News Flash:

Ministru nou, promisiuni vechi. Felix Stroe: "In 2018, dam in folosinta cel putin 150 de kilometri de autostrada". Pe cati kilometri se intind promisiunile detinatorilor de portofolii de la Transporturi, facute de-a lungul timpului

24 Octombrie 2017
489 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.8421 RON (-0.0011)
USD: 4.3983 RON (-0.0070)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
autostrada nadlac arad
Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a declarat, marti, in judetul Hunedoara, ca in anul 2018 vor fi dati in folosinta cel putin 150 de kilometri de autostrada, dar si ca nu va mai fi permis ca firmele sa obtina contracte mai multe decat „pot sa duca”, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Ministrul Transporturilor a efectuat, marti, o vizita de lucru pe lotul 4 al autostrazii Lugoj – Deva, fiind insotit de secretarul de stat Mircea Biban si de seful Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Stefan Ionita. Felix Stroe a declarat ca Ministerul Transporturilor „a revenit la organizarea traditionala”, pe domenii mari de activitate.
„La aceasta prima vizita de lucru sunt langa mine secretarul de stat Mircea Biban, cel care de ieri (n.r. luni) raspunde de domeniul rutier al activitatii Ministerulul de Transporturi, si de directorul general al CNAIR, Stefan Ionita. Ministerul Transporturilor a revenit la organizarea traditionala, pe domenii mari de activitate, si secretarii de stat au primit atributii clare, ferme pe domenii de activitate: naval, aerian, feroviar, rutier. Domnul Biban va fi prezent direct sau prin subordonatii lui in toate santierele si va raspunde de progresul fizic al acestor lucrari. E o implicare a tuturor factorilor de decizie, de sus pana jos, astfel incat sa putem sa intensificam puternic ritmul de lucru si sa facem autostrazi in Romania”, a afirmat ministrul Transporturilor.
Felix Stroe a precizat ca va merge in vizite de lucru pe autostrazile din Romania cel putin o data pe luna, dar si ca estimeaza ca, in anul 2018, vor fi dati in folosinta cel putin 150 de kilometri de autostrada.
„Exigenta nu a fost mereu maxima. Nivelul de toleranta va fi zero, pentru ca aceste lucrari nu au suferit din cauza lipsei de finantare. Au fost bani din fonduri UE, toate platile s-au facut la timp. Urmarirea, monitorizarea, indrumarea a fost defectuoasa. Din acest moment, domnul director general al CNAIR, impreuna cu secretarul de stat Biban vor face analize saptamanale pe fiecare lot de autostrada. In ceea ce ma priveste, cel putin o data pe luna o sa ne intalnim pe autostrazile patriei. Nu sunt nici pesimist, nici optimist, sunt realist si realitatea este ca fiind banii, ne lipseste organizarea. De aceea, trebuie sa umblam la organizare. Deci, la anul, pacat ca in acest an am pierdut timpul, pentru ca majoritatea problemelor birocratice s-au rezolvat, nu am folosit timpul eficient, dar in ceea ce priveste anul 2018 va fi un an de boom. Va spun in mod realist, nu optimist, nici nu ne gandim in anul 2018 sa nu dam in folosinta 150 de kilometri de autostrada, cel putin. Acesta este scopul principal al Ministerului de Transporturi pentru anul 2018”, a declarat ministrul Transporturilor.
Potrivit lui Felix Stroe, pentru ca cei 150 de kilometri de autostrada sa fie dati in folosinta anul viitor, la Ministerul Transporturilor s-a schimbat programul de munca, astfel ca se lucreaza si sambata si duminica.
„Vom fi pe toate autostrazile in lucru. Am spus ca vom da in folosinta cel putin 150 de kilometri de autostrada, dar pentru asta voi actiona zi si noapte pentru acest deziderat. La Ministerul de Transporturi s-a schimbat programul de munca, de cateva zile. Incepe la ora 07.30 si se termina noaptea tarziu, se foloseste si sambata si duminica, dar nu in birou, oamenii vor merge pe autostrazi, cai ferate, la metrou. Acolo ne veti intalni”, a precizat ministrul Transporturilor.
De asemenea, Felix Stroe a mai afirmat ca nu li se va mai permite anumitor firme sa obtina contracte mai multe daca nu pot sa le duca la bun sfarsit.
„Nu se poate sa te abonezi... Au castigat corect, legal, dar fara sa-si evalueze corect fortele, s-au repezit sa liciteze si cu preturi mai mici, nerealiste si sunt depasiti ca forta, organizare, utilaje, capacitate manageriala de a urmari lucrarile, ceea ce nu vom mai permite. O companie care nu a demonstrat ca are capacitate de organizare si manageriala de a urmari lucrarile, ca are numar de utilaje necesare nu vom mai permite sa obtina contracte mai multe decat poate sa duca. Vom face o lista cu aceste companii. Din pacate, legea nu e intru totul favorabila lansarii acestui concept, dar vom incerca sa-l implementam”, a conchis ministrul Transporturilor.
In ultimii 25 de ani, ministrii Transporturilor s-au laudat cu constructia a cel putin 10.000 km de autostrazi. La momentul actual, avem mai putin de 750 km
Romania are in prezent mai putin de 750 de kilometri de autostrazi, dar daca s-ar fi implinit promisiunile politicienilor din ultimii 25 de ani infrastructura de mare viteza ar fi avut cel putin 10.000 de kilometri, reiese din declaratiile politice din perioada postdecembrista analizate de MEDIAFAX.
In topul promisiunilor referitoare la autostrazi, primul este Relu Fenechiu (ministru al Transporturilor in perioada decembrie 2012 – iulie 2013), cu ai sai 4.000 de kilometri. Relu Fenechiu este urmat de Dan Sova (ministru in perioada martie-iunie 2014), cu 2.020 de kilometri, si de o serie de alti ministri si oficiali care au oscilat in jurul cifrei de 1.000 de kilometri.
Estimarile oficiale privind constructia de autostrazi au inceput cu „indicatiile pretioase” lansate, la vremea lui, de Nicolae Ceausescu, in „lumina” carora IPTANA (Institutul de Proiectari Transporturi Auto, Navale si Aeriene) a realizat un studiu pentru 3.600 de kilometri. Acestia urmau sa fie construiti in trei etape: I cu 20 de kilometri (pana in anul 2006), apoi II cu 636 de kilometri (anii 2006-2015) si III cu 2.600 de kilometri (dupa anul 2015).
Primul care s-a remarcat, in perioada postdecembrista cu o declaratie memorabila pe tema infrastructurii a fost Traian Basescu (ministrul Transporturilor in perioada aprilie 1991 – noiembrie 1992), care a spus ca „Romania nu are nevoie de autostrazi”. Apoi, ca presedinte al Romaniei, a declarat – in martie 2009 – „va garantez ca peste doi ani Romania va avea 700 de kilometri de autostrada”, recomandand Guvernului sa construiasca respectivele sosele „din fonduri europene, nu prin parteneriat public-privat”.Mediafax.ro

CITEŞTE AICI ÎNTREGUL ARTICOL
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2020 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1054 (s) | 34 queries | Mysql time :0.022720 (s)