News Flash:

Traseul montan catre Varful Omu va fi asigurat si modernizat prin refacerea marcajelor, a potecilor si amenajarea platoului

20 Iulie 2017
969 Vizualizari | 0 Comentarii
vf omu
Un traseu montan este mai sigur pentru drumeti daca este marcat corespunzator, arata un studiu privind relatia romanilor cu muntele. Incepand de joi, va fi demarat un amplu proiect de asigurare a Varfului Omu, considerat cel mai inalt punct locuit permanent din Romania.
90% dintre romani recomanda drumetiile spre Varful Omu, insa doar 30% dintre acestia au vizitat obiectivul, arata un studiu realizat de Omniasig, pe un esantion reprezentativ la nivel national.
Dintre acestia, peste 46% considera ascensiunea grea si periculoasa si 78% recunosc faptul ca muntele ar deveni un loc mai sigur prin remarcarea periodica a traseelor si montarea unor panouri informative. In acelasi timp, 65% din romani planuiesc sa ajunga pe Varful Omu in viitorul apropiat.
Proiectul anuntat joi, denumit generic "Omniasig pentru Omu", se va derula pana la finalul lunii septembrie 2017, in trei etape:
- refacerea marcajelor pe segmentul Busteni – Pichetul Rosu, in iulie
- asigurarea traseului Pichetul Rosu – Cabana Malaiesti, in august
- amenajarea platoului turistic Varful Omu (altitudine de 2.505 m), in septembrie.
Reabilitarea consta in indepartarea arborilor cazuti pe traseu, vopsirea marcajelor si inlocuirea sagetilor indicatoare deteriorate, apoi reasigurarea traseului Pichetul Rosu – Cabana Malaiesti cu scari de lemn, montarea de lanturi si scari de asigurare pe portiunile dificile, prin inlocuirea de podete si prin instalarea de panouri informative.
"In momentul de fata, aceste elemente, care ar trebui sa asigure o drumetie fara incidente, fie lipsesc, fie sunt avariate, amenintand efectiv viata turistilor care tranziteaza zona", precizeaza promotorii proiectului.
In functie de traseul ales, drumetia pana la Varful Omu poate dura intre 6 si 12 ore.
Traseul Busteni – Pichetul Rosu – Tache Ionescu – Cabana Malaiesti – Varful Omu este unul dintre cele mai impresionante din Bucegi, are aproximativ 15 kilometri, iar parcurgerea lui dureaza aproximativ 10 ore.
Segmentele de traseu ce vor fi asigurate de Omniasig sunt vizitate anual de peste 4.000 de persoane, iar la Cabana Malaiesti ajung, pe diferite portiuni ale traseului, peste 5.000 de oameni.
Traseul are un grad ridicat de dificultate, iar deteriorarea semnalisticii ingreuneaza ascensiunea, facandu-l mai putin sigur.
Parcurgerea sa este interzisa pe timpul iernii, indiferent de starea marcajelor. Turistilor le este recomandata parcurgerea traseelor marcate exclusiv in compania unor ghizi profesionisti, tocmai din cauza ca anumite marcaje sunt in acest moment incomplete si mai greu de urmarit. Principalele cauze ale lipsei sau uzurii marcajelor sunt intemperiile care le deterioreaza constant, furtul stalpilor indicatori si al panourilor informative, precum si taierile de copaci marcati. Cea mai dificila parte a traseului, de la Cabana Malaiesti la Varful Omu, este si cea cu cele mai putine marcaje.
In anul 2016, salvamontistii din intreaga tara au fost solicitati sa intervina la 5.887 actiuni de salvare si de acordare a primului ajutor medical, actiuni in care au fost salvate un numar de 6.692 de persoane. Dintre aceste actiuni, un numar de 2.197 de interventii au avut loc pe partiile de practicare a sporturilor de iarna, restul de 3.690 de actiuni fiind inregistrate in zona alpina.
Tot in 2016, interventiile pe timp de vara le-au depasit net numeric pe cele de pe partiile de practicare a sporturilor de iarna, acest lucru datorandu-se revigorarii turismului montan pedestru de vara si a aparitiei si dezvoltarii de noi activitati montane care devin din ce in ce mai populare si reusesc sa adune sute de participanti la start.
"Omniasig a initiat acest proiect pentru ca romanii sa se poata bucura de acum inainte de o calatorie mult mai sigura catre acest varf faimos din Masivul Bucegi", a declarat Mihail Tecau, presedintele directoratului Omniasig. El a precizat ca sunt foarte putini romani care se asigura la plecarea pe munte, in conditiile in care, in alte tari, accesul pe anumite trasee este interzis fara asigurare.
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1246 (s) | 32 queries | Mysql time :0.004758 (s)