Cercetatorii din Rusia au descoperit o metoda facila de depistare a tuberculozei

8 Aprilie 2018
depistare a tuberculozei

Cercetatorii din Rusia au descoperit o metoda extrem de facila pentru depistarea tuberculozei. Ei au inventat, in acest scop, un aparat special cu care depisteaza tuberculoza din lichidul pleural eliminat in timpul respiratiei.

Autorii acestui studiu sunt Viktor Morozov si Andrei Mikeiev. Cei doi au publicat studiul lor in revista „Journal of Breath Research 2017”. Cercetatorii rusi au elaborat o metoda, care permite sa se recolteze o picatura din lichidul pleural eliminat in atomosfera de catre om, folosind-o apoi pentru a depista intr-o faza incipienta primele semne ale tuberculozei, precum si alte boli, se specifica intr-un artcol publicat de „Journal of Breath Research”.

„Am reusit pentru prima data sa colectam si sa analizam urme uscate de micropicaturi expirate din lichidul pleural, am stabilit dimensiunea acestora si corelarea dintre lipide si metabolitii care se dizolva in lichidul respectiv. In linii mari, este o activitate premergatoare pentru urmatorul pas, cel de analiza a biomarcherilor din diverse micropicaturi, de care ne ocupam in prezent”, a precizat Viktor Morozov, cercetator la Institutul de Fizica Biomedicala, Teoretica si Spectroscopie Moleculara si Experimentala, din Puscino, din cadrul Academiei de Stiinte din Federatia Rusa, citat de NII.

Dupa cum au precizat oamenii de stiinta din Rusia, astazi zeci de mii de persoane din Rusia, dar si din alte state continua sa moara din cauza tuberculozei si a complicatiilor survenite de pe urma dezvoltarii acestei boli, noteaza Rador.

De regula, medicii descopera tuberculoza atunci cand ea influenteaza negativ activitatea organismului ceea ce complica tratarea ei si duce la crearea unor numeroase probleme la pacienti, dar si pentru medici. Ca urmare, aceasta metoda va permite depistarea tuberculozei intr-o faza incipienta, inainte ca maladia sa reuseasca sa „sape” in plamanii omului si sa ajute la reducerea cheltuielilor pentru tratarea acestei boli si pentru ameliorarea vietii bolnavilor de tuberculoza.

sursa: descopera.ro