Guvernul a aprobat miercuri Strategia de dezvoltare a turismului pentru perioada 2025-2035. Documentul prezintă soluții pentru a transforma România într-o destinație turistică „bine cunoscută” și „de înaltă calitate”, a declarat purtătorul de cuvânt al Executivului, Mihai Constantin.
Ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Radu Oprea, a menționat într-o conferință de presă susținută la Palatul Victoria că s-a lucrat intens la această strategie, studiile fiind inițiate încă din 2018, în colaborare cu Banca Mondială. La elaborare au participat și organizațiile patronale din domeniul turismului.
Scopul strategiei este ca România să devină o destinație turistică „bine cunoscută, de înaltă calitate, pe parcursul întregului an, axată pe unicitatea” patrimoniului său cultural şi natural, transmite Agerpres.
„Sunt două obiective strategice generale: cel al creşterii ponderii turismului în economie, dar şi sprijinirea creării de locuri de muncă prin dezvoltarea sustenabilă a turismului, cu mai multe obiective specifice, aş spune şi acela de atragere a turiştilor care au un buget peste medie, de creştere a numărului de nopţi petrecute în România, cu dezvoltarea tuturor tipurilor de turism în România, de la cel care este dat de sezoanele estivale pe litoral, de turismul de iarnă pentru staţiunile de schi, până la cel cultural sau cel de business, inclusiv partea aceasta de turism de eveniment”, a precizat ministrul.
Un alt obiectiv vizează extinderea ofertei turistice de pe litoral și în sezonul de iarnă, prin organizarea de conferințe.
„Trebuie să învăţăm şi să ştim mai bine cum să ne prezentăm şi să avem continuitate, de ce nu, pe litoral şi în partea de iarnă, aducând conferinţe, spre exemplu, pe litoralul românesc sau în Bucureşti sau în alte zone ale ţării, inclusiv turismul adaptiv, cel care se referă la persoanele cu dizabilităţi”, a declarat Oprea.
Programul de promovare a turismului va continua să se concentreze pe țări cu „potențial”, precum Marea Britanie, Franța, Germania și Italia.
„Această strategie permite o ţintire şi mai bună a programului de promovare al turismului. Aşa cum v-am obişnuit anul acesta, să fim foarte bine ţintiţi pe ţările care au potenţial, cum este Marea Britanie, Franţa, Germania, Italia, unde am avut campanii de promovare foarte bune şi s-a văzut acest lucru prin datele Institutului Naţional de Statistică, care au arătat creşteri ale numărului turiştilor străini în România din aceste ţări. Lucrul acesta se va întâmpla şi mai bine cu această strategie naţională pentru dezvoltarea turismului. Şi accent, sigur, pe organizaţiile de management al destinaţiei, astfel încât în parteneriat cu antreprenorii din turism să putem să facem o promovare mai bună atât pe intern, cât şi pe extern, a potenţialului fiecărei localităţi”, a menționat ministrul Oprea.
Documentul strategic a fost adoptat și în contextul celebrării Zilei Mondiale a Turismului, pe 27 septembrie.
© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1303 (s) | 32 queries | Mysql time :0.007731 (s)
Comentarii (0)