gata in 2015, dar contractul a fost reziliat. Noul contract a fost semnat in februarie 2016 cu asocierea SC Aktor SA (Grecia) si SC Euroconstruct Trading ’98 SRL (Romania). Statul va plati aproape 130 de milioane de lei fara TVA, iar lucrarile trebuie finalizate - potrivit contractului - pana in august 2018.

Lucian Sova a mai precizat ca acest tronson se incadreaza in cei 60 de kilometri de autostrada despre care spusese recent ca vor fi dati „cu siguranta” in folosinta in 2018. De asemenea, tronsonul respectiv este vizat sa fie luat in compania-antrepriza a statului, in cazul in care lucrarile vor intarzia. „Cu aceasta antrepriza avem in proiect sa finalizam doua lucrari: Centura Sucevei si - daca intarzie - tronsonul de la Petricani a autostrazii Bucuresti-Ploiesti”, a spus ministrul Transporturilor.
Lucian Sova: Noua companie de autostrazi va fi operationalizata saptamana viitoare

Saptamana viitoare, respectiv la inceputul lunii aprilie, noua companie de autostrazi „va fi operationalizata”, iar transferurile de personal deja au inceput, a anuntat miercuri ministrul Transporturilor, Lucian Sova.

„Compania nationala de autostrazi va fi operationalizata saptamana viitoare. Au inceput deja transferurile de personal si vor fi si angajari. Sper ca noul personal sa fie mai performant decat cel de la CNAIR”, a spus Lucian Sova, intr-o emisiune la Antena 3.

Declaratia vine in contextul in care, la inceputul lunii februarie, unele surse dadeau ca sigura renuntarea la proiectul Companiei Nationale de Investitii Rutiere.

Proiectul Ordonantei de Urgenta 55/2016, care a divizat Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) in Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) si Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR), ar putea fi respins in Parlament, afirmau - in februarie - surse politice.

CNIR ar urma sa preia urmatoarele proiecte: modernizarea Centurii Sud Bucuresti; realizarea ringului II Centura Sud Bucuresti; realizarea autostrazii Sibiu-Pitesti; realizarea autostrazii Targu Mures - Targu Neamt - Iasi - Ungheni; realizarea drumului expres Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau-Pascani.

Lucian Sova: Excavatoarele vor porni pe santierul Autostrazii Sibiu-Pitesti inainte de 2020

Primele lucrari efective pe santierul viitoarei autostrazi Sibiu-Pitesti vor incepe „inainte de anul 2020”, a declarat miercuri ministrul Transporturilor, Lucian Sova.

„Vom vedea prima cupa de excavator pe santierul Sibiu-Pitesti inainte de anul 2020, daca pregatirile vor continua in ritmul de acum. Apreciez ca inainte de 2020 vor incepe lucrarile”, a spus Lucian Sova, intr-o emisiune la Antena 3.

La data de 8 martie, documentatia pentru Contractul destinat proiectarii si executiei sectiunii 4 a Autostrazii Pitesti-Sibiu a fost trimisa la Agentia Nationala de Achizitii Publice (ANAP) pentru verificare si validare, anunta, intr-un comunicat din aceeasi zi, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR)

Dupa finalizarea acestei etape, Contractul pentru proiectare si executie va putea fi postat pe SEAP (Sistemul Electronic de Achizitii Publice), pentru ofertare.

Potrivit CNAIR, proiectarea acestei sectiuni ar urma sa dureze 16 luni, iar executia lucrarilor 44 de luni. Perioada de garantie pentru calitatea lucrarilor, stabilita prin documentatie este de minim 60 de luni.

Sectiunea 4 a Autostrazii Pitesti-Sibiu, este cuprinsa intre localitatile Tigveni si Curtea de Arges si are o lungime de 9,86 km, din care 1,35 km de tunel, care vor fi construiti in zona de traversare a dealului Momaia.

„In acest moment se afla in procedura de elaborare documentatiile pentru loturile 2 si 3 ale acestei autostrazi”, a precizat CNAIR.

Anul trecut au fost scoase la licitatie contractele pentru proiectarea si executia loturilor 1 si 5 ale autostrazii Pitesti-Sibiu, iar la ora actuala ofertele se afla in faza de evaluare.

La termenele de depunere a ofertelor pentru sectiunile 1 si 5 din Autostrada Sibiu-Pitesti au fost inregistrate 8 oferte pentru Sectiunea 5 (Curtea de Arges - Pitesti) si 9 oferte pentru Sectiunea 1 (Sibiu-Boita).

Potrivit CNAIR, pentru proiectarea si executia sectiunii 5 a Autostrazii Sibiu-Pitesti, cuprinsa intre Curtea de Arges si Pitesti (km 92+600 – 122+950), cu o valoare estimata, fara TVA, de 1,83 miliarde de lei, au fost depuse 8 oferte:

1. Astaldi SpA
2. Asocierea China Railway 14th Bureau Group Co Ltd - Viaponte Rom SRL - Viaponte Projetos e Consultoria de Engenharia SA
3. Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA - Pizzarotti SA
4. Asocierea Itinera SpA - Retter Projectmanagement SRL
5. Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA
6. Asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA)
7. Asocierea Tirrena Scavi SpA - Toto SpA Costruzioni Generali
8. Asocierea Trameco SA - Vahostav SK as - Constructii Erbasu SA - Vega '93 SRL - East Water Drillings SRL.

Durata contractului este de 120 de luni din care 12 luni perioada de proiectare, 48 de luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie.

Avand in vedere noile prevederi legale in domeniul achizitiilor publice, valoarea propunerilor financiare este criptata in SEAP si poate fi accesata doar dupa finalizarea etapelor de evaluare a DUAE si a propunerilor tehnice.

Sectiunea 5 este amplasata in judetul Arges, are o lungime de 30,35 kilometri, iar traseul acesteia va incepe in zona localitatii Curtea de Arges si va continua paralel cu raul Arges, pana la actuala centura a Municipiului Pitesti.

De asemenea, potrivit CNAIR, pentru sectiunea 1 a Autostrazii Sibiu-Pitesti au fost depuse 9 oferte:

1. Astaldi SpA
2. Constructii SA
3. Asocierea SC Impresa Pizzarotti&C SpA - SC Pizzarotti SA
4. Asocierea Itinera SpA - SC Retter Projectmanagement SRL
5. Porr Construct SRL
6. Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA
7. Asocierea SC Spedition UMB SRL - SC Tehnostrade SRL - Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA)
8. Asocierea Tirrena Scavi SpA - Toto SpA Costruzioni Generali
9. Asocierea Trameco SA - Vahostav S.K. a.s. – Constructii Erbasu S.A. - East Water Drillings SRL.

Valoarea estimata a primei sectiuni a autostrazii Sibiu-Pitesti, fara TVA este de 765,8 milioane de lei. Durata contractului este de 108 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 36 de luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie.

Lotul 1 aferent Sectiunii 1, cuprins intre km 0+000 si km 13+170, va incepe in zona localitatii Selimbar, la intersectia cu centura Sibiu. Aliniamentul va continua la vest de DN7, in paralel cu acesta, fiind amplasat intr-o zona colinara pana la km 6, in zona localitatii Vestem. In continuare, traseul autostrazii va traversa la vest de Talmaciu, drumul judetean DJ 105G, Avrig-Marsa-Talmaciu-Sadu, pana in zona Boita, unde este prevazut un nod rutier ce asigura conectivitatea temporara a autostrazii Sibiu-Pitesti cu DN7.

Autostrada Sibiu-Pitesti este o parte importanta a Coridorului 4 Pan-European, care traverseaza Romania de la vest la est.


sova lucian sova cnair
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2020 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2325 (s) | 23 queries | Mysql time :0.015458 (s)