News Flash:

Primarul Robu nu renunta la visul sau! Vrea metrou in Timisoara

1 Octombrie 2015
1190 Vizualizari | 0 Comentarii
metrou londra
Timisoarei, intre care, si cel pe care presa l-a numit METROUL, iar bucurestenii, in frunte cu minusculul la minte premier Ponta, l-au luat in deradere. 
Banateanul nu rade, ci lucreaza. Asa ca, Primaria Timisoarei are in lucru studiul de prefezabilitate pentru coborarea in subteran a liniilor de tren care traverseaza orasul. Numai ca, fie din rea-credinta, fie din neputinta, oricare ar fi diagnosticul, este o reactie dusmanoasa la adresa propriului oras, a functionalitatii sale, a imaginii lui. Ca vrea sau nu vrea caravana trecatoare 'metroul', acesta se va face, pentru ca este necesar, scrie ziuadevest.ro. Adica, li se pare, oare, normal acestor vorbitori anti-Timisoara sa taie calea CFR orasul, sa atarne suspendate liniile ferate pe piloni ce se vor prabusi si care, la un moment dat vor trebui, si ei, reabilitati, in loc sa se faca lucrari durabile, de viitor? Credem ca acestia nu stiu ce vorbesc. Dimpotriva, timisorenii ar trebui sa vina cu idei marete si sa i le puna pe masa primarului, sa-l traga de maneca pe Robu si sa-i ceara sa le schimbe fata orasului si sa-l faca sa arate ca un oras european, cu poduri suspendate, cu cladiri indraznete, cu parcuri unice, ca aspect si functionalitate, in euroregiune. Nu sa se sperie si sa zbiere ca vom avea o fantana ornamentala deosebita pe Bega. Saracia lor de idei ii transforma in ridicoli retrograzi.
Asadar, caravana trece
'Este jenant sa vii si sa spui ca ceva nu este posibil. Orice este posibil cu tehnica actuala, dar, poate, cu costuri mai mari. Este un proiect major, care trebuie avut in vedere si trebuie facut cat mai grabnic. Poate in 2-3 ani, dar intr-o buna zi tot trebuie facut. Noi trebuie sa pregatim terenul; nu este neaparat nevoie sa se finalizeze in mandatul Robu (...). Preturi efective vor putea fi cunoscute numai in urma licitatiilor, dar nu este o lucrare ieftina, poate 1-1,5 miliarde de euro, dupa cum i-au spus specialistii. Este un proiect major, care trebuie avut in vedere si trebuie facut cat mai grabnic', spune primarul.
Desigur, suma fiind foarte mare, singura sursa de finantare care ar putea face fata sunt fondurile speciale ale UE, fara a neglija orice oportunitati care se pot ivi, dar fara a angaja bugetul local.
In locul actualelor cai ferate va fi un bulevard de 60 de metri latime, amenajat cu cladiri si cu toate elementele necesare, cu alei pietonale, cu spatii verzi, cu benzi de bicicleta, dar si pentru transport in comun, cu benzi corespunzatoare pentru traficul obisnuit. Vom crea astfel sansa Timisoarei de a avea un mare bulevard, care traverseaza orasul de la un capat la altul, realizat intr-o conceptie unitara si moderna.
Robu ar dori ca in subteran liniile ferate sa poata fi utilizate in partaj, atat pentru trenuri, cat si pentru un metrou urban, care va face legatura dintre Gara de Nord si Aeroportul International 'Traian Vuia', cu cinci statii pe parcurs (Gara de Nord, Iulius Mall, Gara de Est, Gradina Zoo si Aeroport). Gara de Nord ar urma sa-si schimbe total fata, sa devina subterana, la fel ca acelea din marile capitale europene.

robu
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1360 (s) | 32 queries | Mysql time :0.006786 (s)