News Flash:

Confesiunile unei stewardese romance care a lucrat doi ani pentru o companie aeriana din Golf

7 Ianuarie 2016
1644 Vizualizari | 0 Comentarii
stewardesa
Timpul incepe sa se masoare in zboruri, destinatii ca Las Vegas, Miami sau Hong Kong devin doar alte puncte pe harta curselor iar stirile internationale de la televizor capata o cu totul alta insemnatate dupa ce zilnic interactionezi cu oameni din alte locuri, marturiseste Ana G., 30 de ani, absolventa a Facultatii de Sociologie din Bucuresti, care a lucrat timp de doi ani ca insotitoare de bord la o companie aeriana din Golf.
“Odata recrutata si ajunsa in Doha (Qatar) am intrat intr-o sesiune de traininguri de doua luni. Sase zile pe saptamana, timp de 8-9 ore pe zi, am facut traininguri. Dupa ce se incheie formalitatile de zbor si se iau toate avizele si atestatele, am inceput sa zbor iar din momentul acela totul devine rutina”, spune fosta insotitoare de bord, care s-a intors in tara dupa ce a ajuns in orase ca Tokyo, Las Vegas, New York, Melbourne, Johannesburg, Beijing, Miami, Bangkok, Jakarta sau Moscova. In total, in cei doi ani de zile cat a lucrat ca insotitoare de bord, a vazut orase din 47 de tari din Africa, Australia, America de Nord, Asia si Europa.
“Singurul continent pe care nu l-am vazut este America de Sud. Am o harta, unde am punctat toate destinatiile in care am fost. Spre America de Sud sunt zboruri foarte grele, foarte lungi”, precizeaza ea.
Fosta insotitoare de bord subliniaza ca este un sentiment aparte de libertate sa stii ca poti pune puncte pe harta si este suficient sa conturezi un plan pentru a ajunge acolo. “Nu ai ingradiri legate de transport, datorita facilitatilor oferite de companie. Nu ai ingradiri financiare pentru ca salariul iti permite acest lux oricand il doresti. Si este minunat sa simti cum poti sa iti desenezi propria harta”, spune ea.
Salariile atractive dar si posibilitatea de a calatori in toata lumea ii determina pe romani sa aplice pentru un job in cadrul transportatorilor aerieni straini.
In ultimii patru ani, companiile aeriene arabe s-au orientat si spre piata locala pentru a face recrutari. Cei mai multi angajati romani, 688 de persoane (din care 534 fac parte din echipajul de bord -insotitori de bord si piloti) , ii are compania aeriana Emirates, cu venituri de circa 20 miliarde de dolari anual.
La inceputul acestui an companiile aeriene Etihad Airways  si  Qatar Airways,  cu 15 milioane de pasageri la nivel international, au organizat un proces de recrutare in Romania.
Daca in Romania salariul unei insotitoare de bord incepe de la 1.500 de lei (340 de euro), in strainatate depaseste 1.000 de euro net pe luna.
“Salariul incepea de la 1.300 de euro pe luna net si puteam ajunge la 2.000 de euro in functie de numarul de ore zburate”, spune ea.
Desi compania aeriana suporta toate costurile cu cazarea in Doha si utilitatile, fosta insotitoare de bord precizeaza ca viata in orasul arab este scumpa.  “Viata este extrem de scumpa in Doha. Desi ai apartamentul asigurat de companie, singura grija fiind ce mananci, nu poti sa pui deoparte cat ti-ai propus. Daca vrei sa iesi in oras totul este foarte scump, alimentele sunt si de trei ori mai scumpe ca in Romania”, subliniaza ea.
Exista si cateva reguli pe care insotitorii de bord trebuie sa le respecte: 12 ore obligatoriu de stat in casa inaintea fiecarui zbor, o anumita ora de venit acasa in fiecare noapte, cladiri separate pentru fete si baieti, restrictii in privinta relatiilor intre angajati.
Chiar si asa, jobul de insotitor de bord ramane unul atractiv pentru cei care doresc sa vada toata lumea.
“Oamenii care sunt pasionati de calatorii pot face acest job, altfel este o corvoada. Cand postezi poze pe Facebook pare frumos, toata lumea vede ca ai aterizat in Maldive sau Seychelles, dar intre timp am mai fost de doua ori in India si Pakistan, unde au fost atentate. In tarile cu risc crescut nu ai voie sa iesi din hotel”, spune Ana.
Un insotitor de bord are cel putin 12 zboruri pe luna, din care isi poate alege doar trei sau cinci  destinatii spre care vrea sa zboare, potrivit ei.
“Singurul aspect care rupe rutina este ca iti poti alege sa zbori in cateva destinatii in care vrei. Dintr-o luna normala cam 22-25 de zile esti plecat(...) .Cele mai frumoase destinatii spre care am zburat…. mi-a placut tot. Toata lumea ma intreaba de cand am ajuns ce mi-a placut cel mai mult. Iubesc Chicago, am fost la New York si nu am ramas neaparat impresionata. Mi-a placut China, am avut ocazia sa  merg la Marele Zid chinezesc, a fost in top trei experiente”, a precizat ea.
Marele dezavantaj cu care vine acest job, potrivit ei, este ca nu iti poti cladi o viata sociala, “toate relatiile sunt superficiale si conjuncturale, putine pot fi aprofundate. Dezradacinarea este cel mai mare minus. (...) Este greu sa fii singur atat de departe de casa, sa faci multe compromisuri in viata ta sociala din cauza lipsei de timp. Sa mergi in sute de locuri frumoase si totusi sa te simti singur. Cu toate astea, as recomanda oricui are putin curaj sa incerce sa faca aceasta meserie”. Printre provocarile cu care se confrunta insotitorii de bord sunt cele in relatia cu pasagerii, “experientele urate sunt pe de o parte date de zilele urate pe care ti le provoaca dorul de casa si distanta fata de tot ce iti este drag, iar pe de alta parte unii pasageri care pot da o nota negativa zborului tau. De exemplu, sunt oameni care devin foarte vocali daca nu primesc varianta de meniu pe care o doresc”.
Inveti multe lucruri despre diferenta de cultura, despre tarile din lumea a treia, calatoresti atat de mult incat ajungi sa dai o alta interpretare stirilor de la TV, spune ea.
“Ce am invatat? Pot spune fara dubiu ca cel mai mare beneficiu al acestei experiente a fost maturizarea in ceea ce priveste intelegerea diferentelor dintre culturi”.
In ce consta procesul de recrutare?
Companiile aeriene din Golf cauta periodic insotitori de bord din Romania, postand anunturi pe propriul lor site.
“Conteaza mult empatia cu cel care recruteaza. Selectia se face in functie de cat de multa stapanire de sine ai, este un element edificator in acest job. Probabil ca exista un profil pe care il cauta dar nu l-as putea prezenta”.
Ea marturiseste ca nu s-a gandit niciodata la acest job ca la unul potential, “nu mi s-a parut ca intrunesc conditiile. "Trebuie sa ai cateva caracteristici, de exemplu sa fii inalt. De cand eram in facultate  si am inceput sa lucrez imi strangeam bani pentru calatorii. Era un “must” pentru mine sa fac macar o vacanta in strainatate, altfel este ca si cum stai intr-un patratel si nu intelegi ce se intampla in afara granitelor, ceea ce mi se pare neevolutiv. Oportunitatea de-a ma angaja la o companie aeriana a venit intr-un moment necautat. Stateam la o bere cu un prieten si povesteam ce am face noi daca nu ne-am ocupa de activitatea din prezent. El voia o afacere cu biciclete si asta a facut iar eu i-am zis ca trebuie sa fie ceva legat de calatorii iar dupa doua zile mi-a trimis un link cu anuntul de recrutare al companiei aeriene, tot el s-a tinut de capul meu sa merg la interviu. Nu am fost convinsa ca vreau sa fac asta pana in ultimul moment. A fost un gest oarecum impulsiv”". Zf.ro
 

n golf
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1247 (s) | 32 queries | Mysql time :0.018984 (s)