News Flash:

Patru directori ai CFR Marfa, printre care si Mihut Craciun, au fost arestati preventiv in dosarul vagoanelor vandute la fier vechi

5 Mai 2017
1248 Vizualizari | 0 Comentarii
cfr marfa2
Fostul director general al CFR Marfa, Mihut Craciun, directorul financiar, cel operational dezvoltare si directorul de vagoane, au fost arestati preventiv pentru 30 de zile in dosarul vagoanelor CFR Marfa, a decis Tribunalul Timis, in noaptea de joi spre vineri.
19 persoane au fost prezentate Tribunalului Timis cu propunere de arestare preventiva pentru o perioada de 30 de zile, in dosarul privind subevaluarea vagoanelor CFR Marfa destinate casarii, prejudiciul fiind de peste sase milioane de euro.
Magistratii au emis, in noaptea de joi spre vineri, mandate de arestare preventiva pe numele lui Mihut Constantin Craciun, fost director general al CFR Marfa, a lui Pavel Barculet, director economic-financiar, Daniel Ciobanu, director operatiuni dezvoltare, si a lui Enache Florin-Claudiu, director departamentul vagoane.
De asemenea, alte sase persoane cercetate in dosar au fost arestare la domiciliu. Este vorba de Mircea Ion Mascovescu, fost manager al Centrului Zonal de Marfa Timisoara, Mihai Mutascu, sucursala Banat-Oltenia a CFR Marfa, Gelu-Ioan Corodan, CFR Timisoara, George Niculescu, sef Serviciu Exploatare Vagoane din CFR Marfa, Stanel Radulescu, REMAT, si Ovidiu-Dumitru Luca, CFR Cluj.
Totodata, instanta a decis ca alte opt persoane sa fie cercetate sub control judiciar: Maria Voica, sucursala Banat-Oltenia a CFR Marfa, Cristian-Valeriu Derscaru, sucursala Timisoara, Constantin Gheorghitoiu, CFR Banat-Oltenia, Alexandru Dragan, Ion Gabreanu, director general al REMAT Calarasi, Doru Moti, George-Corneliu Filip si Alupoaie-Dragoescu Constantin-Nicolae, director trafic al CFR Marfa.
Decizia nu este definitiva si poate fi contestata la Curtea de Apel Timisoara.
In referatul cu propunerea de arestare preventiva, DIICOT sustine ca "pentru a nu trezi suspiciuni, nici in Nota de fundamentare si nici in Hotararea Consiliului de Administratie nu se face mentiunea modului in care urmeaza a se realiza valorificarea materialelor rezultate din casare, ambele documente rezumandu-se la a stabili, cu titlu generic, scoaterea din functiune si valorificarea a 2450 de vagoane de marfa”.
Potrivit documentului, in Nota de fundamentare a Hotararii de Guvern prin care s-a aprobat buget de venituri si cheltuieli al CFR Marfa pentru anul 2016 era prevazut si pretul care se anticipa a fi incasat in urma scoaterii la licitatie a celor 2450 de vagoane.
„Se constata ca reprezentantii CFR Marfa au avansat deja un pret de vanzare calculat pentru deseurile de fier vechi, cu omiterea faptului ca deseurile provenite din casarea materialului rulant se incadrau in categoria “deseu fier vechi greu” si “deseu fier vechi special” (otel), avand o valoare de piata superioara", spun procurorii.
In aceeasi nota se prevedea ca “pentru a mari sansele de valorificare, vagoanele aprobate la casare vor fi scoase la licitatie pe loturi mai mici care sa permita participarea la licitatie a unui numar mai mare de potentiali clienti”.
DIICOT sustine ca oferta initiata de CFR Marfa pe Bursa de Marfuri Bucuresti viza cantitatea generica de 49.000 tone fier vechi, "fara a se tine deci cont de Nota de fundamentare a HG nr.659/2016, menita tocmai sa rentabilizeze activitatea societatii", singurul ofertant fiind SC Remat Calarasi. Ulterior, intre CFR Marfa si SC Remat Calarasi s-a incheiat contractul de vanzare, „"care nu mai avea ca obiect cantitatea de 49.000 tone fier vechi ofertata la bursa, ci vanzarea fierului vechi provenit din casarea a 2450 de vagoane. Numai ca cele 2450 de vagoane supuse casarii insumeaza cantitatile de 35.002,12 tone de otel si 16.584,50 tone de fier vechi greu", arata sursa citata.
Pretul de achizitie a fost de 120 euro/tona de fier vechi, in conditiile in care pretul mediu practicat pentru “deseu fier vechi greu” era de 175,88 euro/tona, iar pentru “deseu fier vechi special” (otel) era de 218,90 euro/ tona, rezultand ca "prin aceasta manopera s-a realizat practic o subevaluarea a bunurilor cu 82,42% in cazul “deseurilor fier vechi special” (otel) si cu 46,56% in cazul “deseurilor fier vechi greu”", mai spune DIICOT.
Dupa incheierea contractului, conducerea CFR Marfa a cerut sucursalelor din Timisoara, Brasov, Iasi, Galati, Craiova, Cluj si Constanta sa se desemneze cate un responsabil pentru casarea vagoanelor.
In cererea de arestare, procurorii sustin ca inculpatii au dovedit "lipsa oricaror scrupule si nicio consideratie pentru situatia financiara dificila in care se afla societatea feroviara". Mediafax.ro
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1161 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006450 (s)