News Flash:

Care sunt proiectele Timisului in noul Master Plan de Transport

26 Februarie 2015
1258 Vizualizari | 0 Comentarii
Guvernul Romaniei a aprobat, miercuri, Master Planul de Transport al Romaniei. Statul roman vrea sa realizeze in urmatorii ani proiecte in valoare de peste 45 de miliarde de euro, desi a gasit deocamdata surse in valoare de mai putin de 14 miliarde. Vaduvit serios de proiecte de infrastructura, Timisul nu are absolut nicio garantie ca si cele ramase in Master Plan vor fi si finantate prea curand, totul se va face in functie de un punctaj.
Romania are in sfarsit o strategie clara de dezvoltare in domeniul infrastructurii de transport. Guvernul a aprobat miercuri Master Planul in varianta prezentata de ministrul Transporturilor, Ioan Rus, in urma cu jumatate de luna. Chiar daca cel mai politizat obiectiv de transport legat de Timisoara, Centura Sud de ocolire, a fost inclus in acest Master Plan in ultimul moment, nu exista garantia ca acest proiect va deveni realitate in curand. Fiecare dintre proiectele din strategie va fi analizat in functie de anumite criterii si apoi va fi pus in aplicare mai repede sau mai tarziu. Dar cel putin criteriile vor fi fair-play, fiind stabilite de Comisia Europeana si nu de vreun ministru provenind dintr-un judet sau altul.
„In ceea ce priveste strategia de implementare a proiectelor, Guvernul Romaniei a aprobat astazi, 25.02.2015, lista de proiecte prioritizata in conformitate cu metodologia stabilita de Comisia Europeana. Aceasta inseamna ca pentru fiecare proiect de infrastructura de transport a fost analizata sustenabilitatea economica, fiind luat in calcul indicatorul stabilit de Comisia Europeana, precum si apartenenta proiectelor la reteaua de transport transeuropeana TEN-T. Astfel, pentru fiecare proiect in parte a fost intocmit un punctaj, in functie de cele doua criterii mentionate. A rezultat lista de proiecte de infrastructura care au prioritate la finantare din fonduri structurale si din bugetul de stat”, se anunta in comunicatul oficial pe tema aprobarii Master Planului.
Iar situatia nu este una deloc roza. Guvernantii viseaza proiecte de 45,451 miliarde de euro, aici fiind incluse proiecte de investitii in infrastructura de transport a Romaniei pentru sectorul de transport rutier, feroviar, aerian, naval si multimodal. Nu aceeasi este situatia legata de sumele aflate la dispozitie: „Suma totala pe care Romania o are la dispozitie, in perioada de programare 2014-2020 pentru cele 4 sectoare de transport (rutier, feroviar, naval, multimodal) este de 6,843 miliarde euro. La acestea se adauga un plafon suplimentar de 7 miliarde euro pe care Guvernul Romaniei l-a aprobat astazi, 25.02.2015, (care vor proveni din imprumuturi publice – IFI- si din acciza pe carburanti), in vederea asigurarii surselor de finantare necesare implementarii proiectelor din sectorul rutier, cu prioritate pentru autostrazi. Astfel, valoarea totala a finantarii pentru sectorul infrastructurii rutiere, in perioada de programare 2014-2020, este de 13,8 miliarde de euro”, se arata in acelasi comunicat, potrivit tion.ro.
Proiectele de infrastructura de transport rutier sunt incluse la finantare in functie de punctajul obtinut, ciclul de implementare a proiectelor si sursele de finantare disponibile. Referitor la ciclul de implementare a proiectelor, au fost identificate doua categorii: proiecte complexe, pentru care studiul de fezabilitate (SF) se elaboreaza in 2 ani, iar executia lucrarilor are loc in 4 ani; respectiv proiecte uzuale, pentru care SF se elaboreaza intr-un an si executia lucrarilor are loc in 3 ani.

ioan rus comisia europeana master planului
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1730 (s) | 43 queries | Mysql time :0.007272 (s)