News Flash:

Care sunt prioritatile din judetul Timis, in Master Planul de transport

2 Martie 2015
1291 Vizualizari | 0 Comentarii
Pe hartie, Master Planul de transporturi al Romaniei promite multe pentru Timis: drumuri si cai ferate modernizate, chiar si Centura de Sud a Timisoarei. Doar ca proiectele judetului nu sunt deloc printre cele prioritare. Sigurul proiect clasat pe primul loc in topul prioritatilor este soseaua dintre Timisoara si Stamora, la granita cu Serbia.
Master Planul transporturilor Romaniei ofera Timisului cateva proiecte care par interesante: se realizeaza sosele, se aloca bani  pentru calea ferata, pentru Aeroportul Timisoara si, spre bucuria primarului Nicolae Robu, se face Centura Sud a Timisoarei.
Valoarea „reala” a acestor proiecte apare in anexa cu prioritizarea proiectelor. De fapt, adevarata valoare pe care mai marii vremii de la Bucuresti o ofera fiecarui proiect in parte este, de fapt, lista despre care ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a evitat sa vorbeasca la conferinta de presa de dupa anuntarea aprobarii Master Planului, motivand ca aceasta va fi prezentata dupa ce va fi aprobata de Comisia Europeana.
In fapt, lista cu punctajele exista si se pare ca punctajele au fost usor „ajutate” pentru ca proiectele sa fie puse pe locul necesar. Iar Timisul nu e cel mai fericit dupa reglajele fine. In fapt, exista un singur drum care e intr-adevar prioritate pentru guvernanti. Este vorba de cel dintre Timisoara si Stamora, care este pe primul loc la drumurile Euro – Trans. Dar e bun si acesta, daca o autostrada spre sarbi e ceva de domeniul stiintifico-fantastic, se potriveste si un drum national facut sa arate mai frumos.
Evident, la capitolul autostrazi nu mai exista absolut nimic in plus pentru Timis. A6 a devenit un banal drum expres, unul mai mult decat banal, undeva pe locul 9 al prioritatilor. Lista geme de proiecte pentru moldoveni, „autostrada saracului” in varianta moldoveneasca ocupa sase din primele sapte locuri, pe primul fiind centura de ocolire a bucurestenilor. La drumuri Trans – Regio, Timisul nu exista.
In schimb, apare la Euro – Trans, cu proiectul spre Stamora, pe locul 1.
Surprinzator pentru toata lumea, centura de ocolire a Timisoarei, chiar daca nu a prins topul, este plasata pe locul 5 al prioritatilor! Mai importante sunt, in ordine, doar centurile Vasluiului, Giurgiului, cea din Sfantu Gheorghe si Barlad. Pentru un proiect care acum o luna nici nu exista, performanta centurii timisorene e una extraordinara.
In lista proiectelor de reabilitare a cailor ferate, cea dintre Timisoara si Caransebes e pe locul doi al prioritatilor strategice, ceea ce e bine, iar Timisoara – Arad apare pe 16.
Electrificarea drumului feroviar dintre Timisoara si Moravita (granita cu Serbia) e pe locul patru din sase, scrie tion.ro.
La aeroporturi, cel din Timisoara a reusit sa se claseze in topul interesului pe locul patru, fiind depasit de Tulcea, Craiova si Baia Mare. Tot surprinzator a fost clasificat si proiectul centrului multimodal de la Timisoara, pe patru, aceasta chiar daca in prima varianta aceasta initiativa era privita doar ca un fel de anexa a unei halte din localitatea Giroc, un proiect nesemnificativ si lipsit de realitate.

master planul euro trans localitatea giroc
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1192 (s) | 32 queries | Mysql time :0.006662 (s)