News Flash:

Constructorul drumului Giarmata – A1, sub observatie. CJ Timis ar putea rezilia contractul

11 Octombrie 2021
78 Vizualizari | 0 Comentarii
santier

Santierul de extindere la patru benzi a drumului care leaga Giarmata de A1 nu este momentan in blocaj. Consiliul Judetean Timis continua lucrarile cu acelasi constructor, dar „sub observatie”. Se afla inca in discutie rezilierea contractului cu Tehnocer.
 
Va reamintim, santierul Giarmata – A1 risca sa intre in blocaj din cauza slabei mobilizari a executantului. Presedintele Consiliului Judetean Timis Alin Nica a luat in calcul rezilierea contractului, dar pe de alta parte exista pericolul pierderii finantarii. Nica a dat in luna septembrie un ultimatum constructorului, iar lucrurile par sa mearga in directia buna. Insa institutia sta cu ochii pe constructor.

„Am vazut o oarecare miscare acolo, s-a finalizat in sfarsit portiunea de la Socar la centura, se circula normal pe patru benzi, asa cum imi doresc sa se circule cat mai rapid si pana la autostrada. S-a mai lucrat pe portiunea de la centura la autostrada la fundatie, la partea constructiva a noului drum. Nu este ritmul pe care mi-l doresc, sunt probleme acolo in continuare. Inca mai am o farama de speranta ca pot sa-l determin pe constructor sa accelereze lucrarile. Sper sa am dreptate. In caz ca nu, solutia este cea pe care v-am spus-o. Insa aici este si chestiunea finantarii. In caz ca reziliem contractul, trebuie sa ne asumam si riscul de a pierde finantare si aceasta decizie este foarte dificila pentru mine. Eu nu am pierdut nicio finantare, nu am reziliat niciun contract in toata activitatea mea si sa fac acest lucru nu sta in firea mea”, spune Alin Nica, presedintele CJ Timis.

Pe de alta parte, ar fi „probleme mostenite”, asa cum spune Nica. Studiul de fezabilitate nu este facut pe un studiu de trafic real si in plus ar mai trebui si bani.

„Sunt cateva probleme mostenite, ca nu sunt probleme create acum. Acest proiect a fost mostenit de la administratia trecuta si trebuie sa-l continuam, dar sunt probleme structurale acolo, de prevedere a unor sume pentru anumite lucrari pe care constructorul le solicita ca fiind imperios necesare din cauza unor inadvertente in ceea ce priveste studiul de trafic. Constructia drumului, in studiul de fezabilitate, a fost gandita intr-un anumit trafic, acum avem o incarcatura mult mai mare de autovehicule care folosesc acel drum. Studiul de fezabilitate se baza pe un studiu de trafic de acum 6-7 ani, or, de atunci s-au schimbat foarte multe lucruri. Facem acum un nou studiu de fezabilitate, sa vedem daca putem sa adaptam, sa suplimentam anumite cheltuieli si sa facem ca drumul sa nu fie in situatia in care, dupa ce l-am terminat, sa se crape, sa se fisureze, sa se faca gropi sau denivelari. Am fi de mirul lumii atunci. Sunt mai multe probleme, sunt probleme mai ales pe partea de intravilan in Dumbravita, cu acei stalpi, cu canalizarea pluviala, divergente de opinii cu primaria de acolo si cu PMT pentru stapli. Sper sa le rezolvam. Mai e o problema cu CFR Infrastructura, pentru trecerea la calea ferata, bani care n-au fost prinsi in proiect si pe care trebuie sa-i prindem suplimentar”, explica Alin Nica.

CJ Timis a semnat inca din martie 2018 contractul pentru „Modernizare DJ 691: largirea la patru benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timisoara si Centura Timisoara – Autostrada A1 (km 12+975)”. Valoarea lucrarilor este de 80,34 milioane de lei, dintre care 66,48 de milioane de lei sunt bani europeni. Proiectul este desfasurat in parteneriat de Consiliul Judetean Timis, Primaria Timisoara si Primaria Dumbravita.

Soseaua care leaga Timisoara de autostrada, prin Dumbravita si Giarmata, va avea in cele din urma patru benzi de circulatie. Lucrarile ar trebui finalizate in octombrie 2022, dar nu prea se lucreaza asa cum ar trebui. Santierul a fost deschis in anul 2020, de societatea SC Tehnocer SRL.


 

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2021 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1022 (s) | 22 queries | Mysql time :0.028406 (s)