News Flash:

Pomposul proiect de management al traficului nu a fost finalizat si necesita bani publici. La Iasi, proiectul mai tare a incurcat circulatia decat a fluidizat-o

29 Martie 2016
1139 Vizualizari | 0 Comentarii
trafic proiect
Situatie critica pentru proiectul de trafic management, ce ar fi trebuit sa fie realizat din fonduri europene. Demararea tarzie a lucrarilor a dus acest proiect pe fonduri europene de aproape 25 de milioane de lei in pericolul de a fi suportat in intregime din bugetul local. Conducerea Primariei Timisoara cere acum consilierilor locali sa aprobe inca sase milioane de lei din vistieria proprie pentru finalizarea acestuia.
Cum s-a ajuns in situatia asta? Potrivit reglementarilor europene, proiectele depuse in programul financiar 2007-2013 si care sunt finantate din fonduri europene trebuiau finalizate pana la 31 decembrie 2015. Orice lucrare ramasa dupa aceasta data nu mai poate fi decontata la UE, ci doar din bugetul local. Mai grav, daca se depaseste si termenul de 30 iunie 2016, proiectele devin in totalitate neeligibile, asta inseamna ca si banii primiti deja de la UE trebuie rambursati.
Timisoara are mai multe proiecte ce trebuiau realizate din fonduri europene, dar care nu au fost finalizate pana la finele anului trecut. Printre acestea si cel de trafic management, care cuprinde modernizarea si extinderea sistemului de semaforizare pentru 134 intersectii (extindere in 44 de intersectii), dotarea intersectiilor cu 230 de echipamente de supraveghere (camere video), instalarea de radare de viteza si radare de informare, pentru atentionarea soferilor care depasesc viteza legala, instalarea unor sisteme de detectie a trecerii pe culoarea rosie a semaforului, crearea unui centru de comanda si control pentru coordonarea activitatilor de management al traficului si supraveghere video etc.
Proiectul are o istorie zbuciumata care se intinde pe o durata de mai multi ani. Astfel, in 4 octombrie 2013, anuntul de licitatie a fost publicat pe SEAP, data deschiderii ofertelor fiind 5 decembrie 2013. Insa, potrivit reprezentantilor Primariei Timisoara, datorita mai multor contestatii, s-a decis ca data deschiderii ofertelor sa fie amanata pentru 17 iulie 2014. Au fost depuse 4 oferte in acest interval, insa abia pe 9 ianuarie 2015 a fost declarat un castigator. Acesta era asociatia formata din Swarco Traffic Romania, Avitech.Co si Swarco Mizar SPA, care a venit cu o oferta de aproximativ 25 de milioane de lei, adica circa 5,5 milioane de euro, cu tot cu TVA. Pe 19 ianuarie 2015, Grupul UTI, controlat de omul de afaceri Tiberiu Urdareanu, contesta rezultatul licitatiei. O zi mai tarziu, fara sa mentioneze numeroasele si lungile amanari, primarul Nicolae Robu anunta ca va face plangere penala impotriva firmei care a contestat licitatia, in opinia lui acesta fiind un act de sabotaj al unui proiect pe fonduri europene. Primarul era, evident, constient in acel moment ca orice amanare poate duce la neimplementarea acestui proiect si, implicit, pierderea banilor europeni, scrie tion.ro.
„Pregatim o plangere penala pentru obstructionarea proiectelor Timisoarei si inca o data imi exprim speranta ca si institutiile specializate ale statului vor acorda atentie licitatiilor, pentru ca din pacate pozitia unor ofertanti, pe parcursul licitatiilor, nu are nimic in comun cu participarea la o competitie in mod onest (…) Noi acum trebuie sa multiplicam 20.000 de pagini, ca atat este documentatia licitatiei, sa trimitem tot acest volum la Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor si, desigur, sa asteptam ca CNSC sa se pronunte”, spunea Robu, in ianurie 2015.
Interesant este ca CNSC a admis contestatia UTI si a dispus anularea licitatiei. In disperare de cauza, municipalitatea a contestat decizia CNSC la Curtea de Apel Timisoara, care, in aprilie 2015 a dat dreptate Primariei Timisoara. Astfel, proiectul pe fonduri europene a putut fi demarat cu doar 8 luni inainte de termenul limita.

timisoara
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1130 (s) | 32 queries | Mysql time :0.005145 (s)