Reducerile mari la numeroase produse au produs, vineri, aglomeraţie mare în magazinele de produse electrice, electrocasnice şi obiecte de uz gospodăresc. Operaţiunea "Black Friday" era programată iniţial pentru ultimul weekend al lunii noiembrie, aşa cum s-a organizat şi anul trecut, însă a fost de ajuns ca un singur lanţ de retail să anunţe devansarea acţiunii, pentru ca şi ceilalţi jucători mari de pe piaţă să se alinieze şi la acest demers.
In toată ţara, orarul a fost prelungit faţă de zilele obişnuite, majoritatea magazinelor deschizandu-se la ora şapte dimineaţa.
Avizaţi de ceea ce s-a întaplat anul trecut, cand cu greu au făcut faţă afluxului de cumpărători, managerii unor mari magazine timişorene, aşa cum sunt cele prezente în mall, au decis să deschidă încă de la ora şase, orarul fiind prelungit, astfel, cu patru ore faţă de cel normal, lucru valabil şi pentru sambătă şi, de asemenea, duminică, deoarece "Vinerea Neagră" a marilor reduceri ţine, de fapt, trei zile. Unele lanţuri de retail au anunţat, însă, că vor relua campania şi la sfarşitul săptămanii viitoare.
Reduceri chiar şi cu 80 la sută!
"Avem cam de cinci ori mai mulţi clienţi decat în zilele normale, iar vanzările sunt şi ele de aproape cinci ori mai mari. La noi, reducerile merg pană la 80 la sută în cazul aparatelor mici, cum ar fi accesoriile, consumabilele sau aparatele de bucătărie, iar la electrocasnicele mari şi la aparatura IT, pană la 50 la sută", ne spune Liviu Chesoan, directorul unuia dintre magazinele implicate în "Black Friday".
In cazul unităţilor profilate pe aparatură "de firmă", înghesuiala se face şi ea simţită, dar într-o măsură, totuşi, ceva mai mică. Cosmin Ruşescu, managerul uui astfel de obiectiv comercial, ne spune: "Avem de aproape patru ori mai mulţi cumpărători, în comparaţie cu perioadele în care nu avem campanii mari de reduceri. La unele dintre produsele noastre am coborat preţul cu 60 şi chiar 70 la sută. De fapt, noi am scos oferte promoţionale încă din timpul săptămanii şi le vom menţine şi săptămana viitoare".
Dacă lanţurile foarte mari au punctat "Black Friday" prin oferte imbatabile la unele dintre articole, cele cu o extindere mai modestă au fost mai rezervate în a tăia din preşuri.
"La laptopuri avem ieftiniri între zece şi 30 la sută, iar la consumabile, de pană 20 la sută. Faţă de ediţia de anul trecut, anul acesta volumul de vanzări pare a fi un pic mai redus, dar oricum este mult mai mare decat în zilele obişnuite", afirmă Alin Feieş, director de magazin.
Comentarii (0)