News Flash:

Consiliul Local al Municipiului Timisoara a aprobat Studiul de Prefezabilitate pentru obiectivul de investitii ”Reabilitare/Modernizare infrastructura feroviara Resita Nord – Timisoara Nord

21 Iulie 2022
297 Vizualizari | 0 Comentarii
Resita Nord Timisoara Nord

Consiliul Local al Municipiului Timisoara a aprobat, astazi, proiectul de hotarare privind Studiul de Prefezabilitate pentru obiectivul de investitii ”Reabilitare/Modernizare infrastructura feroviara Resita Nord – Timisoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravita frontiera”.

Acum, viteza maxima de circulatie pe acest tronson este de 80 km/h pentru trenurile de calatori si 60 km/h pentru trenurile de marfa.

”Modernizarea caii ferate Timisoara - Resita este un proiect cheie pentru conectarea Banatului de ses cu Banatul de munte. Multumesc Primariei Resita care coordoneaza proiectul si celorlalti parteneri, consiliile judetene Caras Severin si Timis. Proiectul se incadreaza in viziunea noastra de a dezvolta serviciul de tren urban/metropolitan in zona urbana functionala Timisoara. Lucram cu o echipa de experti internationali pentru care avem asigurat suportul Bancii Europene de Reconstructie si Dezvoltare”, a spus primarul Dominic Fritz.

Studiul de prefezabilitate cuprinde 3 scenarii pentru tronsonul Timisoara - Stamora Moravita - Frontiera si 4 scenarii pentru tronsonul Resita Nord - Voiteni, din care 2 scenarii sunt propuse spre o analiza mai detaliata in cadrul studiului de fezabilitate.

In urmatoarea etapa, cea a studiului de fezabilitate se vor analiza urmatoarele variante:

01_Pentru traseul Timisoara Nord - Stamora Moravita - Frontiera (Componenta A):
1.    Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferata pentru o viteza de pana la 120 km/h pentru trenurile de calatori si 80 km/h pentru trenurile de marfa.
 Acest scenariu presupune imbunatatirea infrastructurii/suprastructurii existente, pentru sporirea vitezei de circulatie pana la 120 km/h pentru trenurile de calatori, respectiv 80 km/h pentru trenurile de marfa, pastrand pe cat posibil aliniamentele existente. Conform acestui scenariu, se prevede o viteza de pana la 120 km/h pe o distanta de cca. 90% din traseu si fara modificari majore ale traseului existent. 
2.    Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferata pentru o viteza de pana la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa.
Acest scenariu presupune imbunatatirea infrastructurii/suprastructurii existente, pentru sporirea vitezei de circulatie pana la 160 km/h pentru trenurile de calatori, respectiv 120 km/h pentru trenurile de marfa, de-a lungul intregului tronson, cu exceptia primilor cca. 6,50 km identificati la iesirea din statia CF Timisoara Nord, in interiorul zonelor urbane. Conform acestui scenariu, se prevede o viteza de pana la 160 km/h pe o distanta de cca. 90% din traseu. 

02_Pentru traseul Resita Nord - Voiteni (Componenta B):
1.    Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferata pentru o viteza de pana la 120 km/h pentru trenurile de calatori si 80 km/h pentru trenurile de marfa – 60%
Acest scenariu presupune imbunatatirea infrastructurii/suprastructurii existente, pentru sporirea vitezei de circulatie pana la 120 km/h pentru trenurile de calatori, respectiv 80 km/h pentru trenurile de marfa, pastrand pe cat posibil aliniamentele existente. Conform acestui scenariu, se prevede o viteza de pana la 120 km/h pe o distanta de aproximativ 60% din traseu si fara modificari majore ale traseului existent.

2.    Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferata pentru o viteza de pana la 120 km/h pentru trenurile de calatori si 80 km/h pentru trenurile de marfa – 75%
Conform acestui scenariu, se prevede o viteza de pana la 120 km/h pe o distanta de aproximativ 75% din traseu si fara modificari majore ale traseului existent, cu exceptia tronsoanelor compuse din aliniamente si curbe ce nu asigura retrasarea liniei cu parametrii pentru viteza de 120 km/h.

Proiectul pentru obiectivul de investitii Linia de cale ferata de pe traseul Resita Nord – Voiteni – Componenta B se va realiza in doua faze, dupa cum urmeaza: Faza 1 – Reinnoirea liniei de cale ferata, finantare cuprinsa in cadrul programului Planul National de Redresare si Rezilienta PNRR, respectiv Faza 2 – Modernizarea liniei de cale ferata, care se va finanta din orice alt program de finantare, din ciclul financiar 2021 -2027, buget de stat sau alte surse de finantare legal constituite.

Obiectivul de investitii este prevazut in Planul National de Redresare si Rezilienta, Pilonul Tranzitia spre o economie verde, Componenta 4 - Transport sustenabil, Modernizarea si reinnoirea infrastructurii feroviare.
 

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1323 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006624 (s)