News Flash:

Mai mult online, mai putin pe la ghiseu. Primaria Timisoara cumpara un sistem de digitalizare si automatizare

19 Decembrie 2021
365 Vizualizari | 0 Comentarii
Primaria TM 1

„Ne dorim servicii de secol XXI, dar folosim in continuare pixul si hartia si aducem oamenii la ghiseu”, spune Dominic Fritz, primarul Timisoarei. Ca sa nu mai fie asa, Primaria Timisoara anunta ca porneste o licitatie pentru achizitionarea unui sistem de digitalizare si automatizare a fluxurilor de lucru. Da peste 900.000 de lei pe acest sistem. Are deja un contract cu o firma de IT.
 
 
„Din necesitatea de a face fata cu operativitate cerintelor venite din partea timisorenilor, dar si pentru a imbunatati eficienta angajatilor, Primaria Municipiului Timisoara va lansa o licitatie pentru achizitionarea unui sistem de digitalizare si automatizare a fluxurilor de lucru. Acesta este un pachet software prin care se vor automatiza, eficientiza si monitoriza principalele proceduri de lucru ale municipalitatii”, anunta Serviciul Comunicare al Primariei Timisoara.

Potrivit PMT, gratie acestui sistem, taxa de drum pentru masinile cu restrictii de tonaj va putea fi platita si emisa pe loc online. La fel se va intampla si cu planurile de situatie sau adeverintele de schimbare a numelui strazii. Acelasi sistem nou „va da o vizibilitate catre cetatean a starii procesarii cererilor, precum si o trasabilitate a performantei proceselor din primarie la cele mai solicitate cereri depuse de cetateni”. Aceasta vizibilitate va ajuta primaria sa perfectioneze si sa imbunatateasca alocarea resurselor sale pentru a urgenta astfel de cereri si procese, explica specialistii din primarie.

Primaria Timisoara a facut un audit de digitalizare, din care a reiesit faptul ca „aproape jumatate dintre angajati nu folosesc deloc sau folosesc extrem de putin actualele fluxuri digitale ale municipalitatii, iar peste 95 la suta dintre angajati printeaza hartii pentru activitatile zilnice”.

„Cheltuim peste 1 milion de lei/an pe imprimante”
„Ne dorim servicii de secol XXI, dar folosim in continuare pixul si hartia si aducem oamenii la ghiseu. Cheltuim peste un milion de lei pe an pe imprimate (hartii, tonere, xerox). Este absolut necesar ca Primaria Municipiului Timisoara sa foloseasca un sistem unitar de aplicatii software, care, pe de o parte, sa simplifice, pentru cetatean si pentru functionar, proceduri care acum sunt consumatoare de timp, si, pe de alta parte va monitoriza eficienta angajatilor sau elementele care blocheaza performanta”, a declarat primarul Timisoarei, Dominic Fritz.

Solutiile software alese vor fi dezvoltate si integrate in platforma software Microsoft 365 si vor folosi tehnologii de tip „low code” (n.r. – cod redus), adica o serie de instrumente software care „scurteaza semnificativ timpul de dezvoltare si validare a aplicatiilor, precum si costul acestora”, conform reprezentantilor PMT.

Durata de implementare a contractului este de sase luni, valoarea estimata a acestuia fiind de 910.000 de lei, cu tot cu TVA, echivalentul a peste 180.000 de euro. Primaria Timisoara are de foarte multi ani contract cu firma Expertissa pentru partea de IT.


 

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1142 (s) | 32 queries | Mysql time :0.004603 (s)