News Flash:

Ce trebuie verificat la masina inainte sa pleci in vacanta de vara

15 Mai 2017
1048 Vizualizari | 0 Comentarii
masina pneu
A venit sezonul cald iar acesta reprezinta uneori un adevarat...
A venit sezonul cald iar acesta reprezinta uneori un adevarat calvar pentru cel de la volan. De aceea, inainte de a pleca la drumuri lungi vara asta, e bine sa tineti seama de cateva sfaturi de sezon.
1. LICHIDUL DE RACIRE SI NIVELUL ULEIULUI
Inainte de orice drum ceva mai lung pe timp foarte calduros, e imperios necesar sa verificati daca e suficient lichid in sistemul de racire a motorului. De asemenea, nu strica verificat si nivelul de ulei, dar si consistenta acestuia.
Explicatiile sunt foarte simple: pe caldura mare si in special cand se merge mult cu masina incarcata (cazul ”familiei cu catel cu purcel”...), motorul devine suprasolicitat, deci racirea lui trebuie sa fie optima in fiecare moment, pentru a evita supraincalzirea si probleme tehnice majore ulterior.
2. PRESIUNEA IN PNEURI
Neaparat trebuie verificat ca presiunea in pneuri sa fie cea nominala (expusa in cartea tehnica a masinii). Cauciucurile prea umflate pot duce rapid la o explozie (din cauza dilatarii mai rapide a aerului din interior, pe fondul temperaturilor foarte mari). Dar si cauciucurile prea putin umflate sunt periculoase, deoarece pot pierde presiune, mai ales cand masina sta mult timp parcata.
 
3. AERUL CONDITIONAT
Pentru ca in perioada estivala aerul conditionat se utilizeaza cel mai intens, e bine sa faceti o verificare a instalatiei si, eventual, chiar o incarcare si curatare a ei. Bacteriile acumulate pe conducte va pot afecta mult sanatatea.
Dupa care aerul conditionat trebuie utilizat corect. Cand se pleaca la drum, e indicat sa fie folosita functia AUTO (cu geamurile inchise sau cel mult intredeschise, pentru a se permite ventilarea habitaclului imediat dupa plecare).
Insa functia AUTO nu trebuie lasata mai mult de cateva minute, deoarece risca sa raceasca prea mult atmosfera interioara (o diferenta mai mare de 5-7 grade intre temperatura de afara si cea din interior poate pune probleme de sanatate). E de preferat sa se ajunga gradual la o temperatura optima, dar nu prea scazuta, deoarece este afectat aparatul respirator, putand aparea si migrene (in cazul celor cu probleme la sinusuri).
In timpul mersului, la drum lung, este indicata oprirea si repornirea aerului conditionat la anumite intervale de timp. Pe de o parte, se mai economiseste combustibil (compresorul climatizarii solicita suplimentar motorul), pe de alta parte variatia usoara a temperaturii interiorului nu face corpul asa de expus temperaturilor mari, cand se iese din masina.
4. IMBRACAMINTEA
Este important ca, in conditiile in care pasagerii vor sta asezati multa vreme, la drumuri lungi, sa poarte haine din materiale care sa permita pielii sa ”respire” - in general, fibrele sintetice la frecarea cu tapiteria fac pielea sa transpire mult mai mult. E de evitat contactul direct intre piele si tapiterie (mai ales tapiteria din piele sintetica), deoarece se pot produce iritatii pe fondul caldurii si transpiratiei.
5. INCALTAMINTEA
In cazul soferului, siguranta trebuie sa primeze in fata confortului, mai ales cand vorbim de pedalier. Prin urmare, sunt de evitat slapii sau sandalele fara barete de fixare: foarte usor se poate ajunge in situatia ca acestea sa va incurce la manevrele de franare sau de apasare a ambreiajului.
Nici sa conduceti cu picioarele goale nu este indicat, contactul direct intre talpa si pedale afectand modul in care simtiti, de obicei, ca trebuie dozata apasarea. Cel mai bine este sa aveti incaltari cat mai stranse pe picior, de preferat unele care sa nu faca piciorul sa transpire.
6. PARCAREA LA UMBRA
Pe langa faptul ca radiatia solara face materialele interiorului sa imbatraneasca mai repede (ba chiar plasticele si tapiteria din piele pot capata crapaturi inestetice), apare si disconfortul resimtit de pasageri in momentul in care se pleaca la drum dupa ce masina a stat mult in soare neprotejata.
Conteaza si faptul ca volanul si schimbatorul, dar si tapiteria scaunului sau butoanele de pe bord sunt foarte calde. Practic, disconfortul soferului e foarte mare, iar, pana la acomodare, e o perioada in care riscul producerii accidentelor pe fond de neatentie este foarte mare.
E indicat ca macar partea de parbriz sa fie protejata printr-un parasolar care sa reflecte lumina. In aceste conditii, masinile cu plafoane panoramice din sticla isi arata dezavantajele, deoarece, chiar si in conditiile utilizarii unui filet de protectie, se produce un efect mai pronuntat de sera in habitaclu.
7. NU LASATI COPIII SINGURI IN MASINA!
Este nu doar un sfat, ci ar trebui sa fie o regula. Oricat de mica ar fi pauza pe care o faceti pentru a lua ceva de la magazin, de exemplu, se poate ajunge la drame daca lasati copiii in masina pe timp de canicula. Riscul deshidratarii e mult mai mare la copii decat la adulti, iar masina care sta in soare se incalzeste peste limitele suportabilului, ducand la sufocarea copiilor.
Aceleasi reguli se aplica si animalelor de companie transportate cu masina, efectele fiind cu atat mai mari in cazul celor cu blana deasa. Deci nu trebuie uitat ca, pe timp de vara caniculara, ”vin imediat” poate echivala cu ”am intarziat prea mult”.
8. PAUZE DESE SI HIDRATARE
La drumuri lungi pe timp de vara nu e indicat pentru sofer sa conduca pe distante cat mai mari, cu pauze cat mai putine. Dimpotriva, pauzele mai dese de odihna, asociate cu hidratarea corespunzatoare, minimizeaza aparitia oboselii premature sau a problemelor de concentrare pe fondul deshidratarii.
Soferul este foarte expus problemelor deshidratarii, din cauza concentrarii pe timp de vara pierzand prin transpiratie foarte multe lichide. Prin urmare, cel de la volan trebuie sa fie cel mai hidratat - minimum 3 litri pe zi de lichide (sucurile de fructe sau ceaiurile au un efect foarte bun).
9. CREME DE PROTECTIE SOLARA
Nu, a folosi creme de protectie solara nu e nicidecum o fandoseala, ci o necesitate. Pentru ca atat soferul, cat si pasagerul, stau in scaun in aproape aceeasi pozitie la drum lung, risca sa se bronzeze mai mult decat e cazul, pe portiunile expuse direct luminii solare (care nu e filtrata suficient de geamuri cand se merge mult timp). Promotor.ro
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1277 (s) | 43 queries | Mysql time :0.008097 (s)