News Flash:

S-a stabilit traseul autostrazii Pitesti-Sibiu

22 Noiembrie 2016
1017 Vizualizari | 0 Comentarii
autostrada Lugoj Deva
Tot traseul pentru Autostrada Pitesti-Sibiu este avizat in acest moment, iar aceasta urmeaza sa aiba aproximativ 123 de kilometri si va costa 1,6 miliarde de euro, a anuntat marti ministrul Transporturilor, Sorin Buse.
Soseaua de mare viteza va trece prin Pitesti-Baiculesti-Curtea de Arges-Tigveni-Valeni-Racovita-Talmaciu-Sibiu, iar licitatiile pentru capetele tronsonului vor fi lansate in curand. Autostrada Pitesti-Sibiu ar urma sa fie finalizata  in 2021, cu un an mai devreme decat termenul prevazut in Master Plan. Construirea acestei autostrazi a fost ceruta in strada de mii de oameni, angajati ai uzinei Dacia si ai firmelor prestatare, si a fost criticata in trecut si de fostul sef al Ford Romania, care s-a declarat nemultumit de lipsa unei sosele de mare viteza pe aceasta ruta.
 
Autostrada Pitesti - Sibiu ar urma sa treaca prin Baiculesti, Curtea de Arges, Tigveni, Valeni, Racovita si Talmaciu, traseul fiind acum complet aprobat. In total, soseaua se va intinde pe circa 123 de kilometri si va costa 1,6 miliarde de euro. 
Traseul complet aprobat de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va arata in felul urmator: 
 
Sectiunea 1, Sibiu-Boita, de la km 0 la km 15+000, asigura legatura intre DN 7 (Defileul Vaii Oltului) prin continuarea autostrazii existente;
 
Sectiunea 2, Boita-Racovita de la km 15+000 la km 43+000, leaga localitatea Boita cu localitatea Racovita;
 
Sectiunea 3, Racovita-Valeni de la km 43+000 la km 72+000, asigura continuitatea   autostrazii prin Valea Baiasului facand conexiunea dintre Defileul Oltului si Defileul Vaii Topologului;
 
Sectiunea 4, Valeni-Curtea de Arges, de la km 72+000 la km 90+000 traverseaza Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Arges;
 
Sectiunea 5, Curtea de Arges – Pitesti, de la km 90+000 to km 123+037, leaga localitatea Curtea de Arges cu orasul Pitesti si autostrada existenta prin valea Argesului;
 
Sectiunea 6, aceasta sectiune consta in reabilitarea a 14 km de Drum National, respectiv DN 73C fiind drum de legatura intre Nodul Rutier Tigveni si Ramnicu Valcea, precum si constructia a 2,5 km de drum nou.
 
Ministrul Transporturilor, Sorin Buse a precizat ca proiectele de infrastructura au avut grave probleme de calitate tocmai pentru ca au fost depasiri de costuri care au dus la litigii blocante, pentru ca solutiile tehnice de constructie nu au fost adaptate conditiilor din teren, dar si pentru ca studiile de fezabilitate nu au luat in calcul toate elementele geo-fizice si nu au fost facute in mod profesionist. 
 
In septembrie, Buse a precizat ca autostrada Pitesti - Sibiu ar urma sa fie finalizata in 2021, cu un an mai devreme decat termenul prevazut in Master Plan, iar in 15 noiembrie vor fi terminate studiile de fezabilitate pentru trei loturi, inclusiv lotul 4 care era in intarziere: „Vrem sa licitam lotul 1, 4 si 5 pentru proiect tehnic si acord de constructie pana la 30 noiembrie”, a spus Buse.
 
El a adaugat atunci ca in aprilie 2017 va fi finalizat studiul de fezabilitate, licitatia urmand sa fie lansata in mai 2017. Buse a afirmat ca, desi Master Planul prevedea ca autostrada sa fie finalizata in anul 2022, angajamentul CNADNR este sa o termine in 2021, cu un an mai devreme.
 
Autostrada Pitesti - Sibiu este una dintre cele mai asteptate autostrazi din Romania, inclusiv de catre cea mai mare companie din Romania, Dacia, care este si cel mai mare exportator la nivel national.
 
Mii de oameni au iesit in strada sa ceara construirea Autostrazii Pitesti-Sibiu
 
In aprilie 2015, aproximativ 7.000 de angajati ai uzinei Dacia, dar si de la firme de componente auto au protestat joi, timp de o ora, in centrul orasului Mioveni. Sindicalistii au cerut inceperea lucrarilor la autostrada Sibiu-Pitesti, pe care autoritatile au tot amanat-o. Este pentru a doua oara cand angajatii Dacia protesteaza din aceasta cauza.
 
„Trecem printr-un moment foarte greu. Nu dorim sa ajungem ca Oltchimul. Daca autostrada nu va fi gata pana in 2020, la Mioveni nu vor mai fi construite automobile”, au atras atentia liderii de sindicat din uzina de la Mioveni care au spus ca, din cauza infrastructurii precare, „suntem mai putin competitivi". 
 
In replica, fostul premier Victor Ponta a declarat ca daca acestia „o mai tin in mitinguri, o sa se mute productia in Maroc”, el facand atunci apel la ratiune din partea liderilor de sindicat, potrivit Mediafax.
 
Intrebat ce parere are despre protestul angajatilor de la Dacia, nemultumiti ca fabrica ar avea pierderi din cauza ca autostrada Sibiu-Pitesti nu a fost construita, premierul a raspuns: „Hai sa fim seriosi. Eu stiu ca sunt pe profit“. Premierul a facut apel la liderii de sindicat de la Dacia sa fie rezonabili, pentru ca altfel compania isi poate muta productia in alta tara.
 
Ford critica infrastructura din Romania
 
Si fostul sef Ford Romania s-a aratat recent nemultumit de lipsa autostrazilor. Zoltan Brassai a criticat slaba dezvoltare a infrastructurii locale, care genereaza costuri suplimentare cu transportul masinilor, ingreuneaza livrarile, inclusiv pe cele ale furnizorilor, si impiedica cresteri de productie la uzina.
 
„Daca am produce la capacitate in Craiova, ar intra 240 de camioane zilnic, si ar iesi 240 de camioane cu masini. Nu se poate, nici pe drumuri, nici pe poduri, nici pe caile ferate. Daca incarcam un tren cu masini, primul pod deja se darama. Nu exista infrastructura nici pentru furnizori nici pentru export. Vreti sa producem la maximum? Nu depinde de noi. Ar fi o asteptare frumoasa ca Ford sa construiasca autostrazi, dar nu putem face asta. Daca ar pleca un camion la fiecare 5 minute, s-ar bloca toata Craiova!", a spus atunci Brassai.
 
Epopeea autostrazii Sibiu-Pitesti
 
- In martie 2012 CNADNR a lansat licitatia pentru actualizarea studiului de fezabilitate. Reprezentantii CNADNR declarau ca autostrada Sibiu-Pitesti ar putea fi gata in trei ani (2014-2016).
 
- In noiembrie 2012 CNADNR a anulat licitatia pentru actualizarea SF-ului pentru Sibiu-Pitesti. Motivul anularii procedurii era costul prea mare al constructiei autostrazii. Cifrele vehiculate variau de la 3 miliarde de euro, pana la 6 miliarde de euro. 
 
- Harta proiectelor prioritare de autostrazi pana in 2018 prezentata in decembrie 2013 de premierul Victor Ponta nu includea autostrada Sibiu-Pitesti. Motivul era costul prea mare, de 3,2 miliarde de euro, care rezulta din vechiul studiu de fezabilitate, elaborat in 2008 si expirat in 2010. De mentionat ca vechiul SF fusese elaborat inainte de stabilirea standardelor de cost pentru autostrazi.
 
„(...) studiul initial presupunea o suma mai mare decat toti banii pe care ii are Romania in urmatorii sapte ani. Deci nu era fezabil, din pacate, si nu putea fi sustinut. (...) Chiar daca alocam toti banii, toti cei 3 miliarde (de euro - n.r.), nu faceam nici autostrada si nici nu mai faceam nimic in restul tarii", declara Ponta in decembrie 2013, referindu-se la autostrada Pitesti-Sibiu. 
 
„Pentru Valcea - Sibiu trebuie sa refacem studiul de fezabilitate, pentru ca cel initial prevedea o suma uriasa, vreo 6 miliarde si nu avem", declara Victor Ponta, in decembrie 2013.
 
- In varianta initiala a Master Planului de Transport, din octombrie 2014, autostrada Sibiu-Pitesti figura ca drum expres si urma sa se realizeze dupa 2021. Ulterior, ministrul Ioan Rus revine cu precizari. Sibiu-Pitesti va fi construita ca o “autostrada fazata”, adica va fi construit mai intai ca drum expres, urmand sa fie transformat ulterior in autostrada. Si termenul a fost modificat. Constructia urma sa se faca in perioada 2014-2020, potrivit unor documente despre revizuirea Master Planului General de Transport.
 
- In ianuarie 2015, in urma presiunilor publice, in Master Plan se prevede ca Sibiu-Pitesti va fi construit direct ca autostrada.
 
- In februarie CNADNR a desemnat drept castigator al contractului pentru reactualizarea studiului de fezabilitate asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala Bucuresti – Tecnic Consulting Engineering Romania SRL, insa rezultatul procedurii de atribuire a fost contestat.
 
- In februarie 2015 autostrada Sibiu - Pitesti apare pe locul doi ca prioritate in Master Planul de Transport
- Saptamana trecuta Sibiu-Pitesti este declarata "prioritate zero" in Master Planul de Transport si in Strategia de implementare, dupa ce Ministerul Transporturilor si-a insusit observatiile din partea Comisiei Europene. Mai mult, Ministerul Transporturilor promite inceperea lucrarilor in 2017 si finalizarea lor pana in 2020.
 
- Dupa finalizarea studiului de fezabilitate, compania de autostrazi trebuie sa faca o licitatie pentru selectarea constructorului. Contractul va fi impartit pe loturi, fiecare lot avand cate un antreprenor.
 sursa: Mediafax.ro
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1150 (s) | 43 queries | Mysql time :0.007636 (s)