News Flash:

Primele autobuze electrice turcesti ajung, de fapt, in vara lui 2022 la Timisoara

28 Octombrie 2021
478 Vizualizari | 0 Comentarii
autobuz

Autobuzele electrice produse de Karsan si cumparate de Ministerul Dezvoltarii pentru Timisoara ajunge, de fapt, in vara anului viitor in oras, nu in aprilie asa cum au anuntat pana acum reprezentantii primariei. Firma turceasca a prezentat, miercuri, un model asemanator de autobuz, Primariei Timisoara, fara burduf, si promite livrarea primelor opt mijloace de transport in luna iulie 2022.
 
Karsan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret AS, societatea din Turcia care livreaza 44 de autobuze electrice Timisoarei, a prezentat, miercuri, un model de autobuz electric in capitala Banatului. Mijlocul de transport 100% electric a fost parcat langa catedrala, iar singurul sef din primarie care a mers sa il vada a fost viceprimarul Ruben Latcau.

Primul autobuz nu va mai veni in aprilie, asa cum a anuntat primarul Dominic Fritz, adica in opt luni de la semnarea contractului. Este programat sa ajunga la Timisoara in luna iunie sau iulie, alaturi de alte sapte mijloace de transport.

„Modelul pe care il vedem aici nu este modelul pe care Timisoara il va achizitiona, este un autobuz cu titlu de prezentare, cel pe care il vom achizitiona noi va avea o lungime mai mare, de 18 metri, va fi un autobuz articulat, dar putem sa vedem o monstra (mostra – n.r.) practic din cele 44 de mijloace de transport public pe care Timisoara le va avea incepand cu vara viitoare. Undeva in iunie, iulie producatorul estimeaza ca va putea livra primul autobuz”, a explicat viceprimarul Timisoarei.

Producatorul va livra cate opt autobuze deodata, dar graficul de livrari inca nu a fost stabilit cu producatorul, dezvaluie edilul.

Potrivit lui Latcau, mijlocul de transport electric are deja omologare europeana pentru circulatie in Uniunea Europeana, astfel ca omologarea lui in Romania va fi mai rapida decat procesul prin care trec tramvaiele Bozankaya.

„Ne bucuram foarte mult sa vedem aceasta monstra (mostra – n.r.) si asteptam cu nerabdare sa beneficiem de cele 44 de mijloace noi de autobuz, ca in felul acesta sa putem sa suplimentam transportul public in Timisoara, iar mai ales pe varf de sarcina, dimineata si dupa-masa, sa nu mai fie situatii in care oamenii asteapta si jumatate de ora sa vina autobuzul”, a completat edilul.

Culoarea, inca nealeasa
Deocamdata nu se stie ce culoare vor avea cele 44 de autobuze electrice si inca se poarta discutii pe aceasta tema. Viceprimarul Timisoarei nu a putut spune nici daca se merge pe violet, culoare pe care o au celelalte mijloace de transport din flota STPT.

„Nu s-a stabilit culoarea, este o discutie pe care trebuie sa o finalizam acum. Sunt mai multe discutii pe tema aceasta, una dintre optiuni era sa avem o combinatie de culori care sa contina si verde, ca sa subliniem faptul ca autobuzele sunt ecologice, sunt electrice, sunt nepoluante, dar in momentul acesta nu exista o paleta de culori care sa fie deja definita. Nu pot sa confirm sau sa infirm ca se va merge pe violet”, a mai precizat Ruben Latcau.

Edilul Timisoarei spune ca primaria va mai cumpara mijloace de transport noi pentru STPT. Planul este ca in 2022 sa fie demarat un studiu pentru achizitionarea de troleibuze noi, „pentru ca troleibuzele pe care le avem„ sunt, de asemenea, iesite din durata de viata”.

Cele 44 de autobuze electrice care vor ajunge la Timisoara costa 162,3 milioane de lei cu tot cu TVA, cu tot cu 15 statii de incarcare rapida si 44 de statii de incarcare lenta. La amenajarea statiilor inca nu se lucreaza. Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei se chinuie inca din februarie 2019 sa le cumpere, dar prima licitatie a esuat. Abia in vara lui 2021 a gasit de unde sa le cumpere, castigatoarea licitatiei fiind anuntata Karsan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret AS.

Mijloacele de transport electrice vor avea o garantie de sase ani, potrivit reprezentantilor firmei turcesti. Valoarea totala a proiectului desfasurat pe fonduri europene, care include si 12 autobuze electrice pentru Brasov, cu tot cu statiile de incarcare, este de 226.186.216 lei, iar finantarea nerambursabila este de 184.977.159 lei, in timp ce contributia ministerului este de 720.000 de lei. Contractul pentru Timisoara are o valabilitate de patru ani, iar cofinantarea municipalitatii este de 8,3 milioane de lei, potrivit PMT.


 

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1311 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005650 (s)