News Flash:

La vara vor fi introduse trenuri cu vagoane pentru masini. Pe ce rute internationale vor fi aceste trenuri

26 Ianuarie 2017
1363 Vizualizari | 0 Comentarii
masina in tren2
Seful CFR Calatori, Iosif Szentes, sustine ca incepand din aceasta vara, romanii ar putea merge in vacanta in strainatate cu masina personala, fara insa sa mai conduca pe drum. Compania de transport pe calea ferata intentioneaza sa introduca vagoane specializate pentru transportul autoturismelor, primele destinatii luate in calcul fiind Grecia, Turcia, Austria si Ungaria. 

Intr-un interviu acordat Agerpres, seful CFR CalatoriIosif Szentes, sustine ca trenul pe ruta Bucuresti-Atena va fi mentinut pe traseu si in aceasta vara si ca ar putea avea in dotare si vagoane specializate pentru transportul masinilor personale, proiectul fiind extins ulterior si spre alte destinatii. 
"In perioada de la lansare, de cand a intrat in circulatie si pana in toamna, am facut anumite analize. Calatorii se intorc foarte greu la transportul feroviar, mai ales ca durata este de circa 17 ore, ceea ce este mult. Ce am putea face in acest sens? Intentionam sa mentinem oferta noastra pentru destinatia Grecia si in sezonul 2017 si, in plus, de la 1 iunie, vom introduce doua vagoane si in relatia cu Istanbul. Mai speram ca in final se va rezolva si problema cu podul de la Gradistea, astfel incat sa se mai scurteze timpul de mers cu cel putin o ora, care se face prin Videle.

Trebuie sa ne gandim la inca un lucru care ne-ar aduce clienti: sa dotam si sa achizitionam, de fapt noi avem deja avem doua vagoane specializate, si vagoane pentru transportul autoturismelor. Daca ajungem la o intelegere si cu partea externa si, la Bucuresti, in Gara de Nord, sa avem o rampa mobila pentru a urca autoturismele in vagonul specializat, am putea sa mai castigam clienti, pentru ca, transportandu-le cu trenul masinile pana la destinatie, acolo se creeaza posibilitatea unei mobilitati mai mari. Chiar daca timpul pentru a ajunge la destinatie este mai lung cu trenul, cel putin se calatoreste in confort, nu mai sunt expusi la anumite pericole pe parcursul calatoriei. La intoarcere, la fel. Deci, acest lucru este in atentia noastra si sper ca vom putea sa-l si finalizam, intr-un fel sau altul. Un asemenea proiect ar putea sa fie analizat si pentru relatia cu Viena, relatia cu Budapesta etc. Ar trebui sa avem, cel putin pe parcursul trenului international, dar ar trebui sa extindem si pe relatia Constanta, trei statii, care sa fie dotate cu rampe mobile si noi, CFR Calatori, sa avem vagoane suficiente pentru transportul autoturismelor mici in conditii de siguranta si la viteza de 160 de km/h", a declarat directorul CFR Calatori

Seful companiei a anuntat de asemenea si ca se ia in calcul dotarea unor vagoane de tren international cu rastele de biciclete. 

"In ultima saptamana din decembrie 2016 am finalizat un proiect pilot pentru amenajarea unui vagon bar-bistro, fara sa isi piarda utilitatea de bar-bistro, cu 20 de locuri speciale pentru transportul bicicletelor. Acest lucru a fost primit cu entuziasm de grupurile si asociatiile de biciclisti. Chiar am facut un drum de proba pana la Brasov si, ca efect, a aparut chiar o comanda pentru a efectua un sejur cu acest vagon pana la Brasov si inapoi, de Revelion, tot de la un grup de biciclisti, iar acest lucru consider ca e de viitor.

In Occident, daca va uitati, in compunerea unui tren sunt vagoane care ofera servicii pentru categorii de persoane cu dizabilitati, pentru cei care au schiuri, echipamente de munte, respectiv biciclete, apoi restaurant, bar, bistro. Deci, in directia asta ar trebui sa tindem si noi, mai ales ca trendul ultimilor ani dovedeste faptul ca parcursul mediu al transportului feroviar creste de la an la an; ne indreptam catre o societate care asigura servicii pentru mediu si lung parcurs. Din aceste considerente, intr-adevar, putem sa dezvoltam acest proiect — care probabil ca va face cat de curand obiectul unei analize ample — de a moderniza si alte vagoane si de a suplimenta cu circa 20 de locuri pentru transportul bicicletelor, astfel incat sa pastram si utilitatea acestor vagoane (de bar-bistro — n. r.), iar atunci chiar putem introduce in compunerea trenurilor internationale aceste vagoane care au si locuri pentru schiuri, pentru biciclete, iar calatorii merg tot cu vagonul respectiv. Este, practic, un vagon inchis si probabil ca si compartimentul de bar-bistro va avea mai multe incasari, deci proiectul este in atentia noastra. Avem cateva vagoane care se preteaza la astfel de adaptari, la astfel de modernizari sau reamenajari, iar in cursul unei analize efectuate cat de curand vom lua aceasta decizie", a precizat directorul CFR Calatori. 

iosif szentes bucuresti atena
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1235 (s) | 43 queries | Mysql time :0.006906 (s)