News Flash:

Tot mai mulți români au probleme cu spatele. Ce e de făcut?

29 Iulie 2021
630 Vizualizari | 0 Comentarii
pic

Durerile de spate pot apărea din diverse motive și de unele dintre ele am putea să scăpăm doar dacă facem mici schimbări în rutina zilnică. Cel mai important ar fi să ne mișcăm mai mult și să adoptăm o postură corectă. Dacă vorbim de cazuri mai grave sau dureri care persistă, noi vă recomandăm să mergeți direct la medic.

Problemele cu spatele au început să fie o problemă comună pentru toată lumea. Ele pot apărea odată cu înaintarea în vârstă, dar și din cauza traumelor, stresului, posturii incorecte, sedentarismului și a altor cauze. Ce putem face? În primul rând, dacă durerea persistă și nu scăpăm nicicum de ea sau ne-am lovit foarte tare, ar trebui să mergem negreșit la medic. Leacurile băbești nu ar fi o soluție pentru problemele grave.

Putem însă să ne schimbăm anumite obiceiuri care ar putea duce la problemele cu spatele mai târziu și, astfel, să prevenim. Să nu uităm că grija de sine este cel mai bun “medicament”. În primul rând, sedentarismul este unul dintre factori principali care ne dau bătăi de cap pe mai multe paliere. Dacă vrem să nu suferim mai târziu, haideți să ne mișcăm mai mult. Ne putem organiza timpul în așa măsură încât să incorporăm 30 de minute de exerciții fizice în fiecare zi. Dacă nu le agreăm așa de mult, le putem “rări” și putem face de trei ori pe săptămâna măcar. În restul zilelor, putem ieși la o plimbare în jurul casei / blocului etc. Dacă stăm numai pe scaun, apoi în mașină, apoi ne mutăm pe alt scaun, în timp ne putem trezi cu mușchii atrofiați. Aceștia trebuie lucrați, “puși la treabă”; așa ar fi benefic pentru noi, după cum spun mai toți specialiștii din domeniu.

În al doilea rând, postura incorectă este un alt factor care poate duce la dureri de spate mai târziu. Pentru că mulți dintre noi lucrăm de la un birou, poate să fie chiar si cel de acasă sau cel de la birou, stăm de multe ori aplecați prea mult peste laptop sau computer, cocoșați etc. Gâtul suportă o prea mare presiune și cu câte stăm mai aplecați, cu atât supunem spatele noastru să suporte o greutate mai mare. Cum nu este o postură naturală, să încercăm să ne punem alarme pe telefon de exemplu, care să ne “tragă de urechi”. Dacă noi nu realizăm felul în care stăm și rămânem în acea poziție ore întregi, măcar telefonul pe care îl folosim așa de mult să ne aducă aminte. Mai mult, ar fi indicat si să ne mai ridicăm din când în când. De exemplu, chiar dacă lucrăm la un Excel pentru muncă sau dacă urmărim un podcast cu artistul nostru preferat sau poate jucăm jocuri de cazinou online, să ne aducem aminte să ne ridicăm din scaun la fiecare 50 de minute. Dacă nu stăm așa de bine cu memoria și suntem foarte concentrați, din nou putem folosim telefonul și ne putem seta “remindere”.

În al treilea rând, ce am putea face să ne mai destindem starea fiziologică sunt exercițiile de stretching. Există multe mituri despre durerile de spate și de ce apar ele, însă specialiștii au căzut de accord asupra unui lucru: exercițiile de stretching chiar ar ajuta. Aceste forme de mișcare de întindere musculară ne vor face să ne simțim ca nou și nu ar trebui să fie foarte dureroase. La fel ajută și înotul, dar și mersul pe jos. Așa că ne putem alege o activitate preferată și pe aceea să o inserăm în programul nostru.

De asemenea, ar trebui să avem grijă și la poziția pe care o adoptăm atunci când dormim. Chiar dacă ne vine greu să credem, aceasta este mai importantă decât am bănui. Dacă ne trezim dimineață cu probleme la spate, să încercăm să ne schimbăm poziția de somn noaptea următoare. Și stresul și fumatul par a contribui la aceste neplăceri. Ne putem gândi ce hobby-uri avem și le putem face loc printre sarcinile de serviciu. Munca nu este tot și, dacă mai facem și ce ne place, nivelul de stres va scădea și el. Plus că, dacă ne apucăm și de sport cum am menționat mai sus, nivelurile de hormoni “de fericire” cresc și ei. Odată cu ei, crește și starea noastră de bine.

După cum putem vedea, doar mici adaptări la rutina zilnică pot face diferența pe termen lung, iar pe noi nu ne costă mare lucru, mai ales că sănătatea noastră este fără de preț.

 

Galerie Foto

pic1
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1275 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005945 (s)