News Flash:

BATAIE DE JOC! Autostrada Sibiu-Orastie trebuie INCHISA!

31 Iulie 2015
1239 Vizualizari | 0 Comentarii
autostrada Lugoj Deva
Directorul de investitii la CNADNR, Alin Goga, a declarat, joi seara, la emisiunea "Jocuri de Putere", moderata de Rares Bogdan, ca tronsonul de autostrada Sibiu-Orastie ar trebui inchis, in contextul in care circulatia se desfasoara in conditii nesigure, iar singura solutie ramane reconstruirea sa. Asta in conditiile in care au existat proiectant, consultant, inclusiv sesizari cu privire la situatia terenului, iar traseul s-a modificat cu cateva sute de metri pe o zona unde se produc alunecari si este cunoscut acest lucru. In acest sens, explica Alin Goga, o dovada in plus a situatiei terenului fiind DN7 si magistrala feroviara 200 care au avut probleme dintotdeauna, in zona aceea, si in permanenta CNADNR si CFR au efectuat reparatii si, cu toate acestea, alunecarile tot se produc. 
"Va spun ca suntem ca la "Mesterul Manole": ce am construit si am platit: 150 de milioane de euro trebuie sa scoatem tot afara si - am vorbit asta cu profesori universitari, cu absolut toata lumea - in conditiile in care am stiut ca receptionam un lucru defect. A fost o pasivitate. Acum o luna de zile am fost la o alta emisiune si dupa patru zile am fost chemat la DNA-ul. Sper ca maine DNA-ul sa fie la CNADNR. Nu poate sa ramana asa. Paroxismul la care s-a ajuns in CNADNR e departe de orice inchipuire. 14 miliarde de euro am primit din 2007 pana in prezent. Sunt bani care s-au dus si pe intretinere, pe investitii, reabilitari si avem o retea care e jalnica, pentru ca totul porneste din interior: 6.000 de oameni si 10 la suta sunt ingineri de drumuri si poduri. Acolo doar 10 la suta sunt ingineri de drumuri, intr-o companie eminamente tehnica. Sunt regionale care au patru ingineri de drumuri. In conditiile in care am angajat toate specializarile exotice, gasiti papagali de toate culorile. Fiecare director si-a angajat toate rudele. Nu este de astazi, se perpetueaza", a declarat Alin Goga.
Potrivit acestuia, CNADNR-ul ar putea functiona si cu jumatate din personal.
"Fata de 2014, bugetul de salarii de anul acesta e mai mare cu 30 la suta si putem verifica foarte usor. Acolo sunt o gramada de taietori de frunze si compania ar putea functiona si cu jumatate din personal. Stau sa fumeze pe holuri pentru ca nu au ce face, iar cei care au ce face nu sunt bagati in seama", a mai spus Goga.
In ceea ce priveste tronsonul de autostrada Sibiu-Orastie, Goga a subliniat ca a existat, inca de la bun inceput, o sesizare de la DRDP Brasov ca exista un plan de alunecare, care afecteaza si magistrala de cale ferata, iar firma CONSITRANS, angajata de CNADNR drept consultant de proiect, a atras atentia ca sunt folosite pamanturile cele mai proaste pentru constructia autostrazii. Goga a explicat, in acest sens, ca "pentru alegerea traseului e responsabil cel care a facut studiul de fezabilitate si CNADNR pentru aprobarea proiectului", scrie ziuadevest.ro.
"Acolo, de la inceput, se stia ca exista magistrala de cale ferata si a existat o sesizare de la DRDP Brasov, care nu a fost luata in considerare, ca exista un plan de alunecare care afecteaza inclusiv magistrala de cai ferate. Pe unde al ales sa construim? Exact pe unde este cel mai prost. Cele mai proaste pamanturi. CONSITRANS-ul le-a zis ca nu e bine si ca folosesc pamanturile cele mai proaste pentru ca constructorul a vrut sa faca economie si a luat aceste pamanturi proaste, care sunt niste argile prafoase cu contractii mari. Intotdeauna cand se face un studiu de fezabilitate exista, cel putin, trei variante. Pentru alegerea traseului e responsabil cel care a facut studiul de fezabilitate si CNADNR pentru aprobarea proiectului", a explicat directorul de investitii de la CNADNR.
In contextul in care au fost emise peste 300 de note de neconformitate de catre firma CONSITRANS, lucrarile au continuat iar, in prezent, "nu exista rezolvare tehnica" si trebuie scos tot ce e acolo, mai spune directorul de investitii, care este de parere ca tronsonul Sibiu-Orastie trebuie inchis.
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1168 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005973 (s)