News Flash:

Povestea tragica a tanarului mort la 18 ani in Muntii Fagaras. Dorinta sa de majorat - cucerirea celui mai inalt varf din Romania - i-a adus sfarsitul

12 Aprilie 2018
979 Vizualizari | 0 Comentarii
octavian

Tanarul de 18 ani, care a murit in Muntii Fagaras, si-a dorit sa cucereasca Varful Moldoveanu pe timp de iarna in locul petrecerii de majorat. Promisiunea a facut-o anul trecut, in luna decembrie, iar in expeditia in care si-a gasit sfarsitul in urma cu cateva zile era cu tatal sau si cu un prieten.
Octavian Andries este unul dintre cei trei turisti din Iasi, care au disparut in muntii Fagaras, in urma cu mai multe zile. El este fiul unei profesoare din Iasi si se afla pe munte cu tatal sau si un prieten.

In luna decembrie a anului trecut a preferat sa mearga in Muntii Fagaras, in locul unei petreceri de majorat, iar atunci a promis ca va reveni ”sa cucereasca” Varful Moldoveanu.

”Desi am plecat cu gandul de a urca pe Moldoveanu in locul unei petreceri de majorat, vremea s-a dovedit a fi foarte capricioasa, avand parte de ploaie, lapovita, ninsoare si viscol din belsug. (…) Oricum, am incercat sa razbim prin toata zapada si prin ceata, in a doua zi insa ne-am oprit mai sus de Cabana Turnuri, la asa zisul Zid al Mortii, aproximativ 1900 de metri, unde am fost fortati sa punem cortul. De dimineata am mai incercat inca o datã sa urcam insa viscolul ne-a spulberat orice sperante, asa ca am decis sa ne intoarcem, neavand rost sa riscam. Cam astea ar fi, chiar daca nu am reusit sa-mi ating obiectivul a fost o tura «challenging» din care am avut foarte multe de invatat si mi-am promis ca o sa cuceresc Varful Moldoveanu pe timp de iarna cat de curand posibil”, scria Octavian in luna decembrie.
Octavian s-a intors in 30 martie pentru a-si tine promisiunea, insa a murit pe munte, alaturi de tatal sau si de un prieten al acestuia.

Mama baiatului a postat mai multe mesaje pe reteaua de socializare.

”In toate declaratiile catre autoritati am semnalat ca fiul meu, in conversatia din 1 aprilie 2018, ora 12.34, mi-a comunicat asupra conditiilor meteo dure, fara se se «planga»”, a scris femeia.

Salvatorul montan Ciprian Lolu a intervenit pentru recuperarea baiatului de 18 ani si crede ca Octavian a fost pus jos de vantul puternic.

„Scenariul meu este ca baiatul a alunecat primul si cei doi, tatal si prietenul tatalui au incercat sa se duca dupa el, numai ca si-au dat seama exact pe culoarul unde era copilul, pentru ca era destul de abrupt si atunci au continuat pe creasta respectiva astfel incat sa caute o zona mai lina. Copilul nu a cazut pentru ca s-a impiedicat, ci pentru ca a batut vantul foarte tare”, este de parere Lolu.

Acesta a mai spus ca, cel mai probabil, tatal tanarului ar fi fost ultimul in linie si a vrut sa mearga jos sa ceata ajutor, insa nu a mai apucat. Pana la Varful Moldoveanu ar mai fi avut o zi si jumatate, dar in conditiile de pe munte, Lolu este de parere ca nu ar fi avut nicio sansa.

„Tatal copilului credem noi ca ar fi ultimul, banuim noi ca el a continuat mai departe linia, sa se duca macar jos sa dea de semnal, sa ceara ajutor. Am auzit ca baiatul visa sa se duca sa faca Moldoveanu, mai avea inca o zi si jumatate, era in directia respectiva, dar nu aveau nicio sansa sa ajunga in partea aceea. Si-au dat si ei seama. Practic, copilul a cazut cumva dupa momentul de decizie sa se retraga", a mai spus Lolu.

Toti cei trei turisti au plecat in drumetie in 30 martie, au lasat masina la Schitul „Sfantul Ioan Botezatorul” din satul Breaza, din judetul Brasov, iar ultima comunicare a celor trei turisti a avut loc in 1 aprilie, cand tanarul de 18 ani ar fi vorbit cu mama.

Miercuri, in 4 aprilie, autoritatile au fost alertate de staretul Ambrozie Duta, de la Schitul „Sfantul Ioan Botezatorul” din satul Breaza, care a observat ca cei doi barbati de 60 de ani si tanarul de 18 ani nu au mai revenit la masina. Cautarile au inceput cu elicopterul de Pasti, iar marti au fost observate doua cadavre pe doua vai, in zone diferite.

De joi, din 5 aprilie au inceput cautarile, acestia fiind localizati marti, in 10 aprilie, din elicopter.

Turistii, care au murit in drumetia din Muntii Fagaras au recuperati, miercuri, de salvatori, doi dintre ei fiind predati deja la elicopter si transportati la baza muntelui de unde vor fi luati de Medicina Legala, iar cel de-al treilea a fost ridicat pe creasta si va fi si el recuperat de elicopter.

octavian andries varful moldoveanu muntii fagaras