News Flash:

Bine de știut!

JT Grup Oil a intrat, marţi, 6 august, pe piața AeRO

7 August 2024
318 Vizualizari | 0 Comentarii
Sursa foto cugetliber ro

 

JT Grup Oil a început tranzacționarea pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare (SMT) - piața AeRO, operată de Bursa de Valori București, în data de 6 august, marți.

„Odată cu finalizarea JT Terminal, compania urmărește creșterea volumelor de combustibili tranzacționate pe piața locală. JT Grup Oil are toate sursele de finanţare necesare pentru finalizarea JT Terminal”, se precizează într-un comunicat de presă transmis de companie.

JT Terminal este cel mai recent și avansat terminal privat de produse petroliere lichide construit în România în ultimele 50 de ani. Acesta va opera cu produse precum motorină, biodiesel și bitum, având ca scop distribuirea acestora pe piețele interne și externe de carburanți. Proiectul reprezintă o investiție strategică, cu perspective de creștere semnificativă în următorii 5-10 ani, estimându-se o multiplicare a cifrei de afaceri de la 224 milioane de lei la aproximativ 3 miliarde de lei.

Dotat cu facilități moderne și echipamente de ultimă generație, JT Terminal va fi complet automatizat, ceea ce va reduce atât costurile cu forța de muncă, cât și timpii de așteptare în port pentru încărcare și descărcare. După finalizarea integrală a proiectului, compania estimează o creștere a cantității vândute de la 50.000 de tone la 500.000 de tone anual. Grupul vizează și o creștere a volumului de vânzări cu 50% în perioada următoare, în contextul cererii tot mai mari de combustibili. Această expansiune va fi susținută de creșterea numărului de stații de incintă, de la 253 la 350 de unități.

Conectat prin căi ferate și rutiere la infrastructura portuară și națională, proiectul va dispune de opt rezervoare cu o capacitate totală de stocare de 31.500 de tone. Acesta va gestiona barje cu o capacitate între 3.000 și 9.000 de tone, 16 vagoane simultan, pe două linii ferate paralele, și 20 de cisterne în zona de încărcare și descărcare. Capacitatea de încărcare și descărcare a terminalului este de maximum 1.000 de tone pe oră pentru nave, 700 de tone pentru trenuri și 700 de tone pentru cisterne.

Prima fază a proiectului, care include etapa de infrastructură, a fost finalizată în primăvara acestui an. Odată cu finalizarea lucrărilor, a fost închis și contractul de finanțare obținut din fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM). În prezent, din cele opt rezervoare de carburant, unul este complet finalizat, două sunt finalizate în proporție de 90%, unul în proporție de 50% și unul în proporție de 15%. Celelalte trei rezervoare vor fi terminate până la sfârșitul lunii decembrie. Următoarea etapă va include montajul instalațiilor, probele tehnologice și punerea în funcțiune a terminalului.

Toate materialele de construcție au fost deja achiziționate și achitate, iar instalațiile de proces sunt contractate și în curs de livrare. Infrastructura necesară pentru conectarea la căile ferate, rutiere și navale este complet dezvoltată. Acum se așteaptă lucrările de conectare, care vor fi realizate de Compania Națională Administrația Porturilor Maritime (APMC). De asemenea, clădirea destinată centrului de comandă și control a fost ridicată și urmează să fie dotată cu mobilier și echipamente necesare.

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2025 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1470 (s) | 32 queries | Mysql time :0.004788 (s)