News Flash:

10 alimente pe care le poti consuma in orice cantitate, fara sa te ingrasi

3 Mai 2018
512 Vizualizari | 0 Comentarii
salata post

Desi nu exista nici un fel de mancare cu zero calorii, exista alimente de care te poti bucura fara sa iti faci griji cu privire la impactul asupra siluetei. Si dupa cum banuiai deja, aceste alimente sunt din doua categorii: legume sau fructe.

Motivul pentru care acestea nu dauneaza siluetei este unul destul de simplu: ele sunt alcatuite in mare parte din apa. In plus, contin fire care cresc senzatia de satietate, asa ca, desi poti manca orice cantitate, te vei limita la o portie decenta fara sa faci eforturi. Si chiar daca aceste fructe si legume nu sunt nici pe departe bogate in proteine, ele vin la pachet cu o multime de vitamine, antioxidanti si o serie de nutrienti benefici pentru sanatatea ta. Iata care sunt acestea:

Castraveti
O leguma care este in mare parte alcatuita din apa, castravetele contine doar 16 calorii pe portie si coaja si semintele dau valoarea nutritiva a fructului, asa ca pastreaza-le de fiecare data cand le consumi. Coaja si semintele furnizeaza atat fibre, cat si o forma de vitamina A cunoscuta sub numele de beta-caroten, care este cunoscuta a fi benefica pentru sanatatea ochilor.

Rosii
Tomatele sunt cele mai cunoscute pentru faptul ca acestea contin licopen, un carotenoid, care ajuta in lupta impotriva bolilor cronice si, de asemenea, confera fructului culoarea rosie. Pe langa licopen, rosiile sunt bogate in vitaminele A, C si B2, precum si folatul, cromul, potasiul si fibrele. Si pentru toate substantele nutritive pe care le are, o tomate de marime medie are numai aproximativ 25 de calorii.

Grepfrut
Studiile au aratat ca adaugarea de grepfrut in dieta poate duce la scaderea in greutate, ceea ce reprezinta adesea motivul pentru care este considerat un aliment perfect pentru diete. Acest lucru se datoreaza faptului ca grepfrutul este bogat in fibre, care tine sub control senzatia de foame, prin stabilizarea nivelului de zahar din sange si te ajuta sa te simti simtiti plin, mai mult timp. Jumatate de grepfrut contine doar 50 de calorii. In plus, vitamina C aflata din belsug in grepfrut poate reduce riscul unor probleme de sanatate, cum ar fi cancerul si afectiunile cardiace. Grepfrutul poate, de asemenea, face minuni in scaderea colesterolului si imbunatatirea digestiei, iar folatul pe care il contine face ca acesta sa fie o gustare ideala pentru femeile insarcinate.

Broccoli
Broccoli este cel mai nutritiv atunci cand este consumat crud sau gatit la aburi. Aceasta super-vegetala contine sulforafan, un anticancerigen care distruge substantele nocive pe care organismul le acumuleaza fie din mediu, fie din alimentatie. Pe langa vitaminele A, C, E si K, o portie de broccoli la abur contine aproximativ 20% din necesarul zilnic de fibre. In plus, exista doar aproximativ 31 de calorii intr-o singura portie.

Conopida
Desi pare o leguma de-a dreptul plictisitoare, conopida este de fapt foarte versatila si hranitoare. Contine antioxidanti si substante fitochimice – ambele ajuta la combaterea bolilor cronice - si este o sursa excelenta de folat, fibre si vitamine C si K.  In plus, o portie contine doar 25 de calorii, cu conditia sa nu o consumi gratinata, cu cantitati indecente de cascaval.

Mure
Murele sunt niste fructe extrem de versatile, precum majoritatea fructelor de padure. Sunt bogate in vitamina C, dar si in bioflavonoide, niste antioxidanti foarte eficienti. Dincolo de asta, consumul de mure contribuie la o digestie sanatoasa si la o piele cu aspect mai tanar, iar o portie are doar 62 de calorii.

Salata verde
Fie ca o preferi pe cea clasica, prezenta in toate pietele si supermarketurile, fie ca esti fan salata aisberg sau vreun soi mai exotic, salata are doar undeva la 10-20 de calorii pe portie. Si, desi nu are cine stie ce proteine, nu duce lipsa, cu siguranta, de o multime de substante nutritive precum folati, fier, si vitaminele A si C.

Capsuni
Exista mai multa vitamina C intr-o portie de capsuni decat intr-o portocala. In plus, capsunile sunt pline de polifenoli, un tip de antioxidant foarte eficient. Capsunile sunt, de asemenea, o sursa buna de potasiu si fibre, nu au grasimi si nici sodiu sau colesterol, ceea ce le face sanatoase pentru inima. O ceasca de fructe are doar aproximativ 50 de calorii.

Frunze de telina
Aproape 95% din telina este apa, dar asta nu inseamna ca legumele nu au beneficii semnificative pentru sanatate. Telina contine potasiu, folati, fibre si 30% din necesarul zilnic de vitamina K. Si o portie de telina are doar 6 calorii! Cel mai indicat este sa consumi telina proaspata, deoarece legumele isi pierd majoritatea proprietatilor nutritive si a antioxidantilor in primele 5-7 zile de la recoltare.

Varza kale
Varza kale are 33 de calorii la o ceasca, dar contine aproape 3 grame de proteine si 2,5 grame de fibre pe portie. In plus, este unul dintre putinele alimente care are acizi grasi omega-3, nutrient gasit, de obicei, in peste. Ca si alte tipuri de salata, varza kale este, de asemenea, bogata in vitamine si acid folic.


castraveti rosii tomatele grepfrut broccoli conopida
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2020 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1136 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013734 (s)