News Flash:

ADIO, AUTOSTRAZI! Lucian Sova: Deschiderea loturilor trei si patru ale Autostrazii A 10 Sebes-Turda va intarzia. Contractul privind Lotul 3 din Autostrada Lugoj-Deva ar putea fi reziliat

1 Iunie 2018
1029 Vizualizari | 0 Comentarii
Autostrada Nadlac Pecica

Deschiderea loturilor trei si patru ale Autostrazii A 10 Sebes-Turda va intarzia, din cauza ca trebuie facute teste suplimentare, a declarat intr-un interviu pentru News.ro ministrul Transporturilor, Lucian Sova. In plus, in ceea ce priveste Lotul 3 de pe Autostrada Lugoj-Deva, antreprenorul este la un pas de rezilierea contractului din cauza slabei mobilizari de pe santier.
Lotul 3 tranziteaza judetul Alba si are o lungime de 12,45 de kilometri, de la intrarea in Aiud pana la nodul de la Decea, iar lotul 4 al autostrazii are o lungime de 16,3 kilometri si costa 470 milioane lei, fara TVA.

Autostrada Sebes - Turda ar fi trebuit sa fie finalizata in 2016, potrivit planurilor initiale. Proiectul "Constructia autostrazii Sebes-Turda" presupune executia a 70 de kilometri de autostrada, asigurand o legatura directa si rapida intre Autostrada A1, Sibiu - Sebes - Orastie - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac, parte din Coridorul IV Pan-European, si Autostrada A3, Brasov - Fagaras - Targu Mures - Turda - Cluj Napoca - Oradea - Bors, numita si Autostrada Transilvania.

”Din pacate, sunt motive care ne determina sa nu putem receptiona aceste lucrari in orizontul de timp pe care ni-l propusesem. Antreprenorii sunt cei care trebuie intrebati de ce nu predau aceste lucrari. Cel putin, cel de pe Lotul 4 (Asocierea SC PORR Construct SRL–PORR Bau GmbH, n.r.) a afirmat ca nu este pregatit sa deschida procedurile de receptie. Mai sunt lucrari pe care trebuie sa le faca, este vorba de alimentarea cu apa a unui centru de interventie. Iar cel care raspunde de Lotul 3 (antreprenor este Asocierea Tirrena Scavi SpA–Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA, n.r.) si-a asumat responsabilitatea necesitatii de a mai corecta unele probleme privind calitatea chiar la suprafata de rulare, ceea ce nu poate fi neglijat”, a declarat intr-un interviu pentru News.ro ministrul Transporturilor, Lucian Sova.

Pentru acest an, autoritatile estimeaza deschiderea a numai 60 de kilometri de autostrada.

”Initial, am estimat ca lucrarile vor fi receptionate in luna mai, mai devreme, insa antreprenorul si-a asumat in mod responsabil sa deschida la termenul prevazut in contract. Au inceput si noi proceduri de evaluare a calitatilor lucrarilor, cu compania, cu consultantii si cu un institut independent. Se fac teste privind planeitatea si teste privind rugozitatea”, spune ministrul Transporturilor.

El afirma ca in urmatoarele doua saptamani se vor termina toate testele, care vor fundamenta o decizie.

”Se poate intampla ca pe acest tronson sa fie nevoie de interventii masive. Daca testele nu vor raspunde 100% exigentelor, antreprenorul si-a asumat responsabilitatea de a incepe frezari pe suprafete importante, ceea ce ar putea conduce la prelungirea termenelor de receptie intr-un orizont impredictibil”, subliniaza Sova.

Acesta spune ca nu va face rabat de la calitate la nicio lucrare.

”Daca totul e perfect, cele doua loturi se deschid in iunie. Insa a deschide un lot de autostrada sub presiunea diversilor factori de influenta este periculos”, a  adaugat ministrul.

Ministrul vrea sa puna in dezbatere publica pana la mijlocul lunii iunie un document prin care autostrazile sa poata fi inaugurate si fara ca lucrarile prevazute in contract sa fie incheiate, fiind vorba de lucrari care nu vizeaza siguranta cetatenilor.

”Imi propun sa promovez un proiect de Hotarare de Guvern care sa vizeze conditii de receptie partiala, specifice constructiilor de drumuri si autostrazi. De exemplu, Lotul 4 e gata din punct de vedere tehnic, dar totusi asteptam sa treaca o teava la un centru de intretinere. E bine sa fie totul perfect, dar pierdem luni de zile pentru ca trebuie adusa o teava de la un km”, puncteaza Sova.

In ceea ce priveste Lotul 3, al carui constructor este asocierea SC Teloxim Con SRL - Comsa SA - Aldesa Construcciones SA - Arcadis Eurometudes, antreprenorul este la un pas de rezilierea contractului din cauza slabei mobilizari de pe santier.

”Antreprenorul afirma ca face eforturi sa reduca din decalajele pe care le-am constatat in ultimul timp, insa nici in aceste zile mobilizarea nu este nici macar comparabila cu cea de pe lotul 4. Acest lucru ma ingrijoreaza. Auspiciile rezilierii contractului plutesc asupra lui. Practic, dintr-o reziliere nimeni nu iese castigator, dar nu vreau sa facem rabat de la siguranta si nici nu putem sta impasabili la slaba mobilizare de care da dovada antreprenorul”, subliniaza Sova.

Exista si santiere care nu au nicio perspectiva in prezent, precizeaza ministrul.

”Ma refer la A3, zona de jonctiune cu Soseaua Petricani, unde nu se intampla nimic. Mai ramane doar sa luam functionarii de la Ministerul Transporturilor sa lege fier beton acolo. Nu se lucreaza deloc acolo, nu au oameni. Iar antreprenorul, Aktor, nu inainteaza deloc. A fost acolo si directorul companiei, au filmat cu drone.  EI si-au asumat ca il vor inchide in lua august. Este absolut necredibil. Mai ramane sa dam amenzi, insa, potrivit contractului, acestea pot fi date abia dupa depasirea termenului. Dar se vede ca acest termen va fi depasit”, mai declara Sova.

In acest an, in zona Petricani - Pipera ar urma sa fie deschisa traficului si ultima portiune aflata in constructie din autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti. Realizarea ultimilor trei km din A3 spre Capitala a fost contractata inca din decembrie 2015. Contractul vizeaza sectorul de autostrada Bucuresti - Ploiesti, km 0+000 (Intersectie Petricani) - km 3+325, Nod Centura Bucuresti si Nod Moara Vlasiei. Contractul de proiectare si executie a fost atribuit Asocierii Aktor - EuroContruct Trading 98  pentru 129,18 milioane lei fara TVA. 

Intrebat de ce nu se fac autostrazi in Romania, ministrul a spus ca intai de toate trebuie sa existe proiecte.

”Pe de alta parte, comisarul european Corina Cretu ne-a acuzat, intr-o oarecare masura pe nedrept, ca nu promovam suficiente proiecte. Ministerul Transporturilor a promovat aproape toate proiectelor. Din pacate, din cauza unor proceduri total administrative, unele din ele judiciare, care tin de contestatii si de evaluarea unor oferte, parcurg prea mult timp. Insa fara proiecte nu vom avea nici autostrazi”, mai spune Sova.


ministrul transporturilor lucian sova autostrada lugoj-deva turda
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1214 (s) | 43 queries | Mysql time :0.009312 (s)