News Flash:

Atenție!

Expiră termenul pentru obținerea documentației necesare desfășurării activității de comerț stradal

16 Iunie 2023
280 Vizualizari | 0 Comentarii

Administrația timișoreană, prin intermediul Direcției Generale a Poliției Locale Timișoara, dorește să reamintească persoanelor care desfășoară activități comerciale că termenul pentru conformarea la Regulamentul privind condițiile de desfășurare a activităților de comerț stradal pe raza Municipiului Timișoara, aprobat prin Hotărârea de Consiliu Local nr. 369 din 26.07.2022, va expira în curând.

Această informare se adresează în special chioșcurilor, tonetelor și rulotelor amplasate pe domeniul privat cu acces public, unde se desfășoară activități de comerț stradal. Pentru acestea, s-a acordat un termen de conformare de 12 luni începând de la data adoptării regulamentului pentru obținerea documentației necesare desfășurării activității.

De asemenea, se menționează că în cazul desfășurării activității de comerț stradal cu ocazia unor sărbători sau evenimente organizate în Timișoara, este obligatoriu obținerea unui aviz pentru desfășurarea acestei activități. Avizul se emite la cererea solicitantului, indiferent dacă evenimentul se desfășoară într-o zonă publică situată pe domeniul public sau pe un teren privat.

Poliția Locală atrage atenția că vor fi efectuate verificări pentru respectarea acestor prevederi, iar nerespectarea obținerii acordului sau avizelor necesare se sancționează cu o amendă contravențională cuprinsă între 1.500 și 2.500 lei.

Este important de menționat că această informare pare să fie în contradicție cu acțiunile recente ale administrației, care a continuat să ridice chioșcuri și tonete, în special cele destinate vânzării de ziare și reviste.

La data de 26 aprilie 2023, autoritățile Primăriei Timișoara au comunicat despre emiterea unui nou regulament referitor la activitatea de comerț stradal

„Astăzi am publicat un regulament care să aducă claritate pentru comercianții stradali din Timișoara și să pregătească orașul pentru a fi demn de titlul de capitală ca aspect vizual.

Dorim să oprim situațiile în care unele biciclete devin tonete și unele rulote devin structuri permanente pe spațiul public. Vom propune, de asemenea, modele noi pentru chioșcurile din oraș și pentru mobilierul de la standurile cu flori, fructe, legume, ziare, etc. Vrem să aducem un stil unitar pentru mobilierul stradal, inclusiv pentru comercianții timișoreni.

Am eliminat ambiguitățile care permiteau decizii arbitrare de acordare a avizelor/acordurilor.

Fiecare comerciant va putea să știe ce acte trebuie să aducă și care sunt condițiile ca să poată opera. Avem în plan chiar să facem câteva sesiuni de informare cu departamentul de avizare din primărie pentru a le răspunde întrebărilor. Acest regulament nou va putea fi consultat de fiecare dintre cei care fac comerț stradal”, declara, pe 26 aprilie, primarul Timișoarei, Dominic Fritz.


Conform anunțului anterior, Primăria Timișoara a emis un nou regulament pentru comerțul stradal, care vizează formalizarea unor practici operative deja existente. Regulamentul cuprinde următoarele aspecte:

Procesul de alocare a spațiilor pentru mărțișoare va fi reglementat conform noilor prevederi.

Licitația pentru închirierea spațiilor destinate chioșcurilor sau tonetelor va fi detaliată în hotărârile de consiliu local, împreună cu conținutul caietului de sarcini asociat.

În plus, regulamentul propune noi obligații pentru comercianții care desfășoară activități de comerț stradal, printre care se numără:

Deținerea documentelor de proveniență și a certificatelor de calitate pentru bunurile comercializate.
Interdicția de a amplasa mobilier stradal sau alte obiecte pe spațiile verzi sau pe locurile de parcare, cu excepții specifice.
Responsabilitatea comercianților și deținătorilor de automate în aer liber de a asigura condițiile necesare păstrării produselor și de a preveni perisabilitatea acestora.
Agenții economici sunt responsabili de funcționarea unității comerciale, de legalitatea construcției și de respectarea normelor legale pentru protecția și situațiile de urgență.
Regulamentul va reglementa mai multe tipuri de structuri, precum tonete, pupitre acoperite sau închise, mobilier urban, vehicule special amenajate și rulote mobile destinate activităților comerciale, comercializarea prin automate/dozatoare și comerțul stradal în timpul sărbătorilor sau evenimentelor organizate în Timișoara.

Noul regulament urmărește, de asemenea, reglementarea automatelor care au fost montate ilegal în spațiul public sau privat, dar care deservesc zone publice. Acestea vor fi permise doar în conformitate cu documentația de urbanism, pentru a preveni abuzurile sau numărul excesiv de astfel de structuri.

Tonetele și pupitrele vor avea o suprafață maximă de 12 mp și vor necesita obținerea unui aviz pentru locație, iar chioșcurile vor putea avea o suprafață maximă de 15 mp și vor necesita obținerea unei autorizații de construire în termen de 6 luni de la câștigarea amplasamentului la licitație.

Pentru a asigura respectarea regulamentului, se propune creșterea valorii contravențiilor și se impun măsuri suplimentare de sancționare, cum ar fi oprirea reautorizării timp de 3 luni după a doua abatere sancționată, suspendarea acordului/avizului pentru nerespectarea prevederilor sau refuzul emiterii unui nou acord/aviz în cazul suspendărilor repetate.

Există, de asemenea, condiții în care acordul/avizul pentru comerț stradal nu poate fi eliberat, cum ar fi amplasamentele construcții neautorizate sau cu intervenții neautorizate, în fața clădirilor neautorizate sau cu riscuri de accidente.

Cu toate acestea, noile modele de chioșcuri nu au fost prezentate oficial potențialilor antreprenori locali care dețin chioșcuri sau intenționează să închirieze sau să achiziționeze altele noi.

De asemenea, licitația pentru noile amplasamente nu a avut loc încă, iar cei interesați nu au primit notificări din partea primăriei cu privire la acest subiect. Există și un caz particular al unei firme care deține automate pentru sifon și apă plată, aceasta având o sentință judecătorească prin care primăria a fost obligată să stabilească noi reguli de funcționare și tarife. Reprezentanții firmei intenționează să solicite despăgubiri în instanță din partea primăriei pentru pierderile financiare suferite în perioada în care nu și-au putut desfășura activitatea.

Situația chioșcurilor de presă existente este, de asemenea, incertă.

“Toată săptămâna au ridicat și demolat chioșcurile pe care le mai aveam. Chiar și pe cele noi. Am cerut lămuriri la primărie, pentru că vrem să ne continuăm activitatea.

Ne-am lovit de un zid de tăcere. Acum vor începe să dea amenzi, dar nu ne dau nici posibilitatea și nici timpul de a obține toate avizele și certificatele. Este o bătaie de joc”, a afirmat administratorul firmei care avea cele mai multe chioșcuri de presă din oraș.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1167 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006998 (s)