News Flash:

Detaliile neobservate de nimeni in pozele cu avionul prabusit in Apuseni!

6 Februarie 2014
1387 Vizualizari | 0 Comentarii
Salvatorii care au ajuns in cele din urma la epava avionului prabusit in Apuseni au realizat o serie de fotografii la fata locului. Imaginile ofera o serie de indicii cruciale, care pentru un expert in aviatie transmit filmul propriu-zis al prabusirii.

Dupa ce wowbiz.ro a contactat un expert in aviatie, acesta a analizat fotografiile, dupa care a realizat filmul complet al prabusirii.

"Avionul s-a oprit in brazi si apoi a cazut pe pamant. Intr-o imagine se vede un arbore in spatele aripii. Daca era vorba de un impact direct fie pomul era retezat, fie aripa se rupea", a spus specialistul.

Citeste si: Conversatia dintre copilotul Razvan Petrescu si tatal sau, imediat dupa prabusirea avionului 

In cateva fotografii sunt vizibile manetele de gaz, adica acele comenzi care controleaza turatia si puterea fiecarui motor. Cabina avionului s-a izbit de pamant si pur si simplu s-a strivit. Manetele de gaz sunt amplasate pe consola aeronavei, pe centru, in asa fel incat ambii piloti sa aiba acces.

Manetele de gaz au ramas, dupa accident, in aceeasi pozitie ca si in timpul zborului. Ambele motoare erau turate la maxim, insa al doilea motor se oprise inainte de impactul cu solul

"Motoarele sunt ambele in plin, turate la maxim. Maneta albastra a motorului 2 este redusa. Aceasta maneta reprezinta o comanda a elicii. Daca motorul e oprit, procedura spune ca elicea trebuie pusa pe pas mare sau pas drapel, pentru a reduce rezistenta la inaintare. Adica, elicea e pusa intr-o asemenea pozitie incat sa nu actioneze ca o frana aerodinamica. E posibil sa fi avut givraj sever daca un motor s-a oprit. Cand apare givrajul nu greutatea e dusmanul cel mai mare, cat faptul ca gheata schimba forma aripii, care nu mai e aerodinamica pentru ca i se schimba forma", a mai explicat expertul.

Citeste si: STS protesteaza: "Medicul Radu Zamfir nu a transmis coordonatele geografice"

Practic, avionul pilotat de Adrian Iovan si Razvan Petrescu pierdea altitudine din cauza inghetului. Pilotii s-au chinuit sa tureze motoarele pentru a incerca sa castige inaltime. Acest lucru nu a fost posibil si, mai rau, un motor s-a oprit. Aeronava BN-2 a atins varfurile brazilor. Pentru ca nu mai avea viteza mare, e posibil sa fi agatat cativa copaci cu aripile, iar botul avionului s-a infipt pur si simplu in pamant. "La fel, e posibil sa fi agatat cu o singura aripa si sa fi pivotat. Adica sa intre intr-o spirala cu botul in jos, iar in cele din urma au lovit pamantul", a mai spus specialistul.

In urma accidentului si-au pierdut vietile aviatorul Adrian Iovan si studenta la medicina Aura Ion.

salvatorii fotografii fata locului indicii cruciale
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1232 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005845 (s)