Aparatul Boeing 737-500 al companiei rusești Tatarstan, care a efectuat primul său zbor în 1990, a fost exploatat inițial de compania franceză Euralair Horizons, care a depus bilanțul în 2005, iar după aceea de Air France vreme de trei ani, conform site-ului AirFleets.fr.
Ulterior a ajuns în flota Uganda Airlines, care l-a exploatat vreme de aproape cinci ani, după care a deservit trei ani compania braziliană Rio Sul. A fost după aceea deținut de compania romanească Blue Air și de Bulgaria Air, înainte de a ajunge în cele din urmă la compania rusească Tatarstan.
In decembrie 2001, pe vremea cand era exploatată de Rio Sul, aeronava a suferit un accident serios la aterizarea pe aeroportul brazilian Belo Horizonte, însă incidentul nu s-a soldat cu victime, potrivit agenției rusești Itar-Tass, care a citat presa braziliană.
In timpul unei ploi abundente, avionul care avea la bord 108 persoane a atins suprafața pistei, s-a ridicat din nou și a revenit brutal pe pistă, distrugandu-și o parte din trenul de aterizare. Aparatul a 'patinat' pe motorul situat sub aripa stangă de-a lungul a 1,7 kilometri înainte de a se opri de tot. El a suferit ulterior reparații importante înainte de a fi repus în serviciu.
Avionul, care decolase de la Moscova, s-a prăbușit duminică seară pe aeroportul din Kazan și a luat foc. Cei 44 de pasageri și șase membri ai echipajului au murit cu toții în accident.AGERPRES/
© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1269 (s) | 43 queries | Mysql time :0.007550 (s)
Comentarii (0)