News Flash:

Sageata albastra su melcul albastru? In secolul vitezei, pe ultima cale ferata inaugurata in Romania se circula cu maxim 35 km/ora. Sageata Albastra atinge performanta unei locomotive cu aburi de la inceputul secolului trecut

3 August 2017
802 Vizualizari | 0 Comentarii
sageata
Pe ultima cale ferata inaugurata de Ministerul Transporturilor - Ilva Mica - Rodna Veche din Bistrita-Nasaud - se circula cu maxim 35 de kilometri la ora. Infrastructura feroviara nu permite rularea cu viteza normala de deplasare, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Dupa patru ani in care circulatia pe ruta Ilva Mica - Rodna Veche din Bistrita-Nasaud a fost suspendata, de la 1 august s-a redeschis circulatia feroviara, insa trenul, desi unul de viteza, circula anevoios, intrucat infrastructura feroviara nu permite rularea cu viteza normala de deplasare.
Trenul Sageata Albastra care opereaza pe cea mai noua ruta de transport feroviar, redeschisa intre Ilva Mica si Rodna Veche, dupa o pauza de patru ani, circula cu viteza redusa pe acest tronson din cauza infrastructurii, desi costurile CFR Infrastructura pentru redeschiderea acestui tronson au depasit 1,2 milioane de lei.
Conform reprezentantilor CFR, viteza de deplasare a Sagetii Albastre atinge 120 de kilometri la ora, acolo unde infrastructura permite, insa pe tronsonul redeschis de la 1 august viteza de rulare este de maxim 35 de kilometri la ora.
“Trenul vine in fiecare zi din Cluj-Napoca, cu acest prilej fiind inagurata si o ruta noua de la Cluj pana la Rodna Veche. Este o promisiune pe care am facut-o luna mai, s-a lucrat intens la modernizarea infrastructurii feroviare ca sa putem s-o deschidem in doua luni. Mai sunt lucrari suplimentare de facut – de montat peste 1000 de traverse. Este un lucru extraordinar de pozitiv si pentru autoritatile locale - pentru ca si ele au cerut redeschiderea acestui tronson, pentru a asigura mobilitatea populatiei, dar si din punct de vedere turistic are o componenta foarte importanta. Eu sper ca vor circula bine trenurile, preturile la bilete sunt accesibile, la jumatate ca si valoare de transportul rutier efectuat in conditii ilegale. Se introduce si cursa de la Ilva Mica la Cluj, pentru ca practic trenul va veni de la Cluj la Ilva Mica, dupa aceea va avea tur retur pe acest tronson intre Ilva Mica si Rodna Veche si apoi se va retrage catre Cluj. Este un lucru extrem de benefic pentru locuitori. A fost inchis in 2013, dar de la 1 august el este redeschis si el va contina sa mearga de-acum inainte pentru a deservi intreaga vale”, declara, marti, la inagurarea tronsonului, ministrul Transporturilor, Razvan Cuc.
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1127 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005226 (s)