News Flash:

Mesajul transmis credinciosilor de Boboteaza de Preafericitul Daniel

6 Ianuarie 2016
1455 Vizualizari | 0 Comentarii
PF Daniel2
Sfintirea apei ne aduce aminte ca intreaga natura este facuta pentru sfintire, pentru binecuvantare, a afirmat, miercuri, patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane(BOR), Daniel. "Sfintirea apei ne aduce aminte ca intreaga creatie, intreaga natura, este facuta pentru sfintire, pentru binecuvantare. De aceea, noi care suntem botezati in numele Prea Sfintei Treimi trebuie sa ne comportam in lume binecuvantand si sfintind locul in care traim si avand o grija deosebita pentru creatia lui Dumnezeu — sa nu o uratim, sa nu o profanam si sa nu o distrugem. Sa nu distrugem frumusetea pamantului, sa nu distrugem frumusetea raurilor, sa nu poluam apele marii si ale oceanelor", le-a spus patriarhul, la slujba de sfintire a Aghesmei Mari, celor cateva sute de credinciosi ortodocsi veniti peDealul Mitropoliei.

Intaistatatorul BOR considera ca "multele noastre pacate care inseamna o poluare a sufletului determina adesea si poluarea creatiei". "Dar multele noastre pacate care inseamna o poluare a sufletului determina adesea si poluarea creatiei, pentru ca exista o legatura intre sufletul pacatos si natura profanata de omul lacom de inavutire si care nu este responsabil pentru darurile primite de laDumnezeu care sa le cultive si sa le transmita generatiilor viitoare", a afirmat inaltul ierarh ortodox, subliniind ca "sfintirea caselor si sfintirea gradinilor si sfintirea lumii pe care a creat-o Dumnezeu ne cheama la multa responsabilitate", la "binecuvantarea darurilor primite de la Dumnezeu".

"Sfintirea Mare a Apei se numeste asa — Sfintire Mare — pentru ca este invocat Duhul Sfant sau este ceruta pogorarea harului Duhului Sfant de doua ori cate trei si apoi se face binecuvantarea cu Sfanta Cruce in apa, dupa ce de sase ori s-a facut binecuvantare cu mana", a explicat patriarhul Daniel. "Prin aceasta invocare a darului Duhului Sfant in doua randuri si apoi la sfarsit sfintirea cu crucea care se afunda in apa, care reprezinta pe Domnul si Mantuitorul nostru Iisus Hristos care s-a botezat in Iordan, noi obtinem o binecuvantare unica in felul ei, pentru ca aceasta apa sfintita se primeste numai cu prilejul sarbatorii Botezului Domnului", a spus ierarhul. El a adaugat ca Agheasma Mare, care "trebuie pastrata intr-un loc de cinste, in general inspre rasarit, unde se afla si icoanele in casa crestinilor", se daruieste noua pentru mai multe binefaceri. "Mai intai se daruieste pentru curatirea de pacate a sufletului si a trupului, pentru tamaduirea sau vindecarea de boli sufletesti si trupesti si pentru sanatate si mantuire. Spre sfintirea trupului si a sufletului, nu numai spre tamaduire, ci si spre sfintire". Dupa Sfanta Liturghie din Catedrala patriarhala, savarsita impreuna cu episcopul-vicar al Arhiepiscopiei Bucurestilor, Timotei Prahoveanul, patriarhul Daniel a oficiat, in fata Resedintei patriarhale, slujba cea mare de sfintire a apei (Agheasma Mare), la sarbatoarea Botezului Domnului.

Patriarhul a inaintat apoi printre credinciosii prezenti la slujba de pe Dealul Mitropoliei, botezand minute in sir imprejurul Catedralei patriarhale si intorcandu-se apoi in pridvorul Resedintei sale. La sfarsitul slujbei, apa sfintita din cele 23 de butoaie — peste 12.000 de litri de apa de la izvorul din Gradina Maicii Domnului de pe Dealul Patriarhiei — a fost oferita credinciosilor. Credinciosii ortodocsi si greco-catolici sarbatoresc, miercuri, Boboteaza, care marcheaza ultima zi din ciclul sarbatorilor de iarna, dedicata purificarii mediului inconjurator, in special sfintirii apelor.

In credinta ortodoxa, sarbatoarea aminteste Botezul Domnului in apa Iordanului la varsta de 30 de ani, inainte de a pasi in viata publica. Potrivit traditiei, la Boboteaza se savarseste slujba de sfintire a apelor — Agheasma Mare, care are semnificatia simbolica de act de regenerare cosmica (pamantul primeste germenii noii creatii, transfigurata prin sfintirea apelor). Apa sfintita deBoboteaza se ia dimineata, pe nemancate, pana la Odovania praznicului Botezului Domnului din data de 14 ianuarie, apoi, Agheasma Mare luata de la biserica din ziua Botezului Domnului se pastreaza in case si se ia in afara acestor zile binecuvantate de Biserica doar cu acordul preotului duhovnic. Sarbatoarea Botezului Domnului precede ziua in care in Biserica Ortodoxa este pomenit Soborul Sfantului Ioan Botezatorul si Inaintemergatorul Domnului.

sfintirea apei bor daniel binecuvantare aghesmei mari credinciosi
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1230 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005327 (s)