Locuitorii satelor timisene care faceau naveta spre si dinspre Timisoara au asteptat marti, la primele ore ale zilei, degeaba, sa vina trenurile. Toate cursele operate de compania privata de transport feroviar Regiotrans au fost oprite. Autoritatea de Siguranta Feroviara Romana – ASFR a efectuat o serie de controale la materialul rulant al companiei, descoperind numeroase probleme tehnice. Acestea au dus la ridicarea certificatului de siguranta feroviara, implicit la intreruperea activitatii.
„Va informam faptul ca, urmare adresei nr. 2120/294/16.03.2015 emisa de A.S.F.R., REGIOTRANS SRL este obligata sa intrerupa activitatea de transport feroviar de calatori, incepand cu data de 17.03.2015 si pana la o data pe care o vom comunica in timp util”, au anuntat cei de la compania brasoveana.
Aceasta opera si in Banat numeroase curse, mai ales locale, prin care navetistii aveau acces la un operator alternativ, chiar la preturi bune.
„Da, este adevarat, incepand cu ora 0, toate cursele operate de Regiotrans pe raza regionalei noastre au fost oprite”, ne-a declarat Alexandru Simu, directorul Regionalei CFR Timisoara.
Autoritatea Feroviara a descoperit mai multe probleme tehnice la garniturile acestei companii. Regiotrans si-a pierdut certificatul de siguranta dupa ce au fost descoperite probleme tehnice la 29 de automotoare. Compania are un parc rulant de 222 de automotoare, locomotive si vagoane. Controalele au avut loc in ultimele doua saptamani. In aceste conditii, compania are doua variante: sa ceara un nou certificat de siguranta si sa scoata automotoarele cu probleme din circulatie sau sa repare problemele si sa ceara apoi un nou certificat de siguranta.
La ora actuala, grupul de firme Regiotrans Brasov are peste 3.000 de angajati si opereaza pe aproape 50 de linii feroviare, totalizand peste 2000 kilometri, luate in concesiune, in peste 20 de judete.
Compania Regiotrans opera de la Timisoara numeroase rute locale si regionale. De aici porneau curse spre Jimbolia, Resita, Giarmata, Cruceni, dar si de la Periam spre Arad, de la Liebling, iar toate aceste trenuri au fost oprite.
Calatorii, cei mai afectati
Desigur, cei mai afectati au fost calatorii, care s-au trezit ca nu mai puteau ajunge fie la locul de munca, fie la scoala.
„Eu ce sa fi facut in conditiile astea? M-am trezit in fata faptului implinit. Aveam de mers la lucru, asa nu am mai avut cu ce, m-am dus cu ocazie si normal ca am intarziat. Ce au cu ei? Trebuia sa le dea mai mult de lucru la aia vechi. Aici macar era curat in vagoane, plateai biletul si ajungeai la oras, acum iar o sa mergem cu trenurile ale murdare, cu nasu”, am aflat de la George, un locuitor din Giarmata care face naveta la Timisoara.
Conform unor surse, compania CFR Calatori s-ar putea sa ofere doua trenuri care sa acopere, de la ora 16, directia Timisoara – Jimbolia. Din pacate, pe restul rutelor nu se stie cand se va putea rezolva ceva, scrie
tion.ro.
Afectata este si CFR Infrastructura, deoarece Regiotrans platea lunar o suma buna pentru utilizarea infrastructurii, ingrijea haltele si garile pe care le avea pe rutele inchiriate. Acum acesti bani vor disparea, iar cheltuielile CFR vor creste.
Comentarii (1)