News Flash:

Cand vom circula cu trenul de la Aeroportul Otopeni la Gara de Nord

16 Februarie 2018
967 Vizualizari | 0 Comentarii
otopeni

Proiectarea si executia lucrarilor pentru realizarea legaturii feroviare Gara de Nord - Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti Otopeni sunt programate pentru perioada 2019-2020, a transmis CFR SA - administratorul retelei feroviare publice - la solicitarea Mediafax.
„Pentru 2018 se estimeaza elaborarea studiului de fezabilitate pentru stabilirea solutiei finale de realizarea a legaturii feroviare Gara de Nord - Aeroportul International Henri Coanda si lansarea licitatiei pentru proiectul tehnic si executia lucrarilor. Pentru perioada 2019-2020 se estimeaza proiectarea si executia lucrarilor pentru realizarea acestei legaturi feroviare”, mentioneaza CFR SA.

„Termenul de realizare a lucrarilor se va determina in urma elaborarii studiului de fezabilitate, in conformitate cu legislatia specifica. In ceea ce priveste termenele estimate, trebuie avute in vedere termenele impuse legal pentru fiecare etapa a proiectului”, se mentioneaza in documentul citat.

CFR SA precizeaza ca a calculat aceste termene fara a lua in considerare eventualele contestatii ale ofertantilor. „Dupa transmiterea documentatiei la ANAP (n.n.- Agentia Nationala pentru Achizitii Publice), este necesara o perioada de minimum 10 zile lucratoare pentru validare. In ipoteza in care nu se respinge documentatia si nu se solicita clarificari/completari de catre ANAP, de la publicarea anuntului pe SEAP si pana la atribuirea contractului sunt necesare minimum 3 luni pentru perioada de clarificari, analiza ofertelor, notificarea ofertantilor si semnarea contractului, conform termenelor mentionate in legislatia specifica”.
Ulterior, dupa aprobarea studiului de fezabilitate prin Hotarare de Guvern, urmeaza o alta licitatie pentru achizitia proiecului tehnic si a executiei, de circa 3 luni. „Durata contractului pentru lucrari de proiectare si executie a fost estimata la 18 luni, insa aceasta poate fi modificata, in functie de rezultatele studiului de fezabilitate”, precizeaza CFR SA.

Procedura de licitatie a fost lansata in luna septembrie 2016, cu deschidere oferte in luna decembrie 2016, insa, deoarece nu s-a prezentat niciun ofertant, procedura a fost anulata. „In anul 2017, CFR SA a fost nevoita sa refaca documentatia de licitatie pentru acest proiect, in conformitate cu noile prevederi legislative in domeniul achizitiilor publice (Legea 99/2016 si HG nr.907/2016), precum si conform recomandarilor reprezentantilor ANAP”, mentioneaza compania. Iar in prezent „se asteapta validarea de catre ANAP pentru procedura de licitatie privind revizuirea studiului de fezabilitate pentru linia de cale ferata Bucuresti Nord - Aeroportul International Henri Coanda Otopeni” si „ulterior acestei validari va urma lansarea procedurii pe SEAP”.

Potrivit CFR SA, modernizarea Liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Aeroport International Henri Coanda Bucuresti Otopeni este inclusa in Master Planul General de Transport si in lista de proiecte finantate din POIM 2014-2020.

Valoarea estimata a obiectivului de investitii prevazuta in Master Planul General de Transport este de 97,15 milioane de euro, fara TVA.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1221 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005510 (s)