News Flash:

Bine de știut!

Se fac pași importanți pentru finalizarea celei mai importante autostrăzi din istoria României: Autostrada ”Unirii” – A8

10 Octombrie 2024
279 Vizualizari | 0 Comentarii
Sursa foto renasterea ro

Se construiește cea mai importantă autostradă din istoria României, cu un cost estimat la peste 4 miliarde de euro. Încep lucrările pe cel mai dificil tronson.

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că s-au făcut pași semnificativi pentru finalizarea Autostrăzii "Unirii" – A8, un proiect de infrastructură major care va traversa țara, conectând alte mari proiecte. CNIR a depus documentația pentru lotul Sărățeni-Pipirig, o secțiune extrem de complexă care va trece prin munți. Această porțiune de 116 kilometri include patru loturi.

Autostrada A8, cunoscută și sub numele de Autostrada Unirii, va fi construită pe traseul Ungheni – Iași – Târgu Frumos – Pașcani – Târgu Neamț – Poiana Largului – Ditrău – Târgu Mureș, unde se va conecta cu Autostrada A3. Proiectul are o lungime de 304,2 km și un cost estimat de 4,07 miliarde de euro, potrivit stiripesurse.ro.

”Documentația pentru primul lot al secțiunii montane Sărățeni-Pipirig de pe traseul Autostrăzii ,,Unirii”-A8, transmisă la ANAP.

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, astăzi, spre validare către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația pentru proiectarea și execuția lotului Sărățeni-Joseni, primul lot al secțiunii montane Sărățeni-Pipirig de pe traseul Autostrăzii ,,Unirii” – A8.

Lungimea lotului 1 C Sărățeni-Joseni care se desfășoară în județele Mureș și Harghita este de 32 km., iar durata de realizare de 54 de luni din care 14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție.

Lucrări de artă : 39 poduri și pasaje, 3 tuneluri unidirecționale, 4 polate și 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte).

Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de 16 kilometri reprezentând 50 % din lungimea totală a acestui lot de autostradă. Cel mai lung pasaj va avea 1736 metri (pasajul peste DN 13 A și Calea Ferată, iar cel mai înalt viaduct va avea 45 de metri. Pe traseul lotului 1 C sunt prevăzute două parcări de scurtă durată (stânga/dreapta) cu 12 spații de încărcare pentru mașini electrice.
Lotul Sărățeni-Joseni va avea și descărcări provizorii pentru a asigura funcționarea independentă.

Valoarea estimată și termenul pentru depunerea ofertelor vor fi anunțate după validarea ANAP.

Loturile secțiunii Sătățeni-Pipirig

Secțiunea de munte Sărățeni-Pipirig de pe Autostrada Unirii A 8 are o lungime de 116 kilometri și include patru loturi :

1. Lotul 1 C Sărățeni-Joseni (32,4 km.)

2. Lotul 1 D Joseni-Ditrău (14,4 km.)

3.Lotul 2 A Dirău-Grințieș (37,9 km.)

4.Lotul 2 B Grințieș-Pipirig (31,5 km.)

Toate cele patru loturi dintre Sărățeni și Pipirig vor fi în procedură de licitație până la finalul lunii noiembrie”, a transmis CNAIR.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2025 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1340 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006304 (s)